• Äldre 7 Mar 14:25
    2103 visningar
    6 svar
    6
    2103

    BEHÖVER HJÄLP

    Hej, vet inte direkt om det här är rätt tråd.. Och förlåt om det blir ett långt inlägg men behöver verkligen hjälp!! (Ska hålla det kortfattat)

    Jag bor med min sambo och vårat gemensamma barn (jag är 20 och han 24), jag går sista året på gymnasiet, och nu till problemet. Min sambo gör ingenting, verkligen ingenting - förutom att sitta vid sin jävla datorn och spela. Han jobbar inte, så våran ekonomi kraschar hela tiden, han städar ALDRIG, han tar inte hand om vårat barn, jag lämnar på dagiset varje morgon medans han ligger och sover (jag VET att det är helt fler att jag gör så och att jag får skylla mig själv men alltså ni har inte mött en sån som han, han vaknar inte och om han gör det blir han förbannad).
    Jag vet att det bästa vore att lämna han, JAG VET. Men jag är bara så rädd att bli ensam, det skulle ju dock vara skönare att vara ensam än med honom dock.. Men jag ville aldrig att det skulle bli såhär...

  • Svar på tråden BEHÖVER HJÄLP
  • Mrshed­gehog
    Äldre 7 Mar 14:29
    #1

    Har du testat att ställa ett ultimatum? Antingen söker han jobb och slutar spela så mycket samt hjälper till med hemmet annars lämnar du honom.

  • Äldre 7 Mar 14:38
    #2

    Nej det har jag faktiskt inte gjort, men jag borde nog göra det. Men jag lovar att han kommer säga ''men då gör vi slut''..

  • Mrshed­gehog
    Äldre 7 Mar 15:32
    #3

    Om han säger något sånt så vet du ju vad erat förhållande är värt enligt honom... isåfall är han ett rövhål. Lycka till

  • Äldre 7 Mar 16:58
    #4
    anonym2020 skrev 2018-03-07 14:25:39 följande:

    Hej, vet inte direkt om det här är rätt tråd.. Och förlåt om det blir ett långt inlägg men behöver verkligen hjälp!! (Ska hålla det kortfattat)

    Jag bor med min sambo och vårat gemensamma barn (jag är 20 och han 24), jag går sista året på gymnasiet, och nu till problemet. Min sambo gör ingenting, verkligen ingenting - förutom att sitta vid sin jävla datorn och spela. Han jobbar inte, så våran ekonomi kraschar hela tiden, han städar ALDRIG, han tar inte hand om vårat barn, jag lämnar på dagiset varje morgon medans han ligger och sover (jag VET att det är helt fler att jag gör så och att jag får skylla mig själv men alltså ni har inte mött en sån som han, han vaknar inte och om han gör det blir han förbannad).

    Jag vet att det bästa vore att lämna han, JAG VET. Men jag är bara så rädd att bli ensam, det skulle ju dock vara skönare att vara ensam än med honom dock.. Men jag ville aldrig att det skulle bli såhär...


    Jag undrar om du tänkt på ekonomin? Om du lämnar eller slänger ut vad ska du då leva av? Var ska du bp? Om du går i gymnasiet har du väl ingen inkomst. Ska du börja universitet eller jobba? Det finns familjerådgivning i kommuner där ni får en som hjälper er att prata om det inte går att prata med honom själv.
  • Äldre 7 Mar 17:03
    #5

    Väldigt omoget beteende.
    Om det är så han tänker om ert förhållande så är det bara att lämna.
    Det är nog bäst för honom också så han vaknar upp och inser sina brister.
    Sen när han visat att han är värdig dig så kan du ge han en ny chans om det är det du vill då, men att fortsätta såhär är inte värdigt.

  • Äldre 7 Mar 20:09
    #6
    Hermioney skrev 2018-03-07 16:58:29 följande:

    Jag undrar om du tänkt på ekonomin? Om du lämnar eller slänger ut vad ska du då leva av? Var ska du bp? Om du går i gymnasiet har du väl ingen inkomst. Ska du börja universitet eller jobba? Det finns familjerådgivning i kommuner där ni får en som hjälper er att prata om det inte går att prata med honom själv.


    Ekonomin nämns i TS. Snubben jobbar inte, så han drar knappast in nåt till hushållskassan. Antagligen lever de på studiemedel, barnbidrag, bostadsbidrag, osv osv.

    TS - Ensam kommer du inte bli! Dels har du ert barn, och dels är du såpass ung att du har massvis av tid att hitta en ny partner när/om du vill det. Så som du har beskrivit din sambo så är du förmodligen mer ensam nu än du kommer vara om du lämnar honom.
Svar på tråden BEHÖVER HJÄLP