• Äldre 15 Mar 10:11
    5262 visningar
    21 svar
    21
    5262

    Testa ny gå-ned-i-vikt upplägg?

    Hej!

    Undrar om någon kan tänka sig att prova denna metod för att gå ned i vikt i 30 dagar?
    Det är självklart frivilligt, du kan alltid dra dig ut, du behöver inte köpa någonting och det enda jag vill är att få feedback här utav personer som testar.
    Vad fungerar bra/dåligt? Känns det krångligt/lätt? Jobbigt osv?

    Tanken är dessa 3 "regler" att förhålla sig till under 30 dagar:

    * Sockerfri - inge godis, glass, bullar etc. Ingenting med uttalat socker (skillnaden på ex. bakverk och bröd) bröd, potatis osv är helt ok. Blir du sockersugen på godis/liknande kan jag tipsa om att äta frukt tills det går över (Brukar ta 2 veckor att bli av med sockersug ungefär)

    * Dricka vatten, svart kaffe/te - inga lightprodukter, ingen juice, ingen läsk, ingen chokladdryck, inga energidrycker

    * Periodvis fasta - du äter mellan 6 timmar om dygnet (ex. mellan 12-18, lunch, ev. mellis och middag - brukar vara "enklaste" upplägget när man börjar fasta)

    Tanken med detta upplägg är att det ska vara genomförbart en längre period, inte bara 2 veckors jojo-bantande/ extremism, utan tänk på dessa 3 regler och försök så gott du kan. Om du inte orkar fasta en dag så är det helt okej, och råkar du dricka juice en dag så behöver du inte skämmas, men detta är "riktlinjerna" att förhålla sig efter, därav vill jag så gärna att ni utvärderar detta.

    Jag vill gärna höra om någon kan tänka sig köra på detta i 30 dagar och utvärdera! Gärna feedback varje dag, viktuppdatering osv. 

  • Svar på tråden Testa ny gå-ned-i-vikt upplägg?
  • Äldre 15 Mar 10:13
    #1

    Tillägg:
    Jag själv har testat detta i ca 3-4 månader nu och det fungerar superbra och jag har gått ned och tycker inte det är jobbigt till skillnad från många andra dieter jag testat

    (tyckte fastan var jobbig första veckan bara och sockerfriheten för jag var sockerberoende)

    men jag vet inte hur andra fungerar eller om andra finner detta svårt därav vill jag gärna utvärdera!

    Tips!
    Blir du sockersugen på godis/liknande kan jag tipsa om att äta frukt tills det går över (Brukar ta 2 veckor att bli av med sockersug ungefär)
    (Tips för lördagsgodis: ICA gottliv's kakaodadlar, frusna vindruvor, bananpannkaka gjord av 1 banan och 2 ägg, PinkLady äpplen - mumsmums)

  • Anonym (Överv­iktig)
    Äldre 15 Mar 15:01
    #2
    whattodowhattodo skrev 2018-03-15 10:11:11 följande:

    Hej!

    Undrar om någon kan tänka sig att prova denna metod för att gå ned i vikt i 30 dagar?

    Det är självklart frivilligt, du kan alltid dra dig ut, du behöver inte köpa någonting och det enda jag vill är att få feedback här utav personer som testar.

    Vad fungerar bra/dåligt? Känns det krångligt/lätt? Jobbigt osv?

    Tanken är dessa 3 "regler" att förhålla sig till under 30 dagar:

    * Sockerfri - inge godis, glass, bullar etc. Ingenting med uttalat socker (skillnaden på ex. bakverk och bröd) bröd, potatis osv är helt ok. Blir du sockersugen på godis/liknande kan jag tipsa om att äta frukt tills det går över (Brukar ta 2 veckor att bli av med sockersug ungefär)

    * Dricka vatten, svart kaffe/te - inga lightprodukter, ingen juice, ingen läsk, ingen chokladdryck, inga energidrycker

    * Periodvis fasta - du äter mellan 6 timmar om dygnet (ex. mellan 12-18, lunch, ev. mellis och middag - brukar vara "enklaste" upplägget när man börjar fasta)

    Tanken med detta upplägg är att det ska vara genomförbart en längre period, inte bara 2 veckors jojo-bantande/ extremism, utan tänk på dessa 3 regler och försök så gott du kan. Om du inte orkar fasta en dag så är det helt okej, och råkar du dricka juice en dag så behöver du inte skämmas, men detta är "riktlinjerna" att förhålla sig efter, därav vill jag så gärna att ni utvärderar detta.

    Jag vill gärna höra om någon kan tänka sig köra på detta i 30 dagar och utvärdera! Gärna feedback varje dag, viktuppdatering osv. 


    Kan absolut inte tänka mig att fasta. Det försämrar blodsockret nåt makalöst.
  • Äldre 15 Mar 15:11
    #3
    Anonym (Överviktig) skrev 2018-03-15 15:01:06 följande:

    Kan absolut inte tänka mig att fasta. Det försämrar blodsockret nåt makalöst.


    Då behöver du inte testa
  • Äldre 15 Mar 18:32
    #4

    Hej! Skulle absolut kunna tänka mig att testa detta! Har dock grov ibs och mår ibland jättedåligt av att inte stoppa något i magen innan 12. Finns det något man kan äta (ca 2-3 ggr i veckan) innan 12 som inte förstör dieten? Lider av fetma så MÅSTE gå ner i vikt!!

  • Äldre 15 Mar 19:08
    #5

    Varför ska någon annan vara försökskanin för din viktnedgång? Vågar du inte själv? =P


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (Absol­ut)
    Äldre 15 Mar 19:36
    #6

    Jag äter alltid så. Har gjort i många år. I början gick jag ner. Men tillslut hamnade hamnade jag i kaloribalans. Ligger kvar på samma vikt. Mår mycket bra.

  • Äldre 15 Mar 19:49
    #7
    Aniiee skrev 2018-03-15 19:08:05 följande:

    Varför ska någon annan vara försökskanin för din viktnedgång? Vågar du inte själv? =P


    Jag har testat och det funkar verkligen superbra på mig, men vill kolla om det kan hjälpa någon annan också ?dubbelkolla? om det fungerar för andra. Därför skulle jag tycka det var intressant ifall någon ville testa i 30 dagar i alla fall och utvärdera ?min? metod
  • Äldre 15 Mar 19:50
    #8
    Anonym (Absolut) skrev 2018-03-15 19:36:06 följande:

    Jag äter alltid så. Har gjort i många år. I början gick jag ner. Men tillslut hamnade hamnade jag i kaloribalans. Ligger kvar på samma vikt. Mår mycket bra.


    Kul att höra!

    Jag är väldigt intresserad utav detta ?levnadssätt? så om det är ok har jag lite följdfrågor?

    När började viktminskningen att avta? Är du normalviktig? Tycker du att det är svårt - isåfall när?
  • Äldre 15 Mar 19:52
    #9
    whattodowhattodo skrev 2018-03-15 19:49:05 följande:

    Jag har testat och det funkar verkligen superbra på mig, men vill kolla om det kan hjälpa någon annan också ?dubbelkolla? om det fungerar för andra. Därför skulle jag tycka det var intressant ifall någon ville testa i 30 dagar i alla fall och utvärdera ?min? metod


    Varför? Vad är syftet? Funkar det för dig så är det ju bra. Varför vill du veta om det funkar för andra?
  • Anonym (Absol­ut)
    Äldre 15 Mar 20:02
    #10
    whattodowhattodo skrev 2018-03-15 19:50:42 följande:

    Kul att höra!

    Jag är väldigt intresserad utav detta ?levnadssätt? så om det är ok har jag lite följdfrågor?

    När började viktminskningen att avta? Är du normalviktig? Tycker du att det är svårt - isåfall när?


    Avtog efter 8 månader. Är normalviktig. Det svåra är alkoholen veckan efter jag varit på fest och druckit lite mer. Eller det är inte svårt. Men jag har sug efter det helgen efter. Annars är det inga problem. Aldrig sötsug.
Svar på tråden Testa ny gå-ned-i-vikt upplägg?