• Moaabe

    Lögner

    Hej

    Jag har ett problem som jag verkligen skulle vilja få lite råd på.

    Jag var tillsammans med en kille i ungefär 7-8 månader. När vi träffades bodde han med sitt ex och varje gång jag frågade när han skulle flytta ut sa han att han inte kunde pga ekonomiska själ.

    Vi blev kära, åtminstone jag blev det. Men han brukade alltid säga att han inte vill va utan mig och att jag betyder så mycket för honom. Och jag trodde på allt han sa.

    Jag fick aldrig träffa hans ex, eftersom han sa att hon skulle bli avundsjuk och att det skulle ställa till med problem hemma och han orkar inte gå igenom det, han sa att han skulle förlora allt och att jag inte förstod honom.

    Jag försökte va förståndlig och trodde på att han bara behövde tid och att allt skulle fixa sig såsom han hade lovat mig flera gånger.

    Innan nyår så ser jag att hans ?ex? hade lagt upp en bild på honom på instagram och kärleksförklarar honom. Jag blev vansinnig och konfronterade honom. Han sa att dem bara va vänner och att dem har blivit som en familj för att dem känt varandra så pass länge, och att han inte längre visste hur han skulle göra för att jag ska tro på honom.

    Vi gör slut, efter detta och jag mår skit dåligt. Efter två veckor ringer han mig o vi pratar o han mår jävligt dåligt känns det som för att han säger att han saknar mig, gillar mig så jävla mycket och vill ha mig men att det inte funkar. Och jag mår skit dåligt, vet inte hur jag ska tänka och det känns så svårt för jag älskar honom, och enligt honom så betyder jag så mycket för honom men för någon jävla anledning kan inte vi va tillsammans.

    Hursomhelt, två månader går och jag får reda på att hans ?ex? är gravid.

    Mitt liv går upp och ner, jag har aldrig mått så dåligt och jag är förkrossad.

    Ljög han om allt? Om alla hans känslor? Är han lycklig nu med henne har han glömt mig? Jag tänker på dessa saker hela dagen.

    När jag fick reda på detta tog jag bort honom från allt, han nummer också. Men jag mår fortfarande skit dåligt:(

  • Svar på tråden Lögner
  • Meriall

    Han ljög om hur det var mellan han och hans sambo. Han älskar henne och de är tillsammans och han var otrogen med dig mot henne (och tvärtom). Däremot så ljög han nog inte om att han har känslor för dig. Han blev säkert förälskad i dig och den sortens intensiva känslor har han nog inte för sambon. Helst skulle han nog velat ha er båda. Men när han behövde välja valde han sambon eftersom känslorna för henne var djupare.

    Det är inte säkert att det håller mellan dem iom att han faktiskt blev kär i någon annan vilket tyder på att något inte är helt rätt men iom barnet kommer de säkert försöka ett bra tag till.

  • Moaabe

    Men om han blev kär i mig, hur kan han då ha djupare känslor för henne, jag förstår inte det:(

    Vi har inte pratat på två månader, och jag vill verkligen ta mig ur detta, men jag kan inte glömma hur han va med mig och alla gånger han sa att han ville skaffa barn med mig:(.

    Jag önskar att han åtminstonne kunde ringa o be om förlåtelse och erkänna allt, det kanske skulle lätta på hjärtat lite, men han är så jävla feg...

  • Meriall
    Moaabe skrev 2018-03-12 11:37:36 följande:

    Men om han blev kär i mig, hur kan han då ha djupare känslor för henne, jag förstår inte det:(

    Vi har inte pratat på två månader, och jag vill verkligen ta mig ur detta, men jag kan inte glömma hur han va med mig och alla gånger han sa att han ville skaffa barn med mig:(.

    Jag önskar att han åtminstonne kunde ringa o be om förlåtelse och erkänna allt, det kanske skulle lätta på hjärtat lite, men han är så jävla feg...


    Kär/förälskad är olika känslor och man kan ha dem för olika personer. Han känner nog att hon är hans familj, de hör ihop och han vill inte vara utan henne. Som man kan känna för en familjemedlem helt enkelt. Men han blev kär i dig. Med dig var det spännande och pirrigt, med henne varmt och tryggt.

    Han kommer nog inte erkänna. Att erkänna en lögn är något av det svåraste man kan göra. Däremot har han säkert både dåligt samvete och saknar dig.
  • Moaabe
    Meriall skrev 2018-03-12 13:23:15 följande:

    Kär/förälskad är olika känslor och man kan ha dem för olika personer. Han känner nog att hon är hans familj, de hör ihop och han vill inte vara utan henne. Som man kan känna för en familjemedlem helt enkelt. Men han blev kär i dig. Med dig var det spännande och pirrigt, med henne varmt och tryggt.

    Han kommer nog inte erkänna. Att erkänna en lögn är något av det svåraste man kan göra. Däremot har han säkert både dåligt samvete och saknar dig.


    I slutändan valde han henne och hans ?kärlek? för mig räckte inte... jag känner mig så övärd och oviktig, värdelös. Hon blev gravid under tiden vi var ?tillsammans?, och han brukade säga att han önskar att hon träffar någon annan så att han kan bo i lägenheten ensam och att det skulle bli så mycket enklare för oss... men nu är allt borta, alla mina förhoppningar om en framtid med honom är kastade i en soptumma och jag vet att det är dumt o säga så men det känns som att hon har ?vunnit? och att jag är bortglömd...
  • Långbenopluto
    Moaabe skrev 2018-03-12 15:08:25 följande:
    I slutändan valde han henne och hans kärlek för mig räckte inte... jag känner mig så övärd och oviktig, värdelös. Hon blev gravid under tiden vi var tillsammans, och han brukade säga att han önskar att hon träffar någon annan så att han kan bo i lägenheten ensam och att det skulle bli så mycket enklare för oss... men nu är allt borta, alla mina förhoppningar om en framtid med honom är kastade i en soptumma och jag vet att det är dumt o säga så men det känns som att hon har vunnit och att jag är bortglömd...
    Ja, så är det. Men du har lärt dig en dyrbar läxa med att aldrig träffa nån som fortfarande bor med sin partner.
  • äldreochklokare

    Tyvärr sker sånt här titt som tätt. Vissa personer har en förmåga att bolla med flera samtidigt och lyckas dupera omgivningen. Tycker nu även synd om hans gravida sambo, han har ju varit med dig under samma tid som de har blivit gravida. Han lär säkerligen vara otrogen framöver med någon annan och då får hon utstå att hon har en partner som beter sig så bakom hennes rygg.

    Hon har INTE vunnit! Hon kommer stå där med lång näsa om ett år eller två är hon inser vilken typ hon skaffat barn med. 

    De pratade om olika tv-program eller filmer i går på kulturnyheterna, som handlade om nätdejting och annan dejting och just hur  lätt det är att luras. Du kanske borde se någon av dem så att du inte trillar i liknande fälla en gång till? 

    Gå in på 08.20 så ser du ett kort reportage om de här filmerna och hör vad de heter: 
    www.svtplay.se/video/17267690/kulturnyheterna/kulturnyheterna-12-mar-18-13&tab=2018

    Det är kanske lite överdrivet och skruvat jämfört med din kille, men tror nog att vi alla behöver förstå hur det kan bli idag. 

  • Moaabe
    Salmiakk skrev 2018-03-13 06:59:44 följande:

    Ja, så är det. Men du har lärt dig en dyrbar läxa med att aldrig träffa nån som fortfarande bor med sin partner.


    Men jag visste inte att det var hans jävla partner:/ jag trodde han var ärlig mot mig o trodde på honom:(. Jag vill ringa honom o skälla ut honom men det är ingen mening med det heller, och jag tror inte att han kommer någonsin höra av sig igen heller:(

    Men tack för din input och svar, jag uppskattar det. TACK
  • Moaabe
    äldreochklokare skrev 2018-03-13 07:15:10 följande:

    Tyvärr sker sånt här titt som tätt. Vissa personer har en förmåga att bolla med flera samtidigt och lyckas dupera omgivningen. Tycker nu även synd om hans gravida sambo, han har ju varit med dig under samma tid som de har blivit gravida. Han lär säkerligen vara otrogen framöver med någon annan och då får hon utstå att hon har en partner som beter sig så bakom hennes rygg.

    Hon har INTE vunnit! Hon kommer stå där med lång näsa om ett år eller två är hon inser vilken typ hon skaffat barn med. 

    De pratade om olika tv-program eller filmer i går på kulturnyheterna, som handlade om nätdejting och annan dejting och just hur  lätt det är att luras. Du kanske borde se någon av dem så att du inte trillar i liknande fälla en gång till? 

    Gå in på 08.20 så ser du ett kort reportage om de här filmerna och hör vad de heter: 

    www.svtplay.se/video/17267690/kulturnyheterna/kulturnyheterna-12-mar-18-13&tab=2018

    Det är kanske lite överdrivet och skruvat jämfört med din kille, men tror nog att vi alla behöver förstå hur det kan bli idag. 


    Tack för ditt svar. Jag har lärt mig en rejäl läxa, och kommer troligen ha trust issues och jag tror att detta kommer ta en jävla lång tid för mig att läka ifrån. Det blir nog ingen nätdejting eller dejting för min del på en lång tid:(
  • Meriall

    Han kanske hade tänkt lämna sin partner men bestämde sig att stanna när hon blev gravid. Men även om det var så så var han ju otrogen mot dig med henne iom att de hade sex...

  • Moaabe
    Meriall skrev 2018-03-13 14:04:52 följande:

    Han kanske hade tänkt lämna sin partner men bestämde sig att stanna när hon blev gravid. Men även om det var så så var han ju otrogen mot dig med henne iom att de hade sex...


    Meriall skrev 2018-03-13 14:04:52 följande:

    Han kanske hade tänkt lämna sin partner men bestämde sig att stanna när hon blev gravid. Men även om det var så så var han ju otrogen mot dig med henne iom att de hade sex...


    Jag vet, han var otrogen och det gör ont, men inners inne pga min kärlek skulle jag kunna förlåta honom om han verkligen visade att han ångrade sig, men när jag fick reda på att det fanns ett barn på spel så gick alla mina små förhoppningar in i havet. Det är som att han har slängt oss åt sidan och att det är omöjligt för oss att bli nånting, ever... och nu så är han troligen lycklig medans jag nästan gråter varje dag...
Svar på tråden Lögner