• Johannaduvet

    Gravid?

    Hejsan!

    Nu är det så att min p-stav "passerad bäst-före datumet", i början av februari detta år. Glömde helt bort det och kände väll inte häller direkt någon panik när jag räknade ut det heller.

    Nu till bekymret: hur länge "håller" en p-stav, efter det s.k bäst-före datumet? Vill minnas att jag faktiskt hade mens i mitten av februari, inte mycket. Men förutom att jag inte hade mensvärk, så var det som vilken mens som helst. Ca 14 dagar senare, fick jag vad som kändes som extrem mensvärk, samt att det blödde lite. Värken höll bara i sig i några timmar, men blödde i några dagar, inte alls mycket, men syntes på pappret när jag torkade mig. Inte riktigt blodning-blödning heller, utan svagt rött blandat med någon slags flytning.

    Har hela tiden haft partner, och svårt att hålla koll alla gånger man haft sex den senaste tiden också..

    Var såklart varit dum och googlat hela grejen, och kom in på nidblödningar. Men är det troligt att p-staven som sagt slutar funka så fort? Ska man testa ta ett test, eller oroar jag mig bara i onödan? :p

Svar på tråden Gravid?