• Anonym (TS)
    Äldre 13 Mar 16:30
    7516 visningar
    54 svar
    54
    7516

    Sambon sparkade på min hund

    Jag vill bara veta era åsikter.. känns som jag snart inte vet vad som är rätt eller fel, självklart vet jag att de är fel men rädd jag överreagerar.

    Sambon sparkade lätt på min hund , då min hund var rädd och arg när sambon skulle sätta på en munkorg (en sån i tyg) så den krockar ju mot min hunds tänder så var väl därför de gjorde ont. 2 gånger rätt hårdhänt drog sambon på den på min hund. Överreagerar jag? Samt efteråt säger sambon: ?förstår inte vad du ser i din hund?

    Sambon säger dagligen att han vill döda min hund. ?fan vi borde avliva dig? och ?jag hatar dig. Du förstör hela mitt liv? får jag höra 15-20 per månad..

    Förra året googlade han ?olika metoder avliva en hund hemma skonsamt?

    Är det så att man ska acceptera att ens sambo inte gillar ens hund? Är de kanske inte så allvarligt sagt? Sambon visar ingen som helst ånger eller säger förlåt.

  • Svar på tråden Sambon sparkade på min hund
  • Äldre 13 Mar 17:09
    #11
    Anonym (TS) skrev 2018-03-13 17:07:11 följande:
    Saken är att hon är tjej, är de skillnad då?
    Vi är två tjejer..

    Jag hade min hund innan vi träffades, han är skälig och jobbig får jag erkänna, efter 1,5 år förhållande började hon lite smått med att säga hur mycket hon ogillade honom. Nu säger hon de nästan dagligen. Hon har gått djurgymnasium (hon är betydligt yngre än mig) och älskar verkligen djur!

    Hon har bara sparkat på honom idag en gång vad jag kan komma på, rätt lätt! Samt höjt upp honom på bakbena i kopplet en gång när hon var arg och sa om du inte ger dig nu så ska du få se vad jag gör med honom men de var bara tomma hot, inget hände.

    Hon har puttat honom när hon gått förbi honom några ggr men aldrig något stort.

    Sen är resten av tiden mest de här med att hon önskar han var död/ hon hatar honom/ han förstör hennes liv/ önskar vi avlivade dig. Allt de där gör mig grymt ledsen!

    De känns som de är nån slags tabu bild om tjejer och just sånt här.. att de alltid är värre om en man gör något. Just därför de blir så förvirrat för mig!
    Varför skulle det vara skillnad menar du? Är det bättre att en annan kvinna mordhotar och misshan dlar din hund? Eller hur menar du??
  • Anonym (g)
    Äldre 13 Mar 17:10
    #12

    Jadu, du får göra dig av med en av dom iaf, för det låter inte som att hunden är säker hos din flickvän. Möjligt att hon har varit irriterad på hunden länge vilket har gått över i ett hat. Hon låter inte helt mentalt frisk.

  • Äldre 13 Mar 17:10
    #13
    Anonym (TS) skrev 2018-03-13 17:07:11 följande:
    Saken är att hon är tjej, är de skillnad då?
    Vi är två tjejer..

    Jag hade min hund innan vi träffades, han är skälig och jobbig får jag erkänna, efter 1,5 år förhållande började hon lite smått med att säga hur mycket hon ogillade honom. Nu säger hon de nästan dagligen. Hon har gått djurgymnasium (hon är betydligt yngre än mig) och älskar verkligen djur!

    Hon har bara sparkat på honom idag en gång vad jag kan komma på, rätt lätt! Samt höjt upp honom på bakbena i kopplet en gång när hon var arg och sa om du inte ger dig nu så ska du få se vad jag gör med honom men de var bara tomma hot, inget hände.

    Hon har puttat honom när hon gått förbi honom några ggr men aldrig något stort.

    Sen är resten av tiden mest de här med att hon önskar han var död/ hon hatar honom/ han förstör hennes liv/ önskar vi avlivade dig. Allt de där gör mig grymt ledsen!

    De känns som de är nån slags tabu bild om tjejer och just sånt här.. att de alltid är värre om en man gör något. Just därför de blir så förvirrat för mig!
    Vrför skriver du HAN vill döda mnin hund då om det är en kvinna???
  • Äldre 13 Mar 17:14
    #14
    Anonym (Baaah) skrev 2018-03-13 16:50:27 följande:
    Men stackars, stackars, STACKARS hund som får bo hos en som hatar och slår honom, och en som inte vet om det är fel.  
    Vore ni min granne skulle jag inte tveka anmäla honom för djurplågeri, minsta lilla skit han gör mot hunden och jag skulle anmäla. Jävla idiot!

    Och en sån man lever du med???

    Du skriver att du vet att det är fel, samtidigt som du inte vet om du överreagerar, är du helt hjärntvättad av honom?

    Den dag han gett sig på hunden med våld eller kanske dödat den, tvekar du då också, tror att du överdrivit? Han ville bara klappa, trodde en hund tålde att bli sparkad och slagen i huvet??

    Alltså, jag undrar också vad som är fel på dig! Stannar du hos den här mannen hoppas jag du säljer hunden där den kan få ett kärleksfullt hem, eller avlivar den så den iaf får en smärtfri död, och att ni ALDRIG skaffar fler djur och ALDRIG barn.

    Du vet inte vad som är normalt och ok, och han verkar helt störd, som bäddat för att det kommer gå käpprätt åt skogen för dig om du inte tar tag i dig själv.
    Ts du är ju uppenbarligen ett troll. Ett tips på en bra trovärdig trålltråd. Skriv inte först HAN två gr och sen ändra till HON senare. Och överdriv inte och spela inte ovanligt blåst. Alla normala människor vet att ett sånt beteende inte är ok. Bättre lycka nästa gåmng även fast tråden inte var speciellt kul. Man skämtar itne om misshandlade djur.
  • Äldre 13 Mar 17:15
    #15

    Du  har skrivit om din hundhatande flickvän ett antal gånger tidigare här. Visst får du hårdare kommentarer när du gör henne till man, men hjälper det hunden? Dumpa henne, kvinnor är INTE automatiskt godare än män!

  • Anonym (Tess)
    Äldre 13 Mar 17:19
    #16

    Prova kastrera sambon! Kanske minskar hans aggressioner och han blir lugnare och mer harmonisk av de, annars överväg att dumpa i skogen eller avliva.. något måste göras iaf!

  • Anonym (Nehe?­?)
    Äldre 13 Mar 17:19
    #17
    Tecum skrev 2018-03-13 17:15:49 följande:

    Du  har skrivit om din hundhatande flickvän ett antal gånger tidigare här. Visst får du hårdare kommentarer när du gör henne till man, men hjälper det hunden? Dumpa henne, kvinnor är INTE automatiskt godare än män!


    Nehe är dom inte? Konstigt då att över 99% av alla våldsbrott misshandel mord våldtäkter pedofili mm mm mm begås av MÄN och inte kvinnor.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 17:21
    #18

    Nej nej, jag skrev man för jag automatisk inte vill sticka ut, för de känns som folk inte tar de lika seriöst eller allvarligt om de är en kvinna. Jag har i andra inlägg om hennes skrivit ?hen?.

    Jag tycker ju också detta är fel!! Tro mig!

    Men har märkt när man sagt ANDRA saker till bekanta om henne och vårat förhållande, att dom mest sagt ?oj ja hon kanske har lite problem med sin ilska?? Inte ens något seriöst svar tillbaka! Men hade jag sagt att en man gjort så och så (andra händelser) då hade dom ringt kvinnojoren direkt! Så jag märker ju en skillnad i hur folk reagerar beroende på vilket kön ens partner är!

    Ja efter flera år ihop så är de svårt avgöra om jag bara är ?överkänslig? vilket jag fått höra precis HELA mitt liv!

    Men tack ändå ni berättade för mig att detta verkligen ÄR fel! De är svårt vakna upp

  • Anonym (ufo)
    Äldre 13 Mar 17:24
    #19
    +1

    Människor som behandlar djur illa är inte riktigt friska, punkt.

    Jag är själv en sån som störs jättemycket av hundar och därför skulle jag aldrig aldrig flytta ihop med nån som har en. För jag vet vad som är rätt och fel även om jag har aggressionsproblem och faktiskt just känner att jag vill ta bort jobbiga hundar från denna jord ibland när jag inte kan undvika dem.

    Men kan man säga sånt som denna person säger rakt ut till dig som uppenbart mår dåligt av det så har det gått längre, då är steget inte långt till handling tror jag. Jag tycker du ska ta dig ifrån den människan, för detta är psykisk misshandel av dig och en stor risk för hunden. Tycker synd om er.

    Jag tar ansvar för min störning genom att undvika situationer och personer där jag laddar upp min inre aggression.

  • Anonym (Baaah­)
    Äldre 13 Mar 17:25
    #20

    Ja jag minns också TS från en annan tråd, då gav sig hennes flickvän på hennes målardukar och teckningar.

    Hon är fortfarande kvar i relationen alltså. Och måste skriva nya tråd om tjejens beteende är ok. Suck.

    Minns att du TS svarade samma då ,att sambon är tjej. 
    Som om det skulle göra någon skillnad??? Skitbeteende är ett skitbeteende oavsett kön. 

    Spelar  ingen roll vad någon svarar här tror jag, TS verkar försvara henne vad vi än skriver, Det är nåt som är ordentligt knas.

    Så otroligt sorgligt att någon människa kan försvara djurplågeri, så som TS gör.

Svar på tråden Sambon sparkade på min hund