• HonIsa­belle
    Äldre 12 Mar 22:53
    2780 visningar
    5 svar
    5
    2780

    Missat ett efternamn på biljetten

    Jag har bokat en charterresa till mig och min vän. Hon har nyligen skilt sig och jag trodde att hon endast hette sitt flicknamn numera. Visade sig att hon fortfarande har dubbelefternamn. Så klantigt av mig att inte kontrollera det! (Informellt använder hon sig bara av sitt flicknamn) Kommer detta ställa till problem nu då biljetten saknar ett efternamn?

  • Svar på tråden Missat ett efternamn på biljetten
  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 12 Mar 23:00
    #1

    Det kan det bli.

    Jag hade råkat stava fel på min väninnas namn när jag bokade resa. Hon hade rätt nyligen ändrat stavningen på sitt namn.

    Det blev lite trubbel vid flygplatsen, men det löste sig till slut.

  • Äldre 12 Mar 23:05
    #2

    Det hände min dotter. De fixade det på flygplatsen. Kan dock bero på flygbolaget, det vet jag inte.

  • Anonym (Bee)
    Äldre 12 Mar 23:15
    #3

    De påpekar att namnen måste vara exakt som det står i passen men kan du inte lägga till efternamnet mot en liten kostnad i efterhand?

    Det borde väl charterbolaget kunna hjälpa till med!

    Tycker jag iallafall :D

  • Anonym (S)
    Äldre 12 Mar 23:27
    #4

    Blev samma för mina föräldrar.

    Mamma råkade skriva fel efternamn på biljetterna.

    Blev ungefär lika dyrt att byta namn på biljetten som att byta efternamn, så dom valde att byta efternamnet.

    Kolla vad priset blir för att byta :)

  • Anonym (Katya­)
    Äldre 13 Mar 00:08
    #5
    HonIsabelle skrev 2018-03-12 22:53:07 följande:

    Jag har bokat en charterresa till mig och min vän. Hon har nyligen skilt sig och jag trodde att hon endast hette sitt flicknamn numera. Visade sig att hon fortfarande har dubbelefternamn. Så klantigt av mig att inte kontrollera det! (Informellt använder hon sig bara av sitt flicknamn) Kommer detta ställa till problem nu då biljetten saknar ett efternamn?


    Jag gjorde det. Det kostade 600 kr extra avgift att rätta till. Vi gjorde det över telefon. På flygplatsen hade det inte gått med det bolaget.Med de måste man göra det innan man kommer till flygplatsen. Ring ditt flygbolag direkt och ändra det istället för att vänta på problem.
Svar på tråden Missat ett efternamn på biljetten