• Kasandra0909

    Kärlek

    Asså om typ 10 timmar ska jag träffa en kille som jag gillar, vi träffas för första gången. Jag börjar få lite panik. Jag har socialfobi och de gör att jag är sjukt blyg och har svårt att hålla/starta en konversation utan att de blir sjuukt stelt. Är sjukt rädd att han inte ska gilla mig eller att han kommer tycka att jag är fett tråkig eller nått som inte säger så mycket. Men jag kan inte rå för det. Jag försöker men det går inte . Jag vet att jag överdriver nu innan för när jag träffat personen en stund sä brukar det gå bra men det är nu innan som jag vill balla ur. Vet inte hur jag ska göra, känns som att vad jag än gör så blir de stelt och då förstör jag allt. ?Var dig själv? kommer jag få läsa nu. Men jag är ju blyg i vanliga fall så jag är ju mig själv. Blir ju ännu blygare när jag är med någon jag gillar. Förlåt för väldigt flummig text men jag måste bara få skriva av mig och få några tips. /tjej 15år

  • Svar på tråden Kärlek
  • Kasandra0909

    Tack för att ni svarar :?) .. kan bara meddela att de gick åt helvete å nu typ hatar han mig känns de som . Hatar mitt liv. Hejdå

  • Pentra

    Hej där, tjejen! ... Blir du hatad och bortvald för att du inledningsvis är en blyg och tyst personlighet så är sällskapet inte rätt för dig. Om killen du träffar inte ens är såpass begåvad att han förstår att man kan vara försiktig och tillbakadragen i ett möte med en ny bekantskap så är han inte heller rätt för dig. Och inget av detta är din förlust. Likt ett frö som gror och växer så utvecklar man sin personlighet genom livet, det är alltså en process som med rätta tar tid. Däremot så skall du ALDRIG ändra eller förvanska din personlighet för att passa någon annan; detta eftersom du aldrig kan finna äkta vänskap och kärlek om du själv inte är äkta. Den som inte förstår att människor är likt plantor som måste näras, vårdas och ges tålamod den personen är inte värd dig. Att stressa och pressa sig in i relationer är aldrig bra. Du har hela livet framför dig. Ha tillförsikt och låt dessa saker och ting ta den tid de behöver. ... Har du någon vuxen som du känner att du kan anförtro dina funderingar så prata med honom eller henne. De flesta känner igen sig och har gått igenom liknande saker dom du och kan ge dig stöttande ord på vägen. Sköt om dig och lycka till.

  • Kasandra0909

    Men de känns ju som att det alltid är samma sak hela tiden, att allt typ tycker att jag verkar tråkig som inte säger så mycket. Men jag tycker de är as jobbigt att träffa och prata med nytt folk, hatar att prata i telefon också. Men när jag väl varit med personer några gånger och lärt känna dom mycket då kan jag aldrig hålla käft. Som med min bästavän. Vi pratar så mycket så alla blir as arg haha .

    Men jo, jag vill ändra på mig själv. Vill inte vara såhär, förstör bara allt.

  • Anonym (rek)
    Kasandra0909 skrev 2018-03-10 12:37:44 följande:

    Men de känns ju som att det alltid är samma sak hela tiden, att allt typ tycker att jag verkar tråkig som inte säger så mycket. Men jag tycker de är as jobbigt att träffa och prata med nytt folk, hatar att prata i telefon också. Men när jag väl varit med personer några gånger och lärt känna dom mycket då kan jag aldrig hålla käft. Som med min bästavän. Vi pratar så mycket så alla blir as arg haha .

    Men jo, jag vill ändra på mig själv. Vill inte vara såhär, förstör bara allt.


    Tråkigt att det inte gick vägen för dig. Men det kommer fler chanser! 

    Social fobi tycker jag definitivt är något du ska försöka öva bort, det finns säkert en hel del råd och tips om det på nätet.
Svar på tråden Kärlek