• Anonym (Vän)
    Äldre 16 Mar 18:22
    2456 visningar
    5 svar
    5
    2456

    Exets nya försökte ta sitt liv, koppla in soc?

    Jag har en kompis(förälder A) som separerade för drygt ett år sedan, de har barnen vv och den andra föräldern (förälder B) har hittat en ny partner.

    Relationen mellan förälder Bs nya och barnen har inte varit bra alls, barnen har berättat hur hen har sagt elaka saker, kastat saker efter dom osv.

    Det har även framkommit att den nya partnern har begått flera brott (senast för 2,5år sedan), blivit vräkt pga obetalda hyror, misshandlat sitt ex och får därför inte träffa sina barn som har skyddad identitet osv.

    Nyligen så berättade förälder B för min vän att de skulle separera, några dagar senare så försöker den nya partnern ta sitt liv. Det har hen gjort via lugnande, antidepressiva och alkohol. Såklart väldigt sorgligt och tråkigt att det blev så.

    Men partnern blev utskriven från sjukhus efter fyra dagar och åkte hem till förälder B och barnen som var hemma.

    Min vän har barnen skrivna hos sig och soc verkar inte ha blivit inkopplat. Min vän är orolig att partnern ska göra något mot sig själv, mot sitt ex eller mot barnen nu när de är där.

    Jag tycker att min vän ska ringa soc såklart och rådfråga dom, för visst borde de bli inkopplade när barn är inblandat? Även om det inte är personens biologiska?

  • Svar på tråden Exets nya försökte ta sitt liv, koppla in soc?
  • Anonym (Soc)
    Äldre 17 Mar 11:27
    #1

    Det är ju inte en bra miljö för barn och då är exet faktiskt den som förälder som är ansvarig för att barnen ska få det tryggt oavsett vem som är den som gör det otryggt.

    Jag tycker ni ska ringa soc

  • Anonym (mmm)
    Äldre 28 Mar 08:59
    #2
    +1

    Man kan alltid ringa Soc och uttryck sin oro, sen kan de avgöra om det är grund för en anmälan eller inte. 

  • Anonym (man)
    Äldre 12 Apr 17:19
    #3

    Absolut, ingen tvekan, man ska alltid ringa soss om man misstänker att barn far illa. Självmordsförsöket var nog inget självmordsförsök utan ett sätt att slippa bli dumpad. Folk som vill dö på riktigt, de misslyckas sällan.

    Sen kan man ju undra hur fan barnens mamma tänkte när hon drog in sån ohyra i barnens liv? Och varför hon tar in fanskapet igen efter hans påstådda självmordsförsök.

    Ring soss...

  • Anonym (Y)
    Äldre 12 Apr 17:23
    #4
    Anonym (mmm) skrev 2018-03-28 08:59:31 följande:

    Man kan alltid ringa Soc och uttryck sin oro, sen kan de avgöra om det är grund för en anmälan eller inte. 


  • Anonym (A)
    Äldre 12 Apr 18:51
    #5
    Anonym (man) skrev 2018-04-12 17:19:21 följande:
    Absolut, ingen tvekan, man ska alltid ringa soss om man misstänker att barn far illa. Självmordsförsöket var nog inget självmordsförsök utan ett sätt att slippa bli dumpad. Folk som vill dö på riktigt, de misslyckas sällan.

    Sen kan man ju undra hur fan barnens mamma tänkte när hon drog in sån ohyra i barnens liv? Och varför hon tar in fanskapet igen efter hans påstådda självmordsförsök.

    Ring soss...
    Håller med
Svar på tråden Exets nya försökte ta sitt liv, koppla in soc?