• Anonym (Lucky charm)

    Vilket smycke måste du alltid ha på dig?

    Har du något smycke som är din lucky charm och som du alltid måste ha på dig och mår nästan dåligt utan? Vad är det och hur länge har du haft det? Har det någon speciell betydelse för dig?

    Jag har ett armband som jag har haft i ett år som jag bara har tagit bort ett par dagar och varje gång så vill jag sätta på det igen direkt. Det känns tomt och inte bra alls utan det och fast jag har andra armband så är det just det armbandet jag alltid vill ha på mig.

    Din tur!

  • Svar på tråden Vilket smycke måste du alltid ha på dig?
  • IsDimma

    Har ett halsband i glas med sambons bild ingraverat i glaset, i regel ser man bara bilden om man kommer väldigt nära - iaf om man inte vet att den finns där. Det sitter på 99 dagar av 100 typ


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • Anonym (Lucky charm)
    IsDimma skrev 2018-03-08 19:27:56 följande:
    Har ett halsband i glas med sambons bild ingraverat i glaset, i regel ser man bara bilden om man kommer väldigt nära - iaf om man inte vet att den finns där. Det sitter på 99 dagar av 100 typ smile1.gif
    Det lät coolt. Har han gett halsbandet till dig? Känns det tomt och fel om du inte har det på dig?
  • Anonym (bib)

    Jag har en ring på mitt vänster ringfinger, började som en kul grej då jag inte ville ha en partner (den liknar alltså en förlovningsring). Jag brukar inte ha den på mig när jag går hemma, men jag tar alltid på mig den om jag lämnar huset. Det har hänt att jag har glömt den och då har jag ibland fått panik, "har jag tappat den?!", eller så går jag omkring och tycker att det känns tomt på fingret.

    Jag funderar på att skaffa en likadan fast i ett lite mer exklusivt material någon dag, med en text inne i ringen. Jag var på jakt efter något sånt förrförra sommaren, personalen antog dock att jag skulle förlova mig med någon, vilket blev lite för awkward för min smak. Jag får nog bli lite mer säker på vad jag vill innan jag försöker igen.

  • Anonym (Lucky charm)
    Anonym (bib) skrev 2018-03-08 19:45:17 följande:
    Jag har en ring på mitt vänster ringfinger, började som en kul grej då jag inte ville ha en partner (den liknar alltså en förlovningsring). Jag brukar inte ha den på mig när jag går hemma, men jag tar alltid på mig den om jag lämnar huset. Det har hänt att jag har glömt den och då har jag ibland fått panik, "har jag tappat den?!", eller så går jag omkring och tycker att det känns tomt på fingret.

    Jag funderar på att skaffa en likadan fast i ett lite mer exklusivt material någon dag, med en text inne i ringen. Jag var på jakt efter något sånt förrförra sommaren, personalen antog dock att jag skulle förlova mig med någon, vilket blev lite för awkward för min smak. Jag får nog bli lite mer säker på vad jag vill innan jag försöker igen.
    Jag har hört att ett bra sätt att ragga på är att just ha en förlovningsring för att man blir mer attraktiv om andra tror att någon vill ha en. Förstår känslan precis att det känns tomt utan ett speciellt smycke. Beställ ringen på nätet så slipper du känna dig utfrågad.
  • IsDimma
    Anonym (Lucky charm) skrev 2018-03-08 19:35:41 följande:
    Det lät coolt. Har han gett halsbandet till dig? Känns det tomt och fel om du inte har det på dig?
    Ja på båda frågorna. Och det är verkligen jättetomt utan halsbandet även om jag skulle ha ett annat halssmycke på mig. Det händer att jag tar av det på jobbet ibland - jobbar på en specialförskola och vissa dagar har jag barn som bara måste dra i smycken, oftast funkar det men vissa dagar är det dömt att misslyckas med smycken. Då åker allt av, halsband, örhängen, klocka och armband
  • Anonym (bib)
    Anonym (Lucky charm) skrev 2018-03-08 20:03:45 följande:
    Jag har hört att ett bra sätt att ragga på är att just ha en förlovningsring för att man blir mer attraktiv om andra tror att någon vill ha en. smile2.gif Förstår känslan precis att det känns tomt utan ett speciellt smycke. Beställ ringen på nätet så slipper du känna dig utfrågad. smile5.gif
    Har jag aldrig hört och aldrig märkt under mina år med ringen, dock rör jag mig inte i normala raggar-miljöer.

    Hade svårigheter att hitta det jag ville ha på nätet sist jag kollade, men det kanske har ändrats sen dess, tänkte antingen platina eller palladium.
  • Anonym (Lucky charm)
    IsDimma skrev 2018-03-08 20:11:41 följande:
    Ja på båda frågorna. Och det är verkligen jättetomt utan halsbandet även om jag skulle ha ett annat halssmycke på mig. Det händer att jag tar av det på jobbet ibland - jobbar på en specialförskola och vissa dagar har jag barn som bara måste dra i smycken, oftast funkar det men vissa dagar är det dömt att misslyckas med smycken. Då åker allt av, halsband, örhängen, klocka och armband smile5.gif
    Så känns det för mig också även om jag sätter på ett annat liknande armband. Jag vet inte vad det är som gör att man blir så fäst vid just ett speciellt smycke? Det kanske inte är helt hälsosamt att fästa så mycket vikt vid ett smycke att det känns fel att vara utan det?
    Anonym (bib) skrev 2018-03-08 20:16:52 följande:
    Har jag aldrig hört och aldrig märkt under mina år med ringen, dock rör jag mig inte i normala raggar-miljöer.

    Hade svårigheter att hitta det jag ville ha på nätet sist jag kollade, men det kanske har ändrats sen dess, tänkte antingen platina eller palladium.
    Som en vanlig förlovningsring med platina eller palladium?

  • Anonym (bib)
    Anonym (Lucky charm) skrev 2018-03-08 20:26:17 följande:
    Som en vanlig förlovningsring med platina eller palladium?

    Vanlig slät en, såg nu att palladium 950 finns, men på en sida jag aldrig hört talas om förut. Känns lite läbbigt att beställa över internet, texten jag vill ha är lite speciell också, så det vore trevligt om jag kunde prata med någon som förstod vad jag ville ha och inte bara skriva in texten i en liten ruta på nätet.
  • Anonym (Hjärta)

    Ett halsband (eller snarare hänget, kedjan är utbytbar) med ett hjärta där ena halvan är vit guld och andra vanligt guld och i mitten är sonens månadssten. Fick det ett tag efter att sonen föddes.

Svar på tråden Vilket smycke måste du alltid ha på dig?