• Äldre 17 Mar 13:56
    2187 visningar
    6 svar
    6
    2187

    Upprepade missfall - Ureaplasma - antibiotika - solskenshistorier

    Hej

    Har haft 6 misslyckade graviditeter på 6 år - de flesta väldigt tidiga/biokemiska.

    Vi har ett barn. De hittar inga fel, men Serums mensblodstest slog ut på ureaplasma, och vi båda äter azithromycin nu.

    Andra som har haft tråkig förhistoria som lyckats kort efter antibiotikakur?

    Söker lite hopp!

  • Svar på tråden Upprepade missfall - Ureaplasma - antibiotika - solskenshistorier
  • Äldre 17 Mar 13:57
    #1

    6 missfall på ETT år ska det stå...

  • Äldre 17 Mar 14:55
    #2

    Inte direkt samma men liknande historia här. Fick ett barn och sedan fyra missfall när vi försökte med tvåan. Åt en antibiotikakur mot bakteriell vaginos och efter det har vi inte fått några missfall. Blev gravid med tvåan månaden efter avslutad kur och är i v20 med trean nu.

    Håller tummarna för att det går bra för er efter kuren! :)

  • Äldre 18 Mar 01:00
    #3
    Tumvante skrev 2018-03-17 13:56:13 följande:

    Hej

    Har haft 6 misslyckade graviditeter på 6 år - de flesta väldigt tidiga/biokemiska.

    Vi har ett barn. De hittar inga fel, men Serums mensblodstest slog ut på ureaplasma, och vi båda äter azithromycin nu.

    Andra som har haft tråkig förhistoria som lyckats kort efter antibiotikakur?

    Söker lite hopp!


    10 missfall.

    Han började med Zinktabletter.

    Jag började med Levaxintabletter.

    En omgång antibiotika för mig ifall något skulle ligga och störa som de inte hittat.

    Alla blodprover utom sköldkörteln för mig bra. Även kromosom bra på oss båda.

    Nu är jag i vecka 24. Så långt har vi aldrig kommit. Det kom en blödning i vecka 20. Då fick vi nästan hjärtattack men det var för hårda knipövningar.
  • Äldre 18 Mar 13:43
    #4

    Tack för era svar. I bägge fall positiva utslag efter antibiotika efter många tråkigheter.

  • Anonym­ochoro­lig18
    Mon 23 Sep 2019 18:45
    #5
    Tumvante skrev 2018-03-18 13:43:41 följande:

    Tack för era svar. I bägge fall positiva utslag efter antibiotika efter många tråkigheter.


    Hur har det gått? i samma sits nu
  • Fri 27 Sep 2019 08:33
    #6
    Anonymochorolig18 skrev 2019-09-23 18:45:13 följande:

    Hur har det gått? i samma sits nu


    Tumvante hade en dotter sen innan, sen fick hon 6 missfall trots att hon fick IVIG-dropp i Danmark av Dr Christianssen. (Ivig-dropp är mycket bättre än intralipid, men mycket dyrare, men hon är Dansk medbogare boende i Danmark, och då får man ivig gratis på hans klinik).

    Efter att hon kom till Atentråden och vi tipsade henne om Serums Mensblodtest och hon gjorde det och infektionen behandlades, så fick hon senare en dotter till tack vare IVIG-behandling.
Svar på tråden Upprepade missfall - Ureaplasma - antibiotika - solskenshistorier