• Anonym (då oskuld nu fru)

    En sexpartner hela livet...

    Vi träffades unga. Så unga att vi förlorade oskulden med varandra (ja båda två). Vi har ett bra förhållande, har friska fina barn, bor i villa, kör Volvo men har ingen vovve. Båda har gjort karriär och är högavlönade.

    Utseendemässigt tar vi hand om oss och sexet är bra när vi väl tar oss tid även om det de senaste 2 åren har det dalat en del och det kan gå veckor... Vi ser det väl dock båda som att man har sina svackor särskilt i såhär långa förhållanden. Jag är mer drivande än han är och skulle gärna se lite mer initiativ och fantasi från honom men han verkar nöjd.

    Kanske är det åldern (36 år) men jag har på senare tid hakat upp mig på det där med att vara varandras enda sexpartner livet ut... Kanske är det vardagen som får en att vilja känna sig åtrådd och att få vara någon annan än frun och mamman som får mig att fantisera om att kanske för en enda gång testa att vara med någon annan...

    Någon där ute som har några kloka råd eller erfarenheter?

  • Svar på tråden En sexpartner hela livet...
  • Dynomate

    Är det så jävla viktigt? Gör utveckla er utanför sängen tillsammans så utvecklas ni även i bingen..

  • Tecum

    Har du pratat med din man om detta? Du skriver att han "verkar nöjd" men du vet inte säkert? Kanske är han beredd att antingen förnya ert samliv eller att öppna upp förhållandet.

    Rent generellt är dina tankar farliga för er relation. Du är missnöjd med sexet och vill prova hur det är med en annan. Om det får ligga och gnaga länge nog blir du ett lätt byte för honom när han väl dyker upp. Och med största sannolikhet nöjer du inte dig med ett enstaka ligg utan vill ha mer... Och som kvinna har du lättare än män att utveckla kärlekskänslor i det som var tänkt som en tillfällig förbindelse.

    Jag menar inget illa eller vill anklaga dig! Men erfarenhet visar att det har lätt att dra iväg i den riktning som jag beskriver ovan. Du kanske vill få rådet att ha ett litet äventyr för att leka av dig och sen vara trogen resten av livet. Ok om du klarar det, men det är lättare sagt än gjort...

  • Anonym (Rim)

    Äh. Jag ger inte mycket flr Tecums analys. Det kan lika gärna bli tvärtom. Att man inser att sex bara är sex och att man har det jävligt bra.

    Hur du ska göra kan bara du veta. Det ÄR ett risktagande att agera på det över huvud taget. Om du frågar om du får testa något på sidan av och han säger nej ställs du inför ett svårt beslut. Säger han ja så kan det gå åt skogen ändå, om han säger ja för att han inte törs annat eller om han också vill göra samma sak och det visar sig att det inte alls kändes så bra för dig.

  • Pumakvinna

    Tycker sådana funderingar är sunda och nödvändiga för personlig utveckling och självreflektion, vore konstigt annars.Man har ju bara ett enda liv som man ska leva på denna jord. Vore det inte sorgligt att begränsa sig till en enda frukt när det finns så många underbara och varje en med en egen historia och upplevelse som följer.

    Hade inte klarat av att vara med en enda och bevara mina erotiska känslor ett helt liv för en person. Kan förundras över folk som klarar det. Att det är möjligt att vara så nöjd eller icke utforskande i sin personlighet när man inte måste av praktiska skäl. Total avsaknad av frihetsbehov eller livshunger. Det måste vara skönt!
    Många stannar nog av bekvämlighetsskäl och rädsla för ensamhet och ovisshet. Medan andra bara trivs så förträffligt att det blir en ovärderlig trygghet som de inte vågar utmana.

    Jag tror som en annan svarade i tråden att har sådana tankar väl tagit fart inom en som du nu börjat få..så tar det bara en person som visar intresse och bekräftar dig så kan ditt äktenskap vara ett minne blott..
    Man vet ofta inom sig om man har förmågan att vilja älska sin partner och få tillbaks attraktionen. Ofta är det förlorat när tankar om andra börjat dyka upp.

    Prata med varann och se om ni vill förändras med varann,. Vad drömmer ni om? Med eller utan varandra? Diskutera livet och där ni befinner er. Våga vara ärliga och utmana. Kanske får ni tillbaks lusten och kan skjuta upp det lite?

  • Anonym (Ketchup)

    Om du inte känner dig åtrådd och sedd som en sexuell kvinna är det ju DÄR du måste börja nysta.

    Alla förhållanden upplever vardagen där sexet är lika upphetsande som måndagens falukorv..

    Och ni har hamnat där nu och det lite sämre utgångsläget är att ni bara haft varandra, ni har inget att jämföra med eller hämta erfarenhet av.

    Prata med varandra, försök att jobba på att få mer vuxentid ihop, börja dejta varandra igen, uppvakta varandra. Kommunicera med varandra.

    36 år är ingen ålder, ni är unga och har många år kvar av sexuell åtrå och utforskande. Ta vara på det.

    Ta er ur falukorvsträsket och gör något tillsammans som gör att ni vaknar till liv igen. Kanske börja på nåt nytt intresse?

  • Anonym (46)
    Tecum skrev 2018-03-12 19:41:46 följande:

    Har du pratat med din man om detta? Du skriver att han "verkar nöjd" men du vet inte säkert? Kanske är han beredd att antingen förnya ert samliv eller att öppna upp förhållandet.

    Rent generellt är dina tankar farliga för er relation. Du är missnöjd med sexet och vill prova hur det är med en annan. Om det får ligga och gnaga länge nog blir du ett lätt byte för honom när han väl dyker upp. Och med största sannolikhet nöjer du inte dig med ett enstaka ligg utan vill ha mer... Och som kvinna har du lättare än män att utveckla kärlekskänslor i det som var tänkt som en tillfällig förbindelse.

    Jag menar inget illa eller vill anklaga dig! Men erfarenhet visar att det har lätt att dra iväg i den riktning som jag beskriver ovan. Du kanske vill få rådet att ha ett litet äventyr för att leka av dig och sen vara trogen resten av livet. Ok om du klarar det, men det är lättare sagt än gjort...


    Att öppna upp förhållandet innebär i de flesta fall första steget i att avveckla förhållandet.

    I övrigt håller jag med. Jag var själv i liknande situation för några år sedan, fast motparten. Min fru var som TS. Hon hamnade i säng med kollegan på aw.

    Att som 41-åring med en enda sexpartner bli utsatt för att den man valt för livet väljer en annan knäckte mig totalt. Nu är jag 46 och frånskild. Har ingen lust att träffa någon ny, eller att någonsin ha sex igen.
  • Anonym (då oskuld nu fru)
    Tecum skrev 2018-03-12 19:41:46 följande:

    Har du pratat med din man om detta? Du skriver att han "verkar nöjd" men du vet inte säkert? Kanske är han beredd att antingen förnya ert samliv eller att öppna upp förhållandet.

    Rent generellt är dina tankar farliga för er relation. Du är missnöjd med sexet och vill prova hur det är med en annan. Om det får ligga och gnaga länge nog blir du ett lätt byte för honom när han väl dyker upp. Och med största sannolikhet nöjer du inte dig med ett enstaka ligg utan vill ha mer... Och som kvinna har du lättare än män att utveckla kärlekskänslor i det som var tänkt som en tillfällig förbindelse.

    Jag menar inget illa eller vill anklaga dig! Men erfarenhet visar att det har lätt att dra iväg i den riktning som jag beskriver ovan. Du kanske vill få rådet att ha ett litet äventyr för att leka av dig och sen vara trogen resten av livet. Ok om du klarar det, men det är lättare sagt än gjort...


    Jag har förklarat min oro över att vi enbart har varit med varandra och jag är också ärlig med att jag inte är helt nöjd med vårt sexliv som det är nu.

    Jag är inte alls säker på att jag måste/vill vara med någon annan men tanken är svår att släppa ändå kanske just för att jag inte har någon referens. Det jag vet är att jag vill ha ut mer njutning i (sex)livet.
  • Anonym (då oskuld nu fru)
    Pumakvinna skrev 2018-03-12 20:31:07 följande:

    /.../

    Prata med varann och se om ni vill förändras med varann,. Vad drömmer ni om? Med eller utan varandra? Diskutera livet och där ni befinner er. Våga vara ärliga och utmana. Kanske får ni tillbaks lusten och kan skjuta upp det lite?


    Det är just det att när jag tar upp detta så är det jag som driver samtalet framåt och kommer med förslag osv. Vi har ofta bra och givande samtal om livets mer mentala sidor så som personlighetutveckling, hur vi vill ta familjen o barnen framåt, vad vi vill yrkesmässigt mm men vad gäller sexlivet är det mycket svårare...
  • Anonym (då oskuld nu fru)
    Anonym (Ketchup) skrev 2018-03-12 20:41:06 följande:

    Om du inte känner dig åtrådd och sedd som en sexuell kvinna är det ju DÄR du måste börja nysta.

    Alla förhållanden upplever vardagen där sexet är lika upphetsande som måndagens falukorv..

    Och ni har hamnat där nu och det lite sämre utgångsläget är att ni bara haft varandra, ni har inget att jämföra med eller hämta erfarenhet av.

    Prata med varandra, försök att jobba på att få mer vuxentid ihop, börja dejta varandra igen, uppvakta varandra. Kommunicera med varandra.

    36 år är ingen ålder, ni är unga och har många år kvar av sexuell åtrå och utforskande. Ta vara på det.

    Ta er ur falukorvsträsket och gör något tillsammans som gör att ni vaknar till liv igen. Kanske börja på nåt nytt intresse?


    Ja att inte bli sedd är nog en ganska stor del i det hela. Jag har försökt förklara det många gånger men det når inte riktigt fram. Vi har ett väldigt jämställt förhållande utan klassiska könsroller och det uppskattar jag men ibland vill jag bara få bli sedd som kvinna... Bli uppvaktad, charmad, förförd...
  • Anonym (Sanna)

    Jag förstår dig lite då jag är nästan i samma sits. Vi förlorade också oskulden till varandra, men vi är inte gifta, men på god väg.

    Självklart tänker jag ibland på att det mycket väl kan bli så att jag bara har sex med en man i hela mitt liv. Var inget jag trodde eller planerade, men så är det.

    Brukar fokusera på att min partner och relationen vi har är så mycket mer värd än fler sexpartners. Inget säger ju att sexet skulle vara bättre om jag varit med fler. Skulle aldrig riskera min relation eller göra slut för att testa ligga med nån annan.

    Är man missnöjd med sexlivet får man försöka prata om det och göra det man kan för att göra det bättre, även om det kanske är lättare sagt än gjort...

Svar på tråden En sexpartner hela livet...