• Anonym (kaffetivrångstrupen)

    Åldersskillnad, vilket är mest fel?

    Snuskgubbar vs cougars.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åldersskillnad, vilket är mest fel?
  • Anonym (mannen är alltid fel)
    Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-03-14 06:44:06 följande:

    www.huffingtonpost.com/john-blumenthal/older-men-younger-women_b_3720050.html


    Rolig artikel! Den manliga sexualiteten har "cougarstatus" tills killen blir ca 30-35 och har sin egen självutnämnda plats i rampljuset, sen vänder det och blir just bara sjaskigt om han t ex lägrar unga kvinnor i hans dotters ålder.

    Motsatt till kvinnans sexualitet är mannens för alltid förknippad med tvång och äganderätt, där kvinnan genom historien varit ett ofrivilligt offer för hans påtvingade sexualitet för sin överlevnad.

    Den är brutal under ociviliserade former och tar sig perversa och skrämmande uttryck som i sin värsta form, förslavar, våldtar, köper sig rätten till sex, kan ligga med barn, enbart  i sin natur som man.

    Kvinnans sexualitet är varm,  inkluderande, vacker, omvårdande, frivillig och pockande. Därför kommer en cougar alltid vara cool och åtråvärd för en man medan motsatsen är mera sällsynt och skambelagd.


  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Anonym (mannen är alltid fel) skrev 2018-03-14 09:53:23 följande:
    Rolig artikel! Den manliga sexualiteten har "cougarstatus" tills killen blir ca 30-35 och har sin egen självutnämnda plats i rampljuset, sen vänder det och blir just bara sjaskigt om han t ex lägrar unga kvinnor i hans dotters ålder.

    Motsatt till kvinnans sexualitet är mannens för alltid förknippad med tvång och äganderätt, där kvinnan genom historien varit ett ofrivilligt offer för hans påtvingade sexualitet för sin överlevnad.

    Den är brutal under ociviliserade former och tar sig perversa och skrämmande uttryck som i sin värsta form, förslavar, våldtar, köper sig rätten till sex, kan ligga med barn, enbart  i sin natur som man.

    Kvinnans sexualitet är varm,  inkluderande, vacker, omvårdande, frivillig och pockande. Därför kommer en cougar alltid vara cool och åtråvärd för en man medan motsatsen är mera sällsynt och skambelagd.
    Precis, män är äckliga svin som bara vill en sak. Speciellt om kvinnan är yngre.
  • Anonym (mannen är alltid fel)
    Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-03-14 12:15:40 följande:
    Precis, män är äckliga svin som bara vill en sak. Speciellt om kvinnan är yngre.
    Yes dessvärre! För mig som kvinna är det istället häftigt att dejta 20 år yngre vilket jag gör så det går härliga till;)
  • IsDimma

    Varför måste något av det vara sämre än något annat?


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • mona69
    Anonym (mannen är alltid fel) skrev 2018-03-14 12:24:13 följande:
    Yes dessvärre! För mig som kvinna är det istället häftigt att dejta 20 år yngre vilket jag gör så det går härliga till;)
    Amen to that sister !
              Kunde inte hålla med mer.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    IsDimma skrev 2018-03-14 13:35:59 följande:

    Varför måste något av det vara sämre än något annat?


    Fråga inte mig. Fråga moraltanterna.
  • Anonym (Kvinna)
    IsDimma skrev 2018-03-14 13:35:59 följande:

    Varför måste något av det vara sämre än något annat?


    Så tänker jag också, men ändå så tvekar jag nu. Har en man som är intresserad av mig, och han är 11 år yngre än vad jag är. Jag har varit singel ett bra tag, så allt känns ovant och pirrigt med att dejta. Men fasen, man lever ju bara en gång, men jag känner mig rådvill. Det är en helt ny situation för mig, att träffa någon yngre, jag har alltid haft sällskap med äldre män. Vågar jag....
  • Anonym (kaffetivrångstrupen)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-03-14 14:15:41 följande:
    Så tänker jag också, men ändå så tvekar jag nu. Har en man som är intresserad av mig, och han är 11 år yngre än vad jag är. Jag har varit singel ett bra tag, så allt känns ovant och pirrigt med att dejta. Men fasen, man lever ju bara en gång, men jag känner mig rådvill. Det är en helt ny situation för mig, att träffa någon yngre, jag har alltid haft sällskap med äldre män. Vågar jag....
    Jag velade också fram och tillbaks när jag var kär i en 20 år yngre tjej. Till slut insåg jag att jag måste försöka, inte känt så på evigheter, man lever bara en gång. Var helt nytt för mig också, trodde aldrig jag skulle få såna känslor för en mkt yngre tjej.
    Jag fick nej, och det är som det är.
    Attityden har dock mest varit att det var smutsigt och fel. Det gjorde mig ledsen, för mig var det seriöst.
    Kvinnor har större spelrum när det gäller sånt här.
  • Anonym (I)

    Så länge det handlar om vuxna tycker jag inte att något är värre än det andra.

    Är det en tonåring och en vuxen är båda lika illa.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-03-14 14:23:11 följande:

    Jag velade också fram och tillbaks när jag var kär i en 20 år yngre tjej. Till slut insåg jag att jag måste försöka, inte känt så på evigheter, man lever bara en gång. Var helt nytt för mig också, trodde aldrig jag skulle få såna känslor för en mkt yngre tjej.

    Jag fick nej, och det är som det är.

    Attityden har dock mest varit att det var smutsigt och fel. Det gjorde mig ledsen, för mig var det seriöst.

    Kvinnor har större spelrum när det gäller sånt här.


    Vad tråkigt att du fick nej, men vågar man inget, så vinner man inget heller. Det är det jag är rädd för, att bli sårad och vad folk ska tycka. Och vad folk tycker ska man egentligen strunta i, men det är lättare sagt än gjort. Jag var tillsammans med en 14 år äldre man än jag i några år, och Gud, så mycket gliringar och pikar vi fick stå ut med. Ja, fy f-n, vad en del människor kan vara elaka och stygga. Så nu går min hjärna varm om jag vågar hoppa på på tåget....
  • Anonym (Kvinna30)

    Jag försökte med en äldre man som ung, men han visade sig vara omognare än jag hoppats på :P

  • Anonym (Man)
    Pentra skrev 2018-03-14 07:08:41 följande:

    Varken eller.


    Eller bådeoch.. om åldersskillnaden är enorm och det inte finns kärlek bakom.
  • Anonym (Mongo)
    Anonym (Man) skrev 2018-03-14 17:30:51 följande:

    Eller bådeoch.. om åldersskillnaden är enorm och det inte finns kärlek bakom.


    Så länge det finns samtycke kan du lägga ner med moraliserandet. Vad ger dig rätt att diktera vad som är rätt för andra människor?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mongo) skrev 2018-03-14 19:19:44 följande:

    Så länge det finns samtycke kan du lägga ner med moraliserandet. Vad ger dig rätt att diktera vad som är rätt för andra människor?


    Alla 60+ män som åker och träffar 18 åriga asiatiska flickor eller gamla tanter som åker till Gambia för att träffa dito killar tycker jag bara är äckligt. Det här handlar om att man betalar för sex och det går inte försvara moraliskt. Det är inte kärlek!
  • HelaGotland
    Pentra skrev 2018-03-14 07:08:41 följande:
    Varken eller.

    Precis
  • Anonym (Trött)

    Så trött på att folk ska orka lägga sig i andras val. Åh!!!!

Svar på tråden Åldersskillnad, vilket är mest fel?