• Anonym (Kaffedraken)

    Vagi-c

    Hej, jag var hos en gynekolog förut pga lukt. Hon sa att de inte va bakteriell vaginos utan obalans o att jag skulle testa lactal Elr en tablett som heter vagi-c. Jag började med lactal som hjälpte kanske 80-90% med lukten. Men det luktar pyttelite fortfarande och tänkte nu testa vagi-c. Vet någon om den hjälper? Och kan man ha sex

  • Svar på tråden Vagi-c
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vagi-c har jag inte testat, men jag har testat ecovag och tyckte att den funkade fint. Något som även hjälpt mig är att:
    - Sambon slutade komma inuti mig. Sperma är basiskt, i ett kvinnligt underliv ska det vara surt = obalans som faktiskt kan leda till bv. 
    - Sluta använda tampong. Åtminstone delvis. Jag hatar bindor för känner mig som en jättebebis, men bindorna torkar inte ut och skapar oreda inuti. Man kan använda tampong de dagar man inte blöder som mest. 

    Sen har jag också slutat med minipiller. Fick innebrännare, hemskt oregelbundna blödningar, och ett fruktansvärt humör + ångest och depression. Vet inte om de faktiskt påverkade balansen i mitt underliv (sådana preventivmedel kan ju påverka slemhinnorna, så inte omöjligt) eller om det var för att stoppet tvingade sambon att sluta komma inuti. Men luktar som vanligt nu, alltså ingenting.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vet att tråden är gammal men jag MÅSTE bara dela med mig.

    Jag har krigat med den här skiten i 7 år. Det började efter att jag träffade min dotters pappa. Vi har hållt på fram och tillbaka under alla dessa år. Flagyl har alltid hjälpt innan, men nu den senaste gången hade det ingen verkan.

    När jag haft andra förhållanden emellan under dessa åren så har jag efter behandling alltid varit fri från besvären. Jag tror 100 % på att det har med partnern att göra. Jag TÅL helt enkelt inte hans ?bakterier?, varenda gång jag slinker dit så börjar eländet.

    Jag har mått suuuuper dåligt över detta, det har hindrat mig från att träffa någon annan under väldigt lång tid. Levt i celibat i nästan 8 månader på grund av det. Flagyl är absolut inget o leka med då det är ett bredspektrum antibiotikum.

    Nu till räddningen, (och tro mig jag har testat allt ifrån lactal till rena skalade vitlöksklyftor där nere). Jag träffade nyss en kille som jag diggar extremt, så tänkte att jag måste få ett slut på det här.

    Då hittade jag VAGI-C!!! Eftersom jag provat det mesta var jag även lite skeptisk till detta, men de skadar ju inte och var värt ett försök.

    Jag har endast tagit EN vagitorie av dessa trots att man ska köra 6 dagar (hade lite uppehåll pga frekvent liggande ;) ) och hör o häpna - skiten försvann som magi! Efter EN gång!

    Jag vill också tillägga att min dotters pappa har jag inte haft sex med på länge länge, så det är inte på grund av att jag ?slutat ligga med honom? det blev bättre, för tro mig jag har provat det med - once you go there - så e du fast med skiten oavsett om du byter partner.

    Hatten av för VAGI-C damer! ???????? Hoppas det kan hjälpa någon stackars sate där ute.

Svar på tråden Vagi-c