• Anonym (Starka tillsammans)

    LVU/SoL-placerade barn

    I snart sex år har jag försökt samla berättelser från föräldrar vars barn omhändertagits med stöd av främst LVU men även SoL. Mitt mål är att skriva en bok om ämnet, för detta är inte så oproblematiskt som många i Sverige - och på FamiljeLiv - tror.

    Jag vet inte om folk kanske inte litar på mig? Det kan jag förstå, jag vet hur det känns att ha fått ett barn omhändertaget av soc. Det blir en skamkänsla oavsett vad placeringen beror på. Men jag har varit med om samma sak, och jag förstår!

    Det jag vill göra är att skriva en bok i reportageform om detta. Jag vill ta upp omhändertaganden, vad de beror på, och framför allt att det inte alls alltid är föräldrarnas eget fel som så många vill få det till. Men jag behöver hjälp från er som är i denna situation!

    Du som fått ditt barn omhändertaget och vill berätta din historia, hör av dig till mig! Självklart får du vara anonym!

    linlin70@hotmail.se

  • Svar på tråden LVU/SoL-placerade barn
  • Anonym (Fyll i anonym signatur.)
    Anonym (Starka tillsammans) skrev 2018-03-09 00:36:16 följande:

    I snart sex år har jag försökt samla berättelser från föräldrar vars barn omhändertagits med stöd av främst LVU men även SoL. Mitt mål är att skriva en bok om ämnet, för detta är inte så oproblematiskt som många i Sverige - och på FamiljeLiv - tror.

    Jag vet inte om folk kanske inte litar på mig? Det kan jag förstå, jag vet hur det känns att ha fått ett barn omhändertaget av soc. Det blir en skamkänsla oavsett vad placeringen beror på. Men jag har varit med om samma sak, och jag förstår!

    Det jag vill göra är att skriva en bok i reportageform om detta. Jag vill ta upp omhändertaganden, vad de beror på, och framför allt att det inte alls alltid är föräldrarnas eget fel som så många vill få det till. Men jag behöver hjälp från er som är i denna situation!

    Du som fått ditt barn omhändertaget och vill berätta din historia, hör av dig till mig! Självklart får du vara anonym!

    [email protected]


    Du har från och till sökt efter personer online sedan minst 2013 som kan ge dig storys som bekräftar din bild om att placeringar är fel och att det finns någon form av komplott bakom.
    Vad tror du det kan bero på att du inte lyckats hitta källor på alla dessa år?  Tanken någon gång slagit dig att du kanske har fel i din utgångshypotes?
  • Anonym (......)

    Barn blir inte omhändertagna för att soc ska ha något att göra, bara acceptera det.

  • Anonym (I)

    Jag kommer att ha svårt att ta din bok på allvar då den kommer innehålla föräldrarna historier. Ett mynt har två sidor och socialen kommer knappast medverka då de har tystnadsplikt.

  • Anonym (familjehem)

    Eftersom du vet hur det är att få ett barn placerat är du inte rätt person att skriva en bok i ämnet.
    Jag finns på andra sidan, har bara sett barn som behöver komma på fötter igen.

  • Anonym (Joellerhur)
    Anonym (Starka tillsammans) skrev 2018-03-09 00:36:16 följande:

    I snart sex år har jag försökt samla berättelser från föräldrar vars barn omhändertagits med stöd av främst LVU men även SoL. Mitt mål är att skriva en bok om ämnet, för detta är inte så oproblematiskt som många i Sverige - och på FamiljeLiv - tror.

    Jag vet inte om folk kanske inte litar på mig? Det kan jag förstå, jag vet hur det känns att ha fått ett barn omhändertaget av soc. Det blir en skamkänsla oavsett vad placeringen beror på. Men jag har varit med om samma sak, och jag förstår!

    Det jag vill göra är att skriva en bok i reportageform om detta. Jag vill ta upp omhändertaganden, vad de beror på, och framför allt att det inte alls alltid är föräldrarnas eget fel som så många vill få det till. Men jag behöver hjälp från er som är i denna situation!

    Du som fått ditt barn omhändertaget och vill berätta din historia, hör av dig till mig! Självklart får du vara anonym!

    linlin70@hotmail.se


    Förstår inte hur du kan ha så svårt att hitta föräldrar som gärna vill berätta vilka bra föräldrar de är och hur de fått sina barn omhändertagna p.g a att Soc förföljer t dem. Och eftersom de är övertygade om att inget är deras fel utan de ondskefulla sociala myndigheterna som är ute efter att förstöra deras liv så borde de vilja berätta. De borde ju vara jätteintresserade av en subjektiv bok som just lyfter fram dem som offer skriven av en gelik som också är oskyldig till att barnet omhändertagits. Här på fl finns just en sån förälder som i varje dylik tråd gärna vill framstå som offer och Soc som förövare och gangsters samt samtliga familjehem som kidnappare och pengagalna monster. Hen lär nog dyka upp här snart ska du se.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Bah) skrev 2018-03-21 00:36:31 följande:

    Jag råkar känna TS, och vet att hon fått många bra och pålitliga källor. Problemet är att folk gärna vill berätta men de vågar inte av rädsla för repressalier från soc.

    Jag förstår att du är ännu en hjärntvättad idiot som tror att du är en perfekt förälder, men du fattar inte hur lätt du skulle kunna hamna i situationen själv.Nej, inte för att soc ska ha något att göra. Däremot för att soc saknar utbildning och kunskap.TS kommer säkert gråta sig till sömns för att du inte vill ta hennes bok på allvar...Har du fått ditt barn omhändertaget? Om inte, håll käft. Du vet ingenting.


    Har TS gjort en etisk prövning för sin bok?

    Eller ska alla vara anonyma?

    Att soc saknar utbildning och kunskap är väldigt fel. Vad har du själv för utbildning?
  • Anonym (Starka tillsammans)
    Anonym (Oj) skrev 2018-03-21 07:12:25 följande:
    Har TS gjort en etisk prövning för sin bok?

    Eller ska alla vara anonyma?

    Att soc saknar utbildning och kunskap är väldigt fel. Vad har du själv för utbildning?
    Men ser man på, en soctant som är rädd om jobbet... Du vet lika väl som jag att ni saknar utbildning.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Starka tillsammans) skrev 2018-03-21 07:23:59 följande:

    Men ser man på, en soctant som är rädd om jobbet... Du vet lika väl som jag att ni saknar utbildning.


    Tant vet jag inte men rädd om mitt jobb är jag för jag tycker om det jag gör. Utbildad är jag (socionom) och alla andra på min arbetsplats också.

    Vi gör mycket för att hjälpa och det känns bra. Placeringar är alltid svårt och något vi försöker undvika så långt det går. Ibland blir det jättebra och ibland blir det mindre bra. Ibland handlar det om att göra det som är minst dåligt för barnet. Bo kvar med missbrukande förälder- dåligt. Placera-dåligt. Sådana lägen är jättesvåra. Hoppas du har ett jobb som du tycker om.

    Ha en fin dag.
  • Anonym (Starka tillsammans)
    Anonym (Oj) skrev 2018-03-21 07:12:25 följande:
    Har TS gjort en etisk prövning för sin bok?

    Eller ska alla vara anonyma?

    Att soc saknar utbildning och kunskap är väldigt fel. Vad har du själv för utbildning?
    Alla får vara anonyma. Eftersom alla som får sina barn omhändertagna, oavsett om beslutet är "rätt" eller inte, får stämpeln "oduglig förälder" är det nästan ett krav.

    Jo, soc saknar utbildning, och den lilla kunskap de har har de fått genom att ljuga sig till vinnande domar i förvaltningsrätten.

    Vad jag har för utbildning? Vad tror du? Jag har jobbat på soc!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Starka tillsammans) skrev 2018-03-21 22:20:51 följande:
    Alla får vara anonyma. Eftersom alla som får sina barn omhändertagna, oavsett om beslutet är "rätt" eller inte, får stämpeln "oduglig förälder" är det nästan ett krav.

    Jo, soc saknar utbildning, och den lilla kunskap de har har de fått genom att ljuga sig till vinnande domar i förvaltningsrätten.

    Vad jag har för utbildning? Vad tror du? Jag har jobbat på soc!
    Så socionomprogrammet är ingen utbildning, vad räknar du som lämplig utbildning för att jobba på socialtjänsten.
Svar på tråden LVU/SoL-placerade barn