• Belmisa

    PostNords avgifter.

    Är det någon som fått den nya avgiften från PostNord för saker ni köpt från Kin som tex Wish? Skickar de betalningsuppmaningen per SMS, eller?

    Jag har några paket på väg och är nyfiken om jag kommer att bli betalningsskyldig.....

    Står det inget värde på paketet kan Postnord inte heller kräva pengar.

    Undrar hur Wish gör nu? 6 paket som kostat mig 140kr inkl frakt kommer kanske att kosta mig 300kr till i Sverige :(

    Man har väl en viss tid på sig att betala och därefter skickas paketen tillbaka till Kina och då

    makulerar väl PostNord fakturan?? Vilka lager med paket de kommer att få nu när folk antagligen inte vill betala 50kr eller mer i Sverige för något som kostat en tia!!

  • Svar på tråden PostNords avgifter.
  • Meebo

    Jag fick i Måndags ett sms med en website länk från postnord (some jag manuellt skrev in på datorn då jag inte vill betala saker med mobilen) där jag skulle gå in och betala en avgift på 77,06kr innan de skulle skicka paketet vidare till mig.

    Kunde välja mellan att betala med kort med bankdosa eller klarna.

    Har inte fått det ännu men jag väntar på runt 9 saker från Wish just nu.

  • Tom Araya

    Ville ha paket hemkörda eftersom jag bor på landet och saknar bil. 200 spänn skulle posten ha! FörvånadSkrikandes
    Vafan, frakten är betald och det är väl för att paketen inte går i lådan som de hamnar hos ombud och får hämtas.

  • Anonym (Kajsa Bajsa)
    Belmisa skrev 2018-03-08 00:55:42 följande:

    Är det någon som fått den nya avgiften från PostNord för saker ni köpt från Kin som tex Wish? Skickar de betalningsuppmaningen per SMS, eller?

    Jag har några paket på väg och är nyfiken om jag kommer att bli betalningsskyldig.....

    Står det inget värde på paketet kan Postnord inte heller kräva pengar.

    Undrar hur Wish gör nu? 6 paket som kostat mig 140kr inkl frakt kommer kanske att kosta mig 300kr till i Sverige :(

    Man har väl en viss tid på sig att betala och därefter skickas paketen tillbaka till Kina och då

    makulerar väl PostNord fakturan?? Vilka lager med paket de kommer att få nu när folk antagligen inte vill betala 50kr eller mer i Sverige för något som kostat en tia!!


    Shit har de REDAN börjat med det :-S

    Det var ju precis på nyheterna. Sverige världskänt för långa handläggningstider är plötsligt snabb :-S
  • Belmisa
    Meebo skrev 2018-03-08 01:00:41 följande:

    Jag fick i Måndags ett sms med en website länk från postnord (some jag manuellt skrev in på datorn då jag inte vill betala saker med mobilen) där jag skulle gå in och betala en avgift på 77,06kr innan de skulle skicka paketet vidare till mig.

    Kunde välja mellan att betala med kort med bankdosa eller klarna.

    Har inte fått det ännu men jag väntar på runt 9 saker från Wish just nu.


    77,06kr var det då bara för ett paket? Var det en dyr vara?

    Det kommer att kosta en slant :(

    Dyr läxa för att sluta handla från Kina......
  • Belmisa
    Anonym (Kajsa Bajsa) skrev 2018-03-08 01:09:52 följande:

    Shit har de REDAN börjat med det :-S

    Det var ju precis på nyheterna. Sverige världskänt för långa handläggningstider är plötsligt snabb :-S


    Ja denna gången gick det undan!! Konstigt nog! Eller kanske inte konstigt eftersom PostNord/Tullen kommer att gå med vinst!
  • LiaSthlm

    Min dotter fick ett sms i måndags med en länk om att betala innan varan delas ut.

    Vi hade inte ens beställt något utan de hade skrivit in fel mobilnummer så jag rekommenderar att kolla så det är era saker innan ni betalar.

  • Tveksamt
    Belmisa skrev 2018-03-08 00:55:42 följande:

    Vilka lager med paket de kommer att få nu när folk antagligen inte vill betala 50kr eller mer i Sverige för något som kostat en tia!!


    Det har inte kostat en tia förut. Det har kostat lika mycket som nu, det är bara det att det är någon annan som betalat överskottet genom exempelvis subventioner, rabatter och rent momsfusk.
    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Anonym (Mhm)

    Ja man får hålla huvudet kallt fram tills att de hittat något kryphål, som att förvara det i annat EU land först, eller skicka det som gåva. Vet inte hur det kommer lösas, men något kommer de säkert på, sen kan man börja beställa från Kina igen.

  • Anonym (sälja ut Sverige)
    Anonym (Mhm) skrev 2018-03-08 08:19:40 följande:

    Ja man får hålla huvudet kallt fram tills att de hittat något kryphål, som att förvara det i annat EU land först, eller skicka det som gåva. Vet inte hur det kommer lösas, men något kommer de säkert på, sen kan man börja beställa från Kina igen.


    Eller sluta och börja betala för varorna i ditt eget land så att svenskar inkl du själv ska kunna försörja sig, behålla sina jobb och sin välfärd som du säkert trivs väldigt bra med och bygger på att vi betalar för arbetskraft och vad en vara är värd.
Svar på tråden PostNords avgifter.