• NELJ

    Tips på kort resa m övernattning för 10-åring

    Min son fyller tio snart, när han fyllde nio fick han en övernattning på yasuragi (kids) med sushiskola mm och det var supermysigt. Nu har han sagt att han helst av allt vill ha något liknande men inte samma sak.

    Har ni tips på vart man kan åka med en tioåring och göra nån rolig aktivitet och övernatta. Vi bor i Stockholm så nåstans inom ca två timmars bilkörning/tåg. Han gillar bad, tekniska saker, historia mm. Inte så förtjust i zoo (och det är inte jag heller för den delen)

  • Svar på tråden Tips på kort resa m övernattning för 10-åring
  • HippHipp

    Det där badhuset i Västerås (ursäkta har glömt namnet)! Både kul (äventyrsbad) och mysigt (spa).

  • John22

    Jag säger också kryssning. Det brukar finns mycket roligt att göra på båtarna, inklusive spa och dylikt.

  • NELJ
    HippHipp skrev 2018-03-09 10:25:52 följande:

    Det där badhuset i Västerås (ursäkta har glömt namnet)! Både kul (äventyrsbad) och mysigt (spa).


    Steam! Det verkar ju superkul.

    Kryssning hade varit klockrent om det inte var för att en sån är inbokad redan med pappan och lillebror.
  • NELJ
    5by5 skrev 2018-03-09 11:21:44 följande:

    marvel utställningen i norrköping om det går att vänta tills i sommar


    Åh! Coolt! :D
  • elsi

    Badland i Örebro eller Västerås med hotellövernattning?

    Färja till Finland och sen gå på Trampolincenter (ett ställe som liknar Bounce med trampoliner med mera).

  • 5by5
    NELJ skrev 2018-03-09 11:57:57 följande:

    Åh! Coolt! :D


    ja! gav mina barn en det i julklapp - ska bli kul!
  • Anotherone

    Säger också Västerås! Har varit där ca 10ggr sen det öppnade och det är superkul för både sonen som är 12 år nu, och oss vuxna. Kokpunkten heter badet och hotellet vägg i vägg Steam Hotel.

  • Studentpappa

    Passa på när det är typ bästa vintern på tio år och besök en skidanläggning och övernatta. Finns väl ett gäng inom två timmar från sthlm.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Alexi

    Tom tits och sen hotell i Södertälje och middag. Det gjorde vi med barnen under jullovet.

  • Just raw

    Om det kan vänta till sommaren, annars kanske som en liten minisemester.
    Visserligen är det djur där men ingen djurpark, här går djuren fritt som dom vill. 
    Nära till Astrid Lindgrens värld som man kan besöka ena dagen.
    Nästa dag lånar man cyklar och stor badhandduk, packar en matsäck och ger sig iväg till en sjö i närheten. 
    sverigebyn.se/

    Ska dit själv med dotter, hennes sambo och barn. 
    Vi kanske ses på det veganska glassfiket. Glad

Svar på tråden Tips på kort resa m övernattning för 10-åring