• Inelg

    Spiral ut förra veckan, gravid ändå redan?

    Hej, jag tog ut min spiral i tisdags förra veckan efter efter min ÄL som va på lördagen innan. Vi försöker med syskon nu efter ett lyckat IVF försök och min son är nu 1 år. Tänkte ta ut spiralen redan nu då vi haft en lång och svår väg till barn.

    Till saken hör att jag mått konstigt och varit super trött i 2 dagar, kissar på nätterna och imorse blödde jag näsblod. Det låter ju jäkligt otippat och sjukt om jag skulle vara gravid när jag just tagit ut min spiral för nån dag sen bara.

    Tog dessa test i morse dock inte morgonurin.
    Är på ÄL +9 eller 10 nu. Kan ni se något? Spök?

    Överst: Den rosa är ÄL-test. Sen två olika test bara. Såg inget inom 5 minuter men det längst ner är ca 1h efteråt..

  • Svar på tråden Spiral ut förra veckan, gravid ändå redan?
  • Mittiprick

    Ser negativt ut. Möjligen spök på den nedersta eftersom ältestet borde gett utslag om de andra varit positiva.

    Man kan ju dessutom inte heller bli gravid efter ägglossningen.

    Dock är det extremt vanligt med graviditetssymtom när man tagit ut sin spiral.


    Tells it the way it is.
  • Inelg
    Mittiprick skrev 2018-03-12 12:37:58 följande:

    Ser negativt ut. Möjligen spök på den nedersta eftersom ältestet borde gett utslag om de andra varit positiva.

    Man kan ju dessutom inte heller bli gravid efter ägglossningen.

    Dock är det extremt vanligt med graviditetssymtom när man tagit ut sin spiral.


    Hej och tack.. Hemma är ÄL testet svagt positivt och jag ser nåt på båda grav men vääääldigt vagt därför tänkte jag att det kunde vara spök.

    Min BM sa att man kunde bli gravid om man haft sex kring ÄL och tar ut den strax efteråt    :)

    Intressant det där med att man kan få gravsymptom efter man tagit ut spiralen, hur kommer det sig? :)
  • Mittiprick
    Inelg skrev 2018-03-12 12:55:58 följande:

    Hej och tack.. Hemma är ÄL testet svagt positivt och jag ser nåt på båda grav men vääääldigt vagt därför tänkte jag att det kunde vara spök.

    Min BM sa att man kunde bli gravid om man haft sex kring ÄL och tar ut den strax efteråt    :)

    Intressant det där med att man kan få gravsymptom efter man tagit ut spiralen, hur kommer det sig? :)


    Du menar att du ser streck på ältestet? För dom är ju inte positiva förrän både teststrecket är minst lika starkt som kontrollstrecket.

    Nu vet jag ju inte vad du har haft för spiral. Förmodar koppar eftersom du säger att du haft ägglossning?

    Då är det inte lika vanligt med gravsymtom, men annars är det för att man slutar tillföra hormon och börjar producera eget! Hormonomställningen gör att kroppen reagerar så.
    Tells it the way it is.
Svar på tråden Spiral ut förra veckan, gravid ändå redan?