• Lyth

    Jag blir galen! Vilken låt är detta?

    Hej! 


    Jag har länge försökt komma på vart jag har hört denna melodi. Har frågat alla vänner och bekanta. Alla tycks känna igen melodin och vill härleda den ifrån någon reklam men ingen har hittat vars den kommer ifrån. Så jag vänder mig nu till allmänheten. Jag har spelat in melodin på piano men vet inte hur den fortsätter osv. Är ej heller säker på tempo och tonart. Länk till inspelningen finns nedan:


    https://drive.google.com/open?id=1wDVlv4vFg4uHEfRd4V5mzChKHNffcvQi


    Är tacksam för hjälp då detta gör mig galen!


    Mvh

  • Svar på tråden Jag blir galen! Vilken låt är detta?
  • Anonym (Dör)

    Ahhh! Känner också igen! Kommer bli galen om jag inte kommer på!!! Ska söka för fullt nu!

  • Elderberry

    Haha, det enda jag kommer att tänka på när jag hör det där är jurassic park Inte helt rätt med melodin dock.

  • Lyth
    Deceree1 skrev 2018-03-13 06:05:58 följande:

    Kan du lite mer på låten?


    Tyvärr så är jag väldigt osäker på fortsättningen och skulle därför bara vilseleda folk om jag chansade

    ????
  • Lyth
    Elderberry skrev 2018-03-13 06:19:20 följande:

    Haha, det enda jag kommer att tänka på när jag hör det där är jurassic park Inte helt rätt med melodin dock.


    Haha, nä det var inte rätt. Men den låten hade vi inte testat mot så det var ju åtminstone en låt mindre att kolla ????????
  • Lyth
    Anonym (Dör) skrev 2018-03-13 06:14:23 följande:

    Ahhh! Känner också igen! Kommer bli galen om jag inte kommer på!!! Ska söka för fullt nu!


    Välkommen till klubben! Hoppas att det går bättre för dig!! ????
  • Mizzys

    Kan du nån fras ifrån sången? Om jag bara kan nån ord eller mening så brukar jag googla det.

  • Lyth
    Myloveolivia skrev 2018-03-13 08:22:32 följande:

    Kan du nån fras ifrån sången? Om jag bara kan nån ord eller mening så brukar jag googla det.


    Tyvärr så är det väldigt lite jag är säker på. Bara dem melodin som jag har spelat in. ????
  • Lyth
    Meriall skrev 2018-03-13 08:35:42 följande:

    Prova nynna den och ha på soundhound på mobilen, den kanske känner igen?


    Tack för tipset men det har vi försökt med många gånger. Glad
Svar på tråden Jag blir galen! Vilken låt är detta?