• Anonym (Velig)

    Hur lång tid skulle du MAX kunna lägga på pendling till RÄTT jobb??

    Vill söka en drömtjänst som ligger 7,5 mil enkel resa bort från min o familjens hus/liv. Det skulle ta mig 60 min enkel resa varje dag för att ta mig dit. Buss skulle också funka fast då krångligare o flera byten o längre tid. Skulle man fixa att pendla 2 tim totalt dag för sitt drömjobb?

    Vet att man i storstäderna antagligen få lägga samma tid fast på kortare sträckor.
    Inte aktuellt att flytta då vi har hus dagis o skola här.

    Skulle man orka med detta pendlandet? Någon som pendlar varje dag som kan ge lite för o nackdelar o input i denna fråga?

  • Svar på tråden Hur lång tid skulle du MAX kunna lägga på pendling till RÄTT jobb??
  • senalena

    Jag har pendlat 75 min till mitt drömjobb i 2 år, sedan flyttade jag närmare Skrattande

  • smulpaj01

    Jag har nästan aldrig pendlat kortare än 60 min enkel resa. Tycker det är normal restid! Hade 1 Tim 45 min till senaste jobbet men 3,5 timme resväg per dag var för mycket.
    1 timme är ju ingenting.

  • Anonym (Svea)

    Kan man åka kommunalt så är 1.5-2 timmar okej per väg. Om man dessutom kan använda resetiden till att jobba så är det väldigt bra. Skulle jag köra så är 8-10 mil per väg max för mig. 1-1.5 timme per väg är gränsen om jag kör.

  • Anonym (apa)

    Senaste ställe jag jobbade på tog knappt ett dygn att ta sig till, men är det på den nivån så pendlar man ju inte dagligen.

    Om jag skulle jobba här där jag bor och runt omkring så skulle min smärtgräns vara 3 timmar åt vardera håll, men då måste det vara ett extremt bra/roligt jobb.

  • NELJ

    Så länge det flyter på och inte ibland är en timme och ibland tre timmar skulle det vara ok för min del (om några år när barnen är större). Särskilt om det gick att jobba hemma på kvällar och kanske en hel dag då och då och jag inte behövde vara på kontoret 8-17 varje dag.

  • carpediem86

    Om alternativet är ett jobb du inte trivs med så är svaret Ja. Annars Nej. 


    Jag tycker det är mycket värt att ha cykelavstånd (10 min) till jobbet och väljer bostad eller dagis och liknande mycket utefter det.

  • scanmia

    Nej, som långsiktig lösning hade jag inte pendlat så långt. Under begränsad tid, kanske ett halvår max, hade jag gjort det för ett drömjobb, men jag vill inte pendla bort min fritid och mitt. För ett drömjobb hade jag däremot övervägt att flytta.

  • Anonym (Rådig man)

    Jag pendlar 3h dagligen med tåg (ToR). Det är lite av ett drömjobb, annars hade jag inte orkat.

  • Anonym (Y)
    Anonym (Y) skrev 2018-03-07 19:24:26 följande:

    Typ. en dygn med flyg. :)


    ( ej varje dag i så fall )
Svar på tråden Hur lång tid skulle du MAX kunna lägga på pendling till RÄTT jobb??