• 5an

    Hur plåstra om brännblåsa i handen?

    Min blivande 6 åring brände sig på en plåt idag. Ser ut som om det blir en blåsa på cirka 1*1 cm.

    Det jag undrar är hur jag på bästa sätt och med exakt vad jag kan plåstra om med då det sitter i handflatan.. (?)

    Vi har vara vanliga plåster hemma och det lör inte hjälpa om det blir en blåsa som kabske spricker eller hur det nu kommer bli

  • Svar på tråden Hur plåstra om brännblåsa i handen?
  • Gryntroll

    Vi brukar ha sterila snabbförband hemma, som kompress och fästtejp i ett. Det tycker jag är bra när vanliga plåster inte funkar.

  • 5an

    När du skrev detta kom jag på att vi har sterila snabbförband hemma. Men så var låda tom såklart. Dock har vi lärt oss att ha sårstrippar hemma ????

  • 5an

    Alltså jag skrev inte frågetecken (?) Gjorde en emojie.. ????

  • Gryntroll

    Hehe

    Ja såna strips har vi också. Försöker komma ihåg att fylla på med plåster, snabbförband och strips innan sista tar slut. Funkar ibland

  • Hermioney
    5an skrev 2018-03-17 17:50:04 följande:

    Min blivande 6 åring brände sig på en plåt idag. Ser ut som om det blir en blåsa på cirka 1*1 cm.

    Det jag undrar är hur jag på bästa sätt och med exakt vad jag kan plåstra om med då det sitter i handflatan.. (?)

    Vi har vara vanliga plåster hemma och det lör inte hjälpa om det blir en blåsa som kabske spricker eller hur det nu kommer bli


    Inga plåster.

    Det måste luftas då läker det fortare.

    Smörj med kallpressad kokosolja så läker det ihop vackert och snabbt.

    Det gjorde jag på ett brännsår i mitt ansikte på 5cm . Nu syns inga spår.
  • Akireb
    Hermioney skrev 2018-03-18 02:34:16 följande:

    Inga plåster.

    Det måste luftas då läker det fortare.

    Smörj med kallpressad kokosolja så läker det ihop vackert och snabbt.

    Det gjorde jag på ett brännsår i mitt ansikte på 5cm . Nu syns inga spår.


    Exakt!

    Vi smörjer också med kallpressade kokosolja och gjort det på hemska brännsår och det har läkt snabbt och fint!
  • 5an

    Tack för svar! Det verkar inte bli någon blåsa som det ser ut! Ang kokosoljan ska jag hålla det på minnet. Jag använder det till mkt men aldrig hört om detta

  • Hermioney
    5an skrev 2018-03-18 11:48:10 följande:

    Tack för svar! Det verkar inte bli någon blåsa som det ser ut! Ang kokosoljan ska jag hålla det på minnet. Jag använder det till mkt men aldrig hört om detta


    Det finns olika kokosoljor.

    En i silverförpackning som är bra.

    En annan i silverförpackning som är dålig.

    Mängder med olika i glasburkar.

    Jag använder Kung Markattas.
Svar på tråden Hur plåstra om brännblåsa i handen?