• melkermel76

    Fundersam och oplanerat gravid

    Hej familjeliv! Ligger och får inte en blund så tänkte se om det finns någon där ute att bolla med. Jag är snart 29 år och fick i kväll reda på att jag är gravid. Många tankar som snurrar. Min sambo reagerade väldigt fint och han lutar mot att vi ska behålla. Han är en positiv och bra kille som menar att man löser det man vill lösa. Mina tankar går i ett. Jag studerar andra året på läkarprogrammet. Jag är alltså student. Så jag känner oro för det ekonomiska men även oro över mina studier. Jag oroar mig för ensamhet, inga av mina vänner har barn. Jag känner mig på många sätt inte redo, men det kanske man aldrig gör? Vi bor i min sambos bostadsrätt, inte jättestort men i alla fall två rum och kök. Vi har ett stabilt förhållande men har ?bara? varit tillsammans två år. Vi vill båda ha barn, med varandra, men tanken var kanske om 3-5 år. Finns det kanske någon där ute som varit i samma situation som kan berätta, ge något gott råd eller något annan? Vet varken ut eller in! Kram

  • Svar på tråden Fundersam och oplanerat gravid
  • Anonym (Grattis!)

    Inte i samma situation men jag säger kör på! Man vet aldrig när chansen kommer igen. Har själv haft svårt att bli gravid och varje graviditet är ju ett litet underverk i sig!

    Oroa dig inte för ensamhet, du kommer att träffa en massa nya människor i samband med föräldragrupper och öppna förskolan lite senare. Det har jag gjort. Fått en massa nya fina vänner som har barn i samma ålder.

    Du har ju mycket vunnet genom att ha en sambo med en sån inställning att allt löser sig. Var glad för det!

    Lycka till hur ni än väljer att gå vidare!

  • Anonym (Läkarstudent)