• LFF
    Äldre 13 Mar 11:19
    1563 visningar
    14 svar
    +1
    14
    1563

    Hälp! Jag får "reklamfilm" till min mobil på morgnarna

    Den enda lösning jag har på problemet är att du kör en återställning till fabriksdata av telefonen och sen installerar om den igen. Om det är något som beror på ett virus så är det inte säkert att problemet försvinner om du gör en säkerhetskopia och lägger på utan du behöver då sätta upp telefonen som en helt ny telefon. Problemet med att återställa telefonen är att man måste omaktivera saker som bankid och swish.

  • LFF
    Äldre 13 Mar 11:40
    #6
    Anonym (Jag blir galen!) skrev 2018-03-13 11:31:32 följande:
    Jag är inte så teknisk av mig men det verkar vara annonser från "google play". Tånker mig att det är någon inställning kanske?

    Saken är den att det inte är min telefon utan min kollegas och hon köpte en ny häromdagen. Själv har jag Iphone och kan inte alls andra telefoner, google paly är väl motsvarigheten till app-store...eller?
    Japp, Google Play är androids motsvarighet till Appstore.

    Testa att gå in i Play, tryck på de tre linjerna högst upp till vänster, scrolla ner till Inställningar och sen Aviseringar och klicka ur Erbjudanden och kampanjer om den är aktiv. Egentligen kan du klicka ur allt som inte rör själva uppdateringarna (jag har bara just "uppdateringar" aktiv).
  • LFF
    Äldre 13 Mar 13:02
    #8
    Anonym (Jag blir galen!) skrev 2018-03-13 11:53:09 följande:
    Tack! Det lät så logiskt och bra Jag guidade min kollega precis men när vi kom dit så var den redan urklickad och hon sa att det var precis det hon gjorde igår och trodde att hon löst problemet.

    Men telefonen har legat här idag på kontoret och underhållit oss med musik och reklam flertalet gånger under morgonen...
    Har ni testat starta om telefonen? Inte bara en vanlig omstart utan en sk "hard reset"? Vad är det för telefon? Så den bootas om helt enkelt.
Svar på tråden Hälp! Jag får "reklamfilm" till min mobil på morgnarna