• Äldre 7 Mar 11:21
    6273 visningar
    7 svar
    7
    6273

    Fast eller rörligt elpris?

    Hej!

    Som titeln säger så undrar jag om man ska välja fast eller rörligt elpris? Då jag försöker dra ner lite på utgifterna hemma så undrar jag såklart vad de billigaste alternativet skulle vara, hittade mig riktigt fina 20 tips av denna guide hur man sparar på el men skulle vilja höra vad ni säger gällande fast eller rörligt.Glad

  • Svar på tråden Fast eller rörligt elpris?
  • Äldre 7 Mar 11:23
    #1

    Har man hus så rek rörligt pris. Har man bostadsrätt eller hyres så spelar det ingen roll.

  • Äldre 7 Mar 11:25
    #2

    Nu är elpriserna rekordhöga säger de, så då är rörligt kanske inte så kul...
    Men sett över tid så är rörligt billigare.

    Det viktiga är bara att man inte har tillsvidareavtal/pris för det är apdyrt. Man måste göra ett val.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 7 Mar 11:29
    #3

    Tack för snabbt svar! Ja, alltså rörligt har jag varit inne på men min tjej vill välja fast. Kul att höra vad andra tycker. Glad

  • Äldre 7 Mar 21:53
    #4

    Vi bor i villa (förbrukar ca 17.000 kWh) och har valt fast pris sen ett par år tillbaka. Varje år i maj (när avtalet går ut) väljer jag det bolaget som har bäst ettårigt erbjudande på elskling.se.

  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 7 Mar 22:55
    #5
    J 1981 skrev 2018-03-07 21:53:43 följande:

    Vi bor i villa (förbrukar ca 17.000 kWh) och har valt fast pris sen ett par år tillbaka. Varje år i maj (när avtalet går ut) väljer jag det bolaget som har bäst ettårigt erbjudande på elskling.se.


    Har du jämfört om det hade blivit billigare med rörligt pris? Förstår att tryggheten är värt några kronor, men ändå nyfiken på en direkt jämförelse.
  • Äldre 7 Mar 23:03
    #6
    Anonym (Undrar) skrev 2018-03-07 22:55:04 följande:
    Har du jämfört om det hade blivit billigare med rörligt pris? Förstår att tryggheten är värt några kronor, men ändå nyfiken på en direkt jämförelse.
    Nej jag har inte jämfört men vi föredrar ett jämnare elpris då det rörliga gärna skenar iväg vintertid då man också också förbrukar
    mest. Sent på våren/tidig sommar är priserna normalt sett låga och bra tid att binda.
  • Anonym (Agust­ina)
    Äldre 7 Mar 23:12
    #7

    Ledlampor är energisnåla..

Svar på tråden Fast eller rörligt elpris?