• Äldre 13 Mar 14:14
    2042 visningar
    8 svar
    8
    2042

    Konstiga tankar

    Jag är så orolig över mina tankar. Igår när jag tittade ut tänkte jag ?jag vill inte att det börjar regna. Sen tänkte jag ?om jag tittar hela tiden på snön så kan det inte börja regna..jag tror direkt att jag blivit psykotiskt efter som jag faktiskt trodde men bara för en Sekund att jag kunde styra vädret.

    Låter det psykiskt eller kan man tänka såhär ibland?

    Jag tror hela tiden att jag ska börja höra röster eller hallucinera ????

  • Svar på tråden Konstiga tankar
  • Äldre 13 Mar 14:16
    #1

    Du låter inte psykotisk men lite orolig. Om man inte mår bra så fastnar hjärnan lätt i konstiga tankemönster. Äter och sover du ordentligt?

  • Äldre 13 Mar 14:18
    #2
    Meriall skrev 2018-03-13 14:16:28 följande:

    Du låter inte psykotisk men lite orolig. Om man inte mår bra så fastnar hjärnan lätt i konstiga tankemönster. Äter och sover du ordentligt?


    Jag äter och sover ordentligt. Jag har en förlossningsdepression med tvångstankar och inbillar mig hela tiden saker tyvärr ????
  • Äldre 13 Mar 14:18
    #2
    Meriall skrev 2018-03-13 14:16:28 följande:

    Du låter inte psykotisk men lite orolig. Om man inte mår bra så fastnar hjärnan lätt i konstiga tankemönster. Äter och sover du ordentligt?


    Jag äter och sover ordentligt. Jag har en förlossningsdepression med tvångstankar och inbillar mig hela tiden saker tyvärr ????
  • Äldre 13 Mar 14:34
    #3
    Linda 237 skrev 2018-03-13 14:18:18 följande:

    Jag äter och sover ordentligt. Jag har en förlossningsdepression med tvångstankar och inbillar mig hela tiden saker tyvärr ????


    Du har nog förklaringen i tvångstankarna då...
  • Äldre 13 Mar 14:48
    #4

    Det kallas för tvångstankar och det är ganska vanligt. Många människor har tvångstankar någon gång i livet. 

    Jag såg att du senare i tråden själv skrev att du har tvångstankar. Kände du inte igen det här som sådana? 

  • Äldre 13 Mar 15:00
    #5
    AndreaBD skrev 2018-03-13 14:48:21 följande:

    Det kallas för tvångstankar och det är ganska vanligt. Många människor har tvångstankar någon gång i livet. 

    Jag såg att du senare i tråden själv skrev att du har tvångstankar. Kände du inte igen det här som sådana? 


    Jag fick för mig att det jag tänkte var psykotiskt eftersom jag trodde på tanken men bara för en sekund. Mina tvångstankar kretsar kring psykoser eller att jag ska tappa kontrollen
  • Äldre 13 Mar 15:10
    #6
    Linda 237 skrev 2018-03-13 15:00:29 följande:
    Jag fick för mig att det jag tänkte var psykotiskt eftersom jag trodde på tanken men bara för en sekund. Mina tvångstankar kretsar kring psykoser eller att jag ska tappa kontrollen
    Varför är du så rädd för det? Jag menar, du har tvångstankar, men man brukar väl inte få psykos för det? Eller är det för att att några får det efter förlossning? Visst, men det är inte många som får det. Om du skulle få en psykos, skulle andra märka det snarare än du själv. Så det bästa vore väl att du har kontakt med familj och vänner lite varje dag. 
  • Äldre 13 Mar 15:14
    #7
    AndreaBD skrev 2018-03-13 15:10:31 följande:

    Varför är du så rädd för det? Jag menar, du har tvångstankar, men man brukar väl inte få psykos för det? Eller är det för att att några får det efter förlossning? Visst, men det är inte många som får det. Om du skulle få en psykos, skulle andra märka det snarare än du själv. Så det bästa vore väl att du har kontakt med familj och vänner lite varje dag. 


    Jag är så rädd att jag ska tappa kontrollen och bli helt galen. Så du tror inte min tanke om vädret var psykotiskt? Vad jag läst så märker man inte om man är psykotisk.. så mitt förnuft säger att det är tvångstankar men jAg blir ändå jätteorolig tyvärr.
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 13 Mar 15:20
    #8
    Linda 237 skrev 2018-03-13 14:14:04 följande:

    Jag är så orolig över mina tankar. Igår när jag tittade ut tänkte jag ?jag vill inte att det börjar regna. Sen tänkte jag ?om jag tittar hela tiden på snön så kan det inte börja regna..jag tror direkt att jag blivit psykotiskt efter som jag faktiskt trodde men bara för en Sekund att jag kunde styra vädret.

    Låter det psykiskt eller kan man tänka såhär ibland?

    Jag tror hela tiden att jag ska börja höra röster eller hallucinera ????


    Låter så där som barn ibland gör. Att om man drar upp rullgardinen och det är sol ute så tror en del små barn att det blev sol för att de drog upp rullgardinen. Det heter något specifikt men jag kommer inte på begreppet just nu. 
Svar på tråden Konstiga tankar