• Anonym (Kaffedraken)

    Hur skulle du ha gjort i min sits?

    Hur skulle du ha gjort?

    1. Du dejtar en person, allt är fantastiskt. Känslan är att du äntligen hittat rätt och den andra känner samma sak. Ni har fantastiskt roligt ihop, kan prata om ALLT, även jobbiga saker, underbart sex och ja, allt känns bara helt perfekt. Båda är superkära.

    2. Personen gör slut efter 5 månader för den känner att den behöver jobba med sig själv innan den kan klara en relation men är otroligt noga med att du inte får försvinna. Personen förklarar att du har blivit för viktig för den. Personen har tidigare avslutat förhållanden för att den har varit rädd att komma för nära, issues med sig själv.

    3. Personen ringer varje dag, skriver meddelanden som alltid godmorgon, alltid godnatt på kvällen... ringer på väg hem från jobbet osv. Personen har sagt till vänner att ?vi ses inte just nu?.... om ert uppbrott.

    Hade ni haft lite tålamod och väntat på en sådan person? Tänker att hen kanske behöver lite tid att våga ge sig hän på riktigt. Det här känns verkligen som the real deal för mig.

  • Svar på tråden Hur skulle du ha gjort i min sits?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Utifrån vad du skriver verkar personen manipulativ och har säkert gjort så här förut med andra partners. Se om du kan gräva fram lite historik och se om mönstret upprepat sig med dig.

    Jag gissar att personen vill ha någon att ha i sin närhet, någon att fokusera på men utan krav och jag kan inte se att det kommer vända till din fördel. Du är dissad men med ett långt avslut!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om det gäller en person som jag tror är värd att satsa på i framtiden... Jag hade inte stängt alla dörrar till att träffa någon ny, men jag hade inte aktivt letat efter en ny. Kommer den stekta sparven flygande....

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade aldrig väntat på en annan människa på det sättet. "Jobba på sig själv" kan man göra även i ett förhållande.

    Jag hade nog varit OK med att behålla människan som vän, om det kändes bra, men jag hade definitivt gått vidare (och gjort klart för denna människa att jag gått vidare).

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tålamod?) skrev 2018-03-17 08:41:49 följande:

    Hur skulle du ha gjort?

    1. Du dejtar en person, allt är fantastiskt. Känslan är att du äntligen hittat rätt och den andra känner samma sak. Ni har fantastiskt roligt ihop, kan prata om ALLT, även jobbiga saker, underbart sex och ja, allt känns bara helt perfekt. Båda är superkära.

    2. Personen gör slut efter 5 månader för den känner att den behöver jobba med sig själv innan den kan klara en relation men är otroligt noga med att du inte får försvinna. Personen förklarar att du har blivit för viktig för den. Personen har tidigare avslutat förhållanden för att den har varit rädd att komma för nära, issues med sig själv.

    3. Personen ringer varje dag, skriver meddelanden som alltid godmorgon, alltid godnatt på kvällen... ringer på väg hem från jobbet osv. Personen har sagt till vänner att ?vi ses inte just nu?.... om ert uppbrott.

    Hade ni haft lite tålamod och väntat på en sådan person? Tänker att hen kanske behöver lite tid att våga ge sig hän på riktigt. Det här känns verkligen som the real deal för mig.


    Uppenbart att denna person är labil och anknytningsproblem. Vill du ha en sådan far till dina barn. Dessutom lär han sticka och du blir ensamstående mamma.

    Nej, säg upp kontakten omedelbart!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade velat veta varför personen inte kan jobba med sig själv i en relation med mig. Varför behöver personen ligga med andra i sitt 'jobb med sig själv'. Låter konstigt.

    Hade personen behövt tex vara själv eller inte ses på ett tag men ändå vara i relationen samtidigt så hade det varit okej. Men för att jag skulle vara okej med att bryta upp relationen så hade jag behövt förstå varför detta behövdes. Ser ingen annan anledning än att personen vill ligga med andra.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-03-17 08:59:01 följande:

    Uppenbart att denna person är labil och anknytningsproblem. Vill du ha en sådan far till dina barn. Dessutom lär han sticka och du blir ensamstående mamma.

    Nej, säg upp kontakten omedelbart!


    Vi är båda klara med barn, dom är snart vuxna
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2018-03-17 09:00:17 följande:

    Jag hade velat veta varför personen inte kan jobba med sig själv i en relation med mig. Varför behöver personen ligga med andra i sitt 'jobb med sig själv'. Låter konstigt.

    Hade personen behövt tex vara själv eller inte ses på ett tag men ändå vara i relationen samtidigt så hade det varit okej. Men för att jag skulle vara okej med att bryta upp relationen så hade jag behövt förstå varför detta behövdes. Ser ingen annan anledning än att personen vill ligga med andra.


    Jag tycker också man kan jobba på sånt i en relation. Man utvecklas ju tillsammans.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2018-03-17 09:00:17 följande:

    Jag hade velat veta varför personen inte kan jobba med sig själv i en relation med mig. Varför behöver personen ligga med andra i sitt 'jobb med sig själv'. Låter konstigt.

    Hade personen behövt tex vara själv eller inte ses på ett tag men ändå vara i relationen samtidigt så hade det varit okej. Men för att jag skulle vara okej med att bryta upp relationen så hade jag behövt förstå varför detta behövdes. Ser ingen annan anledning än att personen vill ligga med andra.


    Ingen har sagt nåt om att ligga med andra. Det är en vuxen person vi pratar om så det är ingen som ska ut på nåt liggsafari. Det är en ganska ensam person.
  • Anonym (Kaffedraken)
    EmberEyes skrev 2018-03-17 08:56:40 följande:

    Om det gäller en person som jag tror är värd att satsa på i framtiden... Jag hade inte stängt alla dörrar till att träffa någon ny, men jag hade inte aktivt letat efter en ny. Kommer den stekta sparven flygande....


    Exakt så känner jag. Samtidigt vill man inte gå och vänta på någon som aldrig har tänkt vända om. Funderar på om jag helt enkelt ska fråga den här personen om den tror att den kommer vilja komma tillbaka. Om det verkligen är en paus/uppbrott för att jobba med sig själv. Eller om det är en paus/uppbrott från MIG. Stor skillnad.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tålamod?) skrev 2018-03-17 09:13:23 följande:
    Exakt så känner jag. Samtidigt vill man inte gå och vänta på någon som aldrig har tänkt vända om. Funderar på om jag helt enkelt ska fråga den här personen om den tror att den kommer vilja komma tillbaka. Om det verkligen är en paus/uppbrott för att jobba med sig själv. Eller om det är en paus/uppbrott från MIG. Stor skillnad.
    Du kommer inte få ett ordentligt svar, personen har redan sagt att hen inte vill ha ett förhållande med dig, en paus förändrar mycket sällan den känslan. Däremot vill personen ha kvar dig i sitt liv, men inte som partner.

    Klyschan att jobba med sig själv är oftast bara en ursäkt att säga att man inte har de rätta känslorna...
Svar på tråden Hur skulle du ha gjort i min sits?