• janma6

    Några funderingar

    Hej
    Har funderingar gällande oss kvinnor, våra kroppar efter genomgången graviditet. Då jag brinner för detta område, hört många kvinnors berättelser så vill jag ändra kvinnors förutsättningar till hjälp inom området!
    Hoppas Du vill svara på dessa frågor Glad.


    Har du besvär från bäckenbotten efter graviditeten, t ex urinläckage, framfall eller annat?
    Om ja, har du sökt hjälp och i så fall fått hjälpen?
    Om nej, skulle du vilja söka om det fanns möjlighet? Och skulle du då resa långt för att få hjälpen? Hur långt?
    Om det var privat vård, hur mycket skulle du tänka dig att betala?
    Vilket län tillhör du idag?

    Tack så mycket för Din hjälp!
  • Svar på tråden Några funderingar
  • Anonym (Tjej)
    janma6 skrev 2018-03-09 10:49:15 följande:

    Hej

    Har funderingar gällande oss kvinnor, våra kroppar efter genomgången graviditet. Då jag brinner för detta område, hört många kvinnors berättelser så vill jag ändra kvinnors förutsättningar till hjälp inom området!

    Hoppas Du vill svara på dessa frågor .

    Har du besvär från bäckenbotten efter graviditeten, t ex urinläckage, framfall eller annat?

    Om ja, har du sökt hjälp och i så fall fått hjälpen?

    Om nej, skulle du vilja söka om det fanns möjlighet? Och skulle du då resa långt för att få hjälpen? Hur långt?

    Om det var privat vård, hur mycket skulle du tänka dig att betala?

    Vilket län tillhör du idag?

    Tack så mycket för Din hjälp!


    Mindre urinläckage vid sjukdom med svår hosta eller om jag blir skrämd. Inget framfall. Inte sökt hjälp då jag vet att de kommer säga att jag ska knipa och jag borde göra det men glömmer/är lat.

    Så kan inte tänka mig betala eller resa då jag vet vad jag borde göra. Hade kanske kunnat tänka mig gå en knipkurs eller något sånt. Hade väl kunnat betala 5-1000 kr för det. Men inte resa långt för går inte med barnet.

    Tillhör västerbotten.
  • Anonym (mamma mu)

    Har du besvär från bäckenbotten efter graviditeten, t ex urinläckage, framfall eller annat?
    Nej, inga problem. Kanske pga att jag födde med akut kejsarsnitt och bara har fött ett barn?

    Om ja, har du sökt hjälp och i så fall fått hjälpen?
    ---

    Om nej, skulle du vilja söka om det fanns möjlighet? Och skulle du då resa långt för att få hjälpen? Hur långt?
    Nej, jag behöver ju inte hjälp, så varför skulle jag vilja söka eller resa...?

    Om det var privat vård, hur mycket skulle du tänka dig att betala?
    -----

    Vilket län tillhör du idag?
    Stockholms län.

  • Anonym (två)
    janma6 skrev 2018-03-09 10:49:15 följande:

    Hej
    Har funderingar gällande oss kvinnor, våra kroppar efter genomgången graviditet. Då jag brinner för detta område, hört många kvinnors berättelser så vill jag ändra kvinnors förutsättningar till hjälp inom området!
    Hoppas Du vill svara på dessa frågor Glad.


    1) Har du besvär från bäckenbotten efter graviditeten, t ex urinläckage, framfall eller annat?
    2) Om ja, har du sökt hjälp och i så fall fått hjälpen?
    3) Om nej, skulle du vilja söka om det fanns möjlighet? Och skulle du då resa långt för att få hjälpen? Hur långt?
    4) Om det var privat vård, hur mycket skulle du tänka dig att betala?
    5) Vilket län tillhör du idag?

    Tack så mycket för Din hjälp!
    Jag har fött två barn, vaginala förlossningar, fullgången tid.

    1) Nej, inga problem med urinläckage, framfall eller annat.
    2) Nej.
    3) Jag skulle såklart söka hjälp om jag hade problem. I första hand inom mitt landsting antar jag. Hur långt jag skulle åka beror ju på graden av besvär och hur lite/dålig hjälp jag fått på hemmaplan.
    4) Jag skulle föredra att inte betala alls. Har ingen aning, det beror ju lite på typ av behandling; konsultation med träningstips - ca 1000 kr, operation eller mer genomgripande behandling - kanske 5000 kr. 
    5) Stockholm. 
  • Anonym (Japp)

    Har en del problem m urinläckage, framfall och har sökt hjälp men de tycker " inte det är så farligt". Hade jag vetat att jag fått bra hjälp utan för stora risker hade jag kunnat tänka mig att resa långt och betala hyfsat mycket kanske uppåt 100 000 eller så?. Göteborg.

Svar på tråden Några funderingar