• Anonym (TS)
    Äldre 13 Mar 16:38
    542 visningar
    2 svar
    2
    542

    Hur säger man till sina kompisar att de behöver parterapi?

    Behöver lite hjälp här, hur kan man säga till sina kompisar att de behöver parterapi på ett bra sätt utan att det blir dålig stämning?

    Har ett kompispar och ur mitt perspektiv är det de värsta förhållandet jag någonsin sett. Person A gör allt för den andre, drar på sig skulder, offrar sin barnlängtan, köper saker för att den andra ska bli nöjd, samt drar in pengar till familjen. Person B spenderar, prioriterar stora utgifter, tar den andra för givet, har inget jobb, är egostisk och drar iväg på nöjen men låter inte sin partner få göra saker själv. De kan inte prata för rena blir sur då och den andra orkar inte med nåt tjafs och låter det bara vara.

    Lite kortfattat, finns mycket mer därtill.

    Det här är verkligen inget sunt förhållande, hade aldrig accepterat att min sambo höll på på detta viset... De behöver hjälp, och jag vill hjälpa dom komma nån vart. Och jag veet deras förhållande är inte min ensak o jag borde kanske inte lägga mig i men jag bryr mig om dom och person A förtjänar mer än så.

  • Svar på tråden Hur säger man till sina kompisar att de behöver parterapi?
  • Anonym (k)
    Äldre 13 Mar 16:42
    #1

    Du ska inte lägga dig i om de inte ber om råd. Men om det är person A som är din vän och hen beklagar sig så se till att hen lämnar förhållandet.

    Är det person B som klagar hos dig, så ge hen en rejäl utskällning.

  • Anonym (mmm)
    Äldre 13 Mar 16:51
    #2

    prata med den av dem som du känner skulle lyssna bäst på dig möjligen. 

Svar på tråden Hur säger man till sina kompisar att de behöver parterapi?