• Elwe0226

    Min kanin beter sig konstigt !!!

    Hej!

    Jag har en hermelin kanin på snart 4 år som börjat bete sig väldigt konstigt.

    Han har alltid varit jätte kräsen emot godis men i ca 3 veckor nu blir han helt galen om han får något, han STRESSÄTER och det lämnar gegga efter hans stressätande och han har nästan nafsat på fingrar i sökande på mer. Detta beteende är så konstigt för han brukar alltid lämna moroten en stund i matskålen och äter av den då och då, medans han nu stressäter den direkt när han fått den och vill bara ha mer och mer. Jag ger han inte onödigt mycket heller?

    Jag lät han en dag hoppa lite på min matta i mitt rum där jag satt och åt ett nyttigt snack med nötter osv i, då fick han syn på den och följde efter och gav sig verkligen inte. I vanliga fall skulle han inte ens äta den om man tvingade honom med det faktum att det var mycket i den som kaniner inte gillar och så.

    Vad händer???? Snälla hjälp.

  • Svar på tråden Min kanin beter sig konstigt !!!
  • Anonym (kaninsnuttisar)

    Svårt att säga men låter lite som min kanin som jag hade förut som älskade allt godis och särskilt choklad eller banan , Den blev så där..liksom helt besatt, hoppade på mig;) Men kanske har din kanin någon näringsbrist tänker jag, att något stjäl dens mineraler och  vitaminer eller kanske mask eller nåt?

    Vet inte om kaniner kan ha sådant. Men jag hade nog kollat upp det hos en veterinär så att den inte är sjuk. Fast det borde ju märkas på andra sätt tycker man som bristande energi eller glansfattig päls etc?

  • Elwe0226

    Ja... han har inte blivit slöare eller fått brist på pälsglans eller något åt det hållet faktiskt. Bara börjat bli crazy runt godsaker som han inte gillat förut :P

  • Anonym (?)

    Men va? Din kanin gillar mat, det är väl bra? Det är inget konstigt utan normalt. Snarare konstigt med en kanin som lämnar mat kvar.

  • Anonym (Hermelin)
    Elwe0226 skrev 2018-03-14 18:44:35 följande:

    Hej!

    Jag har en hermelin kanin på snart 4 år som börjat bete sig väldigt konstigt.

    Han har alltid varit jätte kräsen emot godis men i ca 3 veckor nu blir han helt galen om han får något, han STRESSÄTER och det lämnar gegga efter hans stressätande och han har nästan nafsat på fingrar i sökande på mer. Detta beteende är så konstigt för han brukar alltid lämna moroten en stund i matskålen och äter av den då och då, medans han nu stressäter den direkt när han fått den och vill bara ha mer och mer. Jag ger han inte onödigt mycket heller?

    Jag lät han en dag hoppa lite på min matta i mitt rum där jag satt och åt ett nyttigt snack med nötter osv i, då fick han syn på den och följde efter och gav sig verkligen inte. I vanliga fall skulle han inte ens äta den om man tvingade honom med det faktum att det var mycket i den som kaniner inte gillar och så.

    Vad händer???? Snälla hjälp.


    Jag är med i en Facebookgrupp som heter "Friare Kaninliv" .De har hjälpt mig med min Hermelinkanin många gånger.
  • Anonym (kaninsnuttisar)
    Elwe0226 skrev 2018-03-14 19:07:41 följande:

    Ja... han har inte blivit slöare eller fått brist på pälsglans eller något åt det hållet faktiskt. Bara börjat bli crazy runt godsaker som han inte gillat förut :P


    Så jävla sött:)
Svar på tråden Min kanin beter sig konstigt !!!