• Äldre 17 Mar 22:02
    16965 visningar
    5 svar
    5
    16965

    Svullnad på halsen/lymfkörtel



    Min son har fått denna svullnad på ena sidan om halsen idag.

    Finns det någon som har en aning om vad det kan bero på.

    Blir orolig.
  • Svar på tråden Svullnad på halsen/lymfkörtel
  • Äldre 18 Mar 06:36
    #1

    Har han varit förkyld/sjuk? Dom kan ju svullna upp då. Är inte heller helt säker på att det är en lymfkörtel. Svårt att bedöma från bilden exakt vad det är. Sedan tycker jag att om det är en lymfkörtel, och den svullnat upp så där, då borde du kunna känna andra svullna lymfkörtlar på halsen också. Knappast bara en som skulle svullnat, om det beror på att han varit förkyld.

    Men oavsett, du behöver gå och kontrollera den till läkaren. Har han varit förkyld kan du kanske vänta några dagar och se om den minskar. Har han inte varit förkyld skulle jag ta honom till läkaren imorgon.

  • Äldre 18 Mar 20:31
    #2

    Det där liknar mer en halsböld, jag hoppas ni har sökt läkare omgående för den behöver nog tömmas och om den svullnar på insidan kan man få andnöd och elände.


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Äldre 19 Mar 11:09
    #3

    Tack för svar.

    Vi ringde 1177 både i förrgår och igår och de tyckte vi kunde vänta tills idag, måndag.

    Jag har hunnit bli ganska orolig nu.

    I eftermiddag har han fått tid till vårdcentralen.

  • Äldre 19 Mar 15:07
    #4

    Hur har det gått?

  • Äldre 27 Mar 20:14
    #5

    Det har gått bra tack och lov!!

    Idag fick han lämna nya prover som visade att han hade haft/har körtelfeber.

    Han har knappt varit sjuk. Bara haft lite halsont för en tid sedan, lätt förhöjd temp ett par dagar och ovanligt trött, men bara en kort tid. Därför var inte körtelfeber något som misstänktes från början eftersom man oftast mår betydligt sämre då.

Svar på tråden Svullnad på halsen/lymfkörtel