• Missmissmiss

    Könsherpes

    Är det normalt att ett skov av herpes i underlivet tar nästan 2 veckor att läka? Så fort vatten kommer åt vid tex dusch så börjar processen om...

  • Svar på tråden Könsherpes
  • Missmissmiss

    Blir tokig, för den där skorpan går upp och så börjar processen om. Nu blöder det dessutom lite, värskar sig. Suck...

  • Långbenopluto
    Missmissmiss skrev 2018-03-16 09:18:21 följande:
    Blir tokig, för den där skorpan går upp och så börjar processen om. Nu blöder det dessutom lite, värskar sig. Suck...
    Helt normalt efter som det är sår som läker. Alla sår, oavsett vad det är för så, vätskar sig och blöder lite.

    Håll rent så går läkningen fortare.
  • Missmissmiss

    Duschar varje morgon och använder intimrengöring. Använder ej string vid utbrott ( sällan string för övrigt) och sover i nattlinne utan trosor. Nu gick skorpan typ upp när jag var på toaletten och kissade. Duttar med pappret. Känner mig stressad för ska iväg på resa v 13( aktiv sådan) och min mens lär komma då pga p piller uppehållet då. Aldrig varit med om att skorpan går upp så här mycket. Tom torkat med hårfönen efter dusch ( vet det låter sjukt). Man blir så ledsen. Ena stunden så känns det bättre så pang så är man på ruta 1. Är typ 2 jag har...

  • Långbenopluto
    Missmissmiss skrev 2018-03-16 09:53:52 följande:
    Duschar varje morgon och använder intimrengöring. Använder ej string vid utbrott ( sällan string för övrigt) och sover i nattlinne utan trosor. Nu gick skorpan typ upp när jag var på toaletten och kissade. Duttar med pappret. Känner mig stressad för ska iväg på resa v 13( aktiv sådan) och min mens lär komma då pga p piller uppehållet då. Aldrig varit med om att skorpan går upp så här mycket. Tom torkat med hårfönen efter dusch ( vet det låter sjukt). Man blir så ledsen. Ena stunden så känns det bättre så pang så är man på ruta 1. Är typ 2 jag har...
    Det finns medicin som gör utbrottet lindrigare och snabbare läkning, men det finns bara på recept.
  • Missmissmiss

    Valaciklovir. Har tabletter hemma, men hann inte ta dem i tid dessvärre. Denna sjukdom är psykisk påfrestande och gör ont. Önskar det skulle komma ett botemedel mot herpesviruset. Har du haft utbrott? Har vänner som också har det men de får nästan aldrig skov. Kanske för de har typ 1. Typ 2 är värre och mer aggressivt ????

  • Anonym (Har också)

    Kan man ha alsollösning i underlivet? ( alltså på inre blygdläppar)? Står det är uttorkande och klådstillande, men jag vet ej om man kan ha i underlivet...

Svar på tråden Könsherpes