• bastamamman1

    Fråga om njurstensanfall

    Hej! För några dagar sedan fick jag för första ggn i mitt liv ett njurstensanfall. Det var det värsta jag varit med om och jag spydde galla i några timmar och var på akuten där jag blev behandlad med diklofenak och alvedon. På morgonen efter var smärtan borta men jag var såklart väldigt matt och medtagen. Lite som efter en maginfluensa.

    Nu har det gått några dagar och jag e väl bättre men har ändå en lite skum känsla i kroppen. Det svider inte när jag kissar, smärtan är i princip borta men det småsticker lite i njurtrakten. Ont i huvudet och känner mig liksom påverkad av nåt. Tar ingen medicin, har tagit nåt stolpiller med diklofenak, senast igår, men det är allt. Har ingen feber. Dricker mycket vatten och äter bra saker, har tagit bort skitmat och socker osv.

    Idag började mitt kiss lukta väldigt surt. Inte illa eller så men annorlunda, och just surt. Och jag dricker så mycket så det är rejält klart, så har inte med koncentration att göra. 

    Blir lite orolig, urinvägsinfektion? Klamydia? njurbäckensinlammation? Eller kan det vara normalt att kisset börjar lukta surt efter njurstensanfall? Tacksam för era kunskaper.

  • Svar på tråden Fråga om njurstensanfall
  • lövet2

    Man kan må ganska skumt efter ett anfall. Nej, det brukar inte börja lukta surt. Kanske det är någon UVI på gång (det händer mig då och då efter ett njurstensanfall), och i så fall märker du ju om du blir sjuk. Det kan finnas stenar kvar, om det bara var en bit av en större sten som kom ut.
    Ha koll på ev feber, så får du helt enkelt vänta och se om du blir bättre eller sämre.

  • bastamamman1
    lövet2 skrev 2018-03-15 15:35:26 följande:

    Man kan må ganska skumt efter ett anfall. Nej, det brukar inte börja lukta surt. Kanske det är någon UVI på gång (det händer mig då och då efter ett njurstensanfall), och i så fall märker du ju om du blir sjuk. Det kan finnas stenar kvar, om det bara var en bit av en större sten som kom ut.
    Ha koll på ev feber, så får du helt enkelt vänta och se om du blir bättre eller sämre.


    Tack, jag mår bättre idag och kisset luktar inte längre surt. Det kan ha att göra med att jag plötsligt slutade med socker och skitmat. Var säkert beroende och kroppen full med skräp som nu rensats ut. Svettats varje natt och vaknat plaskblöt sedan anfallet, men tror ev mer det har med ändrade matvanor att göra. 
Svar på tråden Fråga om njurstensanfall