• Mammans83

    Ni som lever med afrikanska män!

    Sen ett par år tillbaka lever jag med en man från södra delarna av Afrika. Mycket bra förhållande och Man på de flesta sätt och vi har ett barn och hus tillsammans.

    Det jag undrar över är framförallt ekonomin, hur stor inblick har ni?

    Jag har ett fungerande liv sen innan och rent ekonomiskt så har det inte ändrats, jag betalar fortfarande mitt. Pratar vi om ekonomi säger han bara att jag inte behöver oroa mig.

    Idag "????" Kom det fram att hans son i hemlandet behöver ha 4000:- i månaden för hans högskolestudier som pappa ska stå för, jävligt mycket pengar enligt mig o jag blir skitförbannad. Förstår samtidigt att deras leverne är helt annorlunda och det är inte JAG som behöver betala pengarna, men sonen är 19 år. Hur länge ska han försörjas?

    Berätta för mig hur era relationer ser ut!

  • Svar på tråden Ni som lever med afrikanska män!
  • Aliona

    Lever inte med en afrikan, men däremot har jag bott och jobbat i Afrika något år, och jag lever även med en person från en annan del av världen där familjemedlemmar förväntas försörja varandra.

    I länder där det inte finns sociala skyddsnät med t.ex. gratis skola och sjukvård, studielån etc. så betalar föräldrarna tills dess att barnen kan försörja sig själva, dva efter att de gått ut universitetet, fått jobb och kanske bildat egen familj. 19 år är fortfarande ungt, och 4000 i månaden låter inte så mycket för studier och kanske uppehälle. Å andra sidan förväntas barnen hjälpa och försörja sina föräldrar på gamla dar. Vi är just nu medelålders och har båda barn att försörja och min svärmor som inte kan leva på pensionen i hemlandet. Det är något du bara får köpa om du vill leva med någon från ett sånt land. Ni verkar ju ha det bra annars och det är bara pengar!

Svar på tråden Ni som lever med afrikanska män!