• LitenAlien

    Första barnet BF november 2018

    Startar en tråd för oss som väntar första och som har BF i november 2018!

    Jag är i vecka 6 och det skulle vara trevligt att dela med sig av erfarenheter, oro, rädslor, glädje m.m.

  • Svar på tråden Första barnet BF november 2018
  • sofiaaa91

    Hej

    Är första barnet. Gravid igen efter missfall i december 2017 i vecka 8. Bf 27/10, men blir troligtvis ett november barn :) så hänger på här om jag får?

  • LitenAlien

    Åh va kul att några hittade tråden :)

    Jag är i vecka 6 eller 7. Natural cykels säger vecka 6 men räknar man från senaste mensen så är det vecka 7. Jag tror mer på vecka 6 med tanke på när det blev positivt på stickan :) snurrigt kanske. :p

  • Anonym (NovemberBaby)

    Hej allihopa!

    Plussade nyligen, första barnet. Tog ett CB digitalt test som visade gravid men har svårt att få det hela sjunka in... kan testet visa fel? I övrigt är jag såklart glad!! Har inga märkvärdiga symptomer förutom hunger och lite trötthet haha.

    Jag är förvirrad över hur man räknar veckorna... det står i vissa appar att jag är i vecka 4 (4+1) och i andra att jag är i vecka 5 (4+2) och i en annan står 5 (4+1)... hur räknar man?? Går in i en ny vecka varje onsdag.

  • 8992
    Anonym (NovemberBaby) skrev 2018-03-15 11:54:57 följande:

    Hej allihopa!

    Plussade nyligen, första barnet. Tog ett CB digitalt test som visade gravid men har svårt att få det hela sjunka in... kan testet visa fel? I övrigt är jag såklart glad!! Har inga märkvärdiga symptomer förutom hunger och lite trötthet haha.

    Jag är förvirrad över hur man räknar veckorna... det står i vissa appar att jag är i vecka 4 (4+1) och i andra att jag är i vecka 5 (4+2) och i en annan står 5 (4+1)... hur räknar man?? Går in i en ny vecka varje onsdag.


    Grattis! Nej det är i princip omöjligt att få ett felaktigt positivt test. Om du är 4+1 så är du i vecka 5 enligt hur barnmorskorna räknar :) alltså du har gått 4 fulla veckor och 1dag vilket gör att du just nu är i den 5e veckan :) hoppas det va en bra förklaring haha
  • Villhabebisnu123

    Hur mår ni alla? Jag är bara i V5 (imorgon V6) så jag har knappt några symtom. Lite trött, lite molvärk, spänner i brösten ibland och lite illamående på kvällen. Men definitivt inget att klaga på. Mår riktigt bra än så länge.

  • 8992
    Villhabebisnu123 skrev 2018-03-15 17:36:34 följande:

    Hur mår ni alla? Jag är bara i V5 (imorgon V6) så jag har knappt några symtom. Lite trött, lite molvärk, spänner i brösten ibland och lite illamående på kvällen. Men definitivt inget att klaga på. Mår riktigt bra än så länge.


    Samma här! Lite öm i brösten, spänningar i magen och blir väldigt lätt andfådd annars ingenting. Lite nervös att det är för bra för att vara sant och att det ska slå över till hemskt illamående när som haha är också i v.5 :)
  • LitenAlien
    Villhabebisnu123 skrev 2018-03-15 17:36:34 följande:

    Hur mår ni alla? Jag är bara i V5 (imorgon V6) så jag har knappt några symtom. Lite trött, lite molvärk, spänner i brösten ibland och lite illamående på kvällen. Men definitivt inget att klaga på. Mår riktigt bra än så länge.


    Jag är i vecka 7. Har ömma bröst, är väldigt trött, äter oftare, går upp och kissar vid 03:00. Lite så :)
  • Anonym (NovemberBaby)
    8992 skrev 2018-03-15 12:19:32 följande:

    Grattis! Nej det är i princip omöjligt att få ett felaktigt positivt test. Om du är 4+1 så är du i vecka 5 enligt hur barnmorskorna räknar :) alltså du har gått 4 fulla veckor och 1dag vilket gör att du just nu är i den 5e veckan :) hoppas det va en bra förklaring haha


    Tack för svar!! Känner mig så nojjig att jag har gått och inbillat mig detta... men får lägga dessa tankarna åt sidan. Vecka 5, I like :) vill att tiden ska gå fort!

    När ska ni till Bm? Jag fick tid redan nästa vecka
Svar på tråden Första barnet BF november 2018