• anonym123456789

    Är jag skengravid? HJÄLP MIG!!!

    Vart ska jag börja? Sen min förlossning har mensen inte kommit regelbundet (förr kom den alltid i slutet eller början av varje månad) men nu kommer inte mensen alls föräns jag gjort gravtest som visar negativt. Min hjärna tror jag är gravid?

    Förra månaden gjorde jag tillslut gravtest när mensen var 2 veckor sen o dagen efter kom den såklart..

    Denna månaden har jag inte alls tänkt på att kunna vara gravid eller någonting för att inte oroa mig om det o allt såhär(vill bara tillägga att jag gärna har ett barn till men kanske inte just nu, men det hade inte gjort något). Skaffa en såndär mensapp också så man kan hålla reda på när den ska komma, o enligt appen är den 7 dagar sen nu.

    Har ju symptomer som man kan ha både som gravid o som när man ska ha mens som: mensvärk, ömma bröst och svullen mage. Och idag så kom en liten brunaktig slemflytning men ännu inget blod! Känns även som det "fladdrar" i magen men det gjorde det sist med o då var det ingen bebis ju... Är det lönt att köpa gravtest? Har ju inte råd att spendera så mycket pengar på att köpa det hela tiden, vill heller inte bli besviken om det skulle visa negativt igen!

    Förlåt om det blev rörigt nu..

    Mina frågor är i alla fall: ska jag köpa gravtest eller vänta? Kan jag vara gravid? Någrs tips för nästa månad om jag nu inte är gravid?

  • Svar på tråden Är jag skengravid? HJÄLP MIG!!!
  • EpicNurse

    Antagligen har din cykel ändrats eller inte hunnit stabilisera sig än efter graviditeten!

    Räkna hur långa cykler du haft nu de senaste gångerna och utgå ifrån att det kommer vara liknande nästa cykel. Du kanske har cykler på 35-40 dagar nu istället för 28ish som du hade innan.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • anonym123456789
    EpicNurse skrev 2018-03-11 22:49:06 följande:

    Antagligen har din cykel ändrats eller inte hunnit stabilisera sig än efter graviditeten!

    Räkna hur långa cykler du haft nu de senaste gångerna och utgå ifrån att det kommer vara liknande nästa cykel. Du kanske har cykler på 35-40 dagar nu istället för 28ish som du hade innan.


    Hur lång tid tar det att stabilisera sig? Har ett stort kontrollbehov och tycker inte om att gå o undra, Tack för ditt svar
  • Anonym (...)

    Låter som att som menscykeln har rubbats. Efter mitt Missfall 2016!så tog det lång tid, ca 8 mån för allt att komma i fång igen som innan.

Svar på tråden Är jag skengravid? HJÄLP MIG!!!