• Elnaaa

    Åsikter om förskolor i Lund:, Kossan, Småstad, Barnens hus och Solvinden

    Jag skulle gärna villa höra om nån har erfarenheter från förskolor Kossan, Småstad, Barnens hus eller Solvinden. Vad är bra/ daligt med dem? Tack!

  • Svar på tråden Åsikter om förskolor i Lund:, Kossan, Småstad, Barnens hus och Solvinden
  • Jonathanb

    Hej,

    Vi har träffat flera som haft barn på Kossan, men som slutade eftersom det var så fruktansvärt mycket slitningar mellan föräldrar och personal. Särskilt föreståndaren, Lisa någonting, som var fullständigt vansinnig. Hon hoppade på och trakasserade både familjer och personal. Helt maktgalen. Å andra sidan har jag hört gott om den pedagogiska personalen och själva upplägget är väldigt fint med små barngrupper och eget kök. Jag har gått förbi huset de är i ett par gånger och det är jättefint. Hörde att föreståndaren kanske skulle sluta, gör hon det så kan de kanske få skolan på rätt köl igen! Men från flera föräldrars berättelser så förstår jag att hon aldrig borde få jobba med barn igen!

    Har hört mycket gott om Solvinden. Dock går vårt barn inte på någon av skolorna, så detta är bara andrahandsinfo, så det är givetvis bättre att höra från skolorna/föräldrarna direkt. 

Svar på tråden Åsikter om förskolor i Lund:, Kossan, Småstad, Barnens hus och Solvinden