• Äldre 9 Mar 09:14
    6782 visningar
    4 svar
    4
    6782

    Jag blir tokig på mina grannar

    Jag har, sedan ett år tillbaka, nya grannar. De har två pojkar som ibland leker i trapphuset utanför min dörr. Det har också hänt att de slängt saker i mitt brevinkast. Pojkarna vaknar tidigt (de kanske är 6 och 8) och för ett himla oväsen från morgon till kväll. De verkar aldrig vara ute och leka.

    Föräldrarna är väldigt högljudda när de pratar, misstänker att språket de talar inte gör saken bättre.

    Men det värsta...badrumsskåpet (eller vad det är)!

    Detta skåp gnisslar värre än någonting jag hört förut. Jag vaknar av det på morgnarna. Jag hör det hur många gånger som helst under dagen. Det öppnas, stängs, öppnas, stängs. Jag kan inte förstå hur många gånger det kan behöva göras.

    Jag har försökt prata med dem när jag stött på dem, men folkskyggare människor får man leta efter. De vågar knappt möta min blick, än mindre hälsa. Jag har lagt en lapp i deras brevlåda och bett dem smörja det son gnisslar, men de förstår nog inte svenska.

    Vad tusan ska jag göra?

  • Svar på tråden Jag blir tokig på mina grannar
  • Anonym (sh)
    Äldre 9 Mar 09:57
    #1

    Vänd dig till hyresvärden. Du har pratat med grannarna.
    Trapphuset är ingen lekplats.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 9 Mar 14:33
    #2
    lillaliiisa skrev 2018-03-09 09:14:51 följande:

    Jag har, sedan ett år tillbaka, nya grannar. De har två pojkar som ibland leker i trapphuset utanför min dörr. Det har också hänt att de slängt saker i mitt brevinkast. Pojkarna vaknar tidigt (de kanske är 6 och 8) och för ett himla oväsen från morgon till kväll. De verkar aldrig vara ute och leka.

    Föräldrarna är väldigt högljudda när de pratar, misstänker att språket de talar inte gör saken bättre.

    Men det värsta...badrumsskåpet (eller vad det är)!

    Detta skåp gnisslar värre än någonting jag hört förut. Jag vaknar av det på morgnarna. Jag hör det hur många gånger som helst under dagen. Det öppnas, stängs, öppnas, stängs. Jag kan inte förstå hur många gånger det kan behöva göras.

    Jag har försökt prata med dem när jag stött på dem, men folkskyggare människor får man leta efter. De vågar knappt möta min blick, än mindre hälsa. Jag har lagt en lapp i deras brevlåda och bett dem smörja det son gnisslar, men de förstår nog inte svenska.

    Vad tusan ska jag göra?


    Låter som en exakt beskrivning av våra nya grannar från Syrien!

    Alla i kvarteret som fått nyanlända syrianer har fått massa oljud konstant.

    (I vår kommun placeras de ut jämt över hela kommunen för de vill inte ha något rosengård)

    De får massa klagomål hela tiden men efter första väsnades de ännu mer. Precis som om de hade blivit förnärmade! Det gick inte att vara hemma. Sen efter fler klagomål från alla grannar runt omkring trillade poletten ner och det har blivit tystare.
  • Äldre 10 Mar 08:55
    #3

    Stackare Gråter jag förstår dig verkligen. Gnisslande dörrar mm kan få vem som helst att bli tokig.

  • Anonym (Ylles­trumpa­n)
    Äldre 12 Mar 19:22
    #4

    Om anar vilket land dom är ifrån så använd google translate och skriv en lapp på deras språk, eller fråga nån att hjälpa dig översätta. Kör alla språk du tror passar in, arabiska, syrianska och engelska. Ordet problem och respekt och no sleep förstår dom flesta oavsett språkbarriärer. Använd teckenspråk och härma ljudet från när något öppnas och gnisslar!?  Köp en låsolja och ha i handen och låtsasspraya!
    Bjud sedam in dem att stå i din hall medan du visar i deras badrumsskåp hur det låter innefrån din lägenhet. Men undvik att nämna något om barnen, det lär sluta med du får saker in i brevinkastet eller igenlimmade lås som hämnd.

Svar på tråden Jag blir tokig på mina grannar