• Äldre 7 Mar 12:41
    5317 visningar
    40 svar
    40
    5317

    Ska jag behålla?

    Hej! Jag har vetat att jag har varit gravid nu i en vecka. Jag är i v6, snart 7 och jag har ingen aning om hur jag ska göra. Otroligt jobbigt. Jag har svårt att ens tänka på abort, tycker det är otroligt hemskt men vet samtidigt inte om jag är redo. Jag har gått grundskolan men inte gymnasiet. Jag har inget jobb. Jag bor med min sambo i en etta och lever på hans lön. Min sambo och jag har knappt pratat om det här men när vi har pratat om det så säger han att han vill göra abort pga han vet inte om han vill ha barn nu och pengar frågor mest.
    Jag vet inte vad jag har för rättigheter, vilka bidrag jag kan få, hur mycket pengar jag får i mamma penning, föräldrapenning, barnbidrag - ja allt var det nu finns. 
    Finns det någon här ute som har koll? Någon som kan hjälpa mej? 
    Jag är en kris situation.

    Mvh Rebecka

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-07 13:00
    Jag är 19 år och söker jobb varje dag men svårt och få något "seriöst" då jag inte har någon utbildning. Ska börja plugga i höst på folkhögskola.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-07 13:22
    Läs HELA inlägget så kanske du/ni förstår vad min fråga är egentligen.
    Rubriken är mest till för uppmärksamhet. Jag bestämmer själv hur jag ska göra.
    Uppenbart!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-07 13:42
    Anledningen till varför jag skriver på ett forum är för att jag vill ha stöd kanske från andra unga eller folk som vill visa EMPATI, STÖD och RÅD för någon som är otroligt rädd. Skulle vilja få lite mera koll. Sen snälla LÄS HELA INLÄGGET INNAN DU KOMMENTERAR.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-07 13:53
    !!!LÄS HELA INLÄGGET INNAN NI KOMMENTERAR!!!Jag förlorade nyss mitt städjobb och söker aktivt efter ett nytt arbete då jag INTE vill leva på min sambo eller på bidrag. Det var absolut inte poängen att folk skulle tro att det var min plan. Jag kanske var otydlig eller så är folk rent av dumma. Jag vill ha stöd och rådgivning då jag är väldigt ensam i detta och är rädd.

  • Svar på tråden Ska jag behålla?
  • Anonym (Jadu)
    Äldre 7 Mar 12:51
    #3

    Helt ärligt så låter inte din situation hållbar och du känns något omogen..?

    Hur gammal är du? Varför har du inget arbete?

  • Äldre 7 Mar 12:54
    #4

    Jag söker jobb varje dag.

    Preventivmedel funkar inte på mej då jag är överkänslig och får utslag.

    Jag är 19 år och söker som sagt jobb varje dag men svårt och få något "seriöst" då jag inte har någon utbildning. Ska börja plugga i höst på folkhögskola.

  • Anonym (Misse­)
    Äldre 7 Mar 13:03
    #5
    Rebeckas98 skrev 2018-03-07 12:54:44 följande:

    Jag söker jobb varje dag.

    Preventivmedel funkar inte på mej då jag är överkänslig och får utslag.

    Jag är 19 år och söker som sagt jobb varje dag men svårt och få något "seriöst" då jag inte har någon utbildning. Ska börja plugga i höst på folkhögskola.


    Det finns ju massa olika sorters preventivmedel, tål du verkligen inget?
  • Äldre 7 Mar 13:08
    #6

    Jag är fullt medveten om att det finns massa olika preventivmedel och jag har testat alla fram och tillbaka sen jag var 13 år men jag tål inget av dom. Det ända jag inte testat är natrual cycles. Men det har inte med saken och göra. Det var inte själva poängen till varför jag starta den här tråden att diskutera vilka preventivmedel jag tål eller inte tål. 

  • Anonym (Abort­)
    Äldre 7 Mar 13:09
    #7
    Rebeckas98 skrev 2018-03-07 12:54:44 följande:

    Jag söker jobb varje dag.

    Preventivmedel funkar inte på mej då jag är överkänslig och får utslag.

    Jag är 19 år och söker som sagt jobb varje dag men svårt och få något "seriöst" då jag inte har någon utbildning. Ska börja plugga i höst på folkhögskola.


    Nej nej nej, köper inte det. På något konstigt vis kommer nästan alltid dessa bortförklaringar från sådana i din situation...
  • Anonym (Misse­)
    Äldre 7 Mar 13:15
    #8
    Rebeckas98 skrev 2018-03-07 13:08:40 följande:

    Jag är fullt medveten om att det finns massa olika preventivmedel och jag har testat alla fram och tillbaka sen jag var 13 år men jag tål inget av dom. Det ända jag inte testat är natrual cycles. Men det har inte med saken och göra. Det var inte själva poängen till varför jag starta den här tråden att diskutera vilka preventivmedel jag tål eller inte tål. 


    Låter inte som du testat alla dock. Men visst.

    Fråga dig själv om du kan ge ett barn en stabil och bra miljö att växa upp i som läget ser ut nu. Där har du svaret.
  • Äldre 7 Mar 13:15
    #9

    Okej fast du, ditt val. Du har ingenting och göra här. Om du bara ska sitta och klaga på mej, vara elak och påstå att jag ljuger - då är du inte speciellt mogen du heller. 
    En sak till också - såklart att du är anonym. För ingen människa vill väl stå för såna rent av spydiga kommentarer. Hur gammal är du?*  

  • Äldre 7 Mar 13:17
    #10

    Fast det var inte frågan. Min fråga var hur allt fungerar, vad jag har för rättigheter, hur bidragen ser ut som ALLA föräldrar får.

  • Äldre 7 Mar 13:21
    #12

    Läs HELA inlägget så kanske du förstår vad min fråga är egentligen. Rubriken är mest till för uppmärksamhet.

  • Äldre 7 Mar 13:27
    #13

    Intressant att ni alla är anonyma och gömmer er bakom det! Skall ni svara otrevligt på hennes inlägg så kan ni åtminstone vara så pass rakryggade att ni står för det.

    Här har vi en ung tjej som söker råd!
    Skärp er...

Svar på tråden Ska jag behålla?