• Anonym (Jaha?)

    Hur länge finns man med på Lexbase?

    Jag förstår inte riktigt. Lexbase borde ju begå brottet förtal.

    Men tydligen finns det även något som heter offentlighetsprincipen och det är tydligen den de använder sig av för att just få verksamheten på laglig front.

    Men är det bara jag som känner en medkänsla för de som är med i Lexbase. Det räcker med att man söker någon bekant som är med i belastningsregistret på Google. Så finns det en länk som leder till Lexbase är där finns bekantskapen eller vännen.

    Det måste ju vara väldigt jobbigt för alla dessa människor.

    Jag läste att politiker ville ha bort verksamheten och glada nyheten är att de pratade om det under hösten 2017, tror jag. Så inte så jättelänge sedan. Men frågan är hur länge de kommer ta tills man kommer ändra reglerna, så Lexbases verksamhet inte blir lagligt längre.

    Hur många håller med mig?

    Hur lång tid kommer det ta tills politikerna lyckats ändra på reglerna, så att verksamheten kan stängas ner?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Hur länge finns man med på Lexbase?
  • Anonym (Jaha?)

    Och frågan som finns med på rubriken.

    Hur länge är man egentligen med på Lexbase. I själva brottsregistret är man ju med från fem eller tio år.

    Men tar Lexbase även hänsyn till det, eller det är ju en verksamhet vars ägare är endast skapare av hemsidan och inte har någon juridisk position vad jag förstått.

    Så bryr sig Lexbase hur länge man är med i brottsregsitret. Eller är det så att Lexbase har kvar en person som är dömd är med i sidan hur länge som helst?

Svar på tråden Hur länge finns man med på Lexbase?