• blommigt95

    Sex efter kejsarsnitt

    Alltså.. nu kommer säkert folk döma en. Men jag måste skriva av mig.

    Fick barn via kejsarsnitt för en månad sen och jag och mannen hade sex häromdagen, oskyddat (men han kom inte i mig). Mitt avslag hade inte kommit på en och en halv dag - så trodde verkligen det var över. Dagen efter vi hade haft sex så får jag ont i magen och blöder som typ mens?? Symptom på mens som tex pruttar mycket, känner mig uppsvälld och så. Men går det så fort att få mensen? Har även börjat få ?mensklumpar?, kan det vara så att något gick fel under samlaget eller kan det vara mensen som kommit?

    Och bte, kommer nog inte ha sex på eviiigheter efter detta! Lättare sagt än gjort dock...

  • Svar på tråden Sex efter kejsarsnitt
  • Delilah2001

    Det var nog avslag. Det kan vara uppehåll ett par dagar, och sen fortsätta lite.

    Inte troligt att du fick mens 1 dag efter att avslaget upphört

  • AAE14

    Avslag, den kan komma och gå. 4 veckor är ingenting, jag tror mitt höll på 10 veckor. Fram och tillbaka.

  • Isola747

    Jag fick tillbaka min mens 5 veckor efter kejsarsnitt. Hade avslag i 1-2 veckor men det liknade inte alls min mens. Hade sedan regelbunden mens tills jag började på minipiller, då försvann den fram tills att jag slutade amma. Efter att jag fött vaginalt fick jag inte tillbaka mensen förrän efter ett år.

  • Isola747

    Kan nog vara vilket som i ditt fall men tror i te du behöver vara rädd för att ha sex i alla fall.

  • Ebo88

    Som tidigare har skrivit så var det säkert avslag.

    Tänker absolut inte dömma dig för att ni hade sex 1 månad efter k.snitt - jag och sambon hade det ca 3 veckor efter mitt k.snitt men tänk på att använda kondom pga infektionsrisken bara :) annars är det väl bara bra att ni redan hittat tillbaka till varann på det intima planet :)

  • blommigt95
    Delilah2001 skrev 2018-03-18 00:23:02 följande:

    Det var nog avslag. Det kan vara uppehåll ett par dagar, och sen fortsätta lite.

    Inte troligt att du fick mens 1 dag efter att avslaget upphört


    Med tanke på att jag inte fått barn tidigare, så visste jag inte om att avslaget kunde komma och gå. Men då vet jag att det troligtvis är avslaget, tack
  • blommigt95
    AAE14 skrev 2018-03-18 08:02:23 följande:

    Avslag, den kan komma och gå. 4 veckor är ingenting, jag tror mitt höll på 10 veckor. Fram och tillbaka.


    Det är ju så lång tid :( trodde verkligen att det var borta när det inte kom på nästan två dagar.. och så kommer det mer nu istället, drygt.
  • blommigt95
    Isola747 skrev 2018-03-18 08:49:44 följande:

    Jag fick tillbaka min mens 5 veckor efter kejsarsnitt. Hade avslag i 1-2 veckor men det liknade inte alls min mens. Hade sedan regelbunden mens tills jag började på minipiller, då försvann den fram tills att jag slutade amma. Efter att jag fött vaginalt fick jag inte tillbaka mensen förrän efter ett år.


    Okej! Så då fick du ju ändå tillbaka mensen tidigt! :)

    Jag vet inte hur man ska skilja på avslag/mens/blödning.

    Nu känns det som jag har mens och det är ju ?rött? men alla säger olika saker..
  • blommigt95
    Isola747 skrev 2018-03-18 08:50:59 följande:

    Kan nog vara vilket som i ditt fall men tror i te du behöver vara rädd för att ha sex i alla fall.


    Okej, så det kan inte påverka något invärtes?
  • blommigt95
    Ebo88 skrev 2018-03-18 14:01:44 följande:

    Som tidigare har skrivit så var det säkert avslag.

    Tänker absolut inte dömma dig för att ni hade sex 1 månad efter k.snitt - jag och sambon hade det ca 3 veckor efter mitt k.snitt men tänk på att använda kondom pga infektionsrisken bara :) annars är det väl bara bra att ni redan hittat tillbaka till varann på det intima planet :)


    Läste på 1177 att infektionsrisken var som högsta mellan 2-10dagar, och just vid tillfället då vi hade sex så hade vi inga kondomer hemma.. hehe nöden hade ingen lag vid det tillfället. Fått lida efter det dock med hjärnspöken.

    Och ja det känns bra att vi hittat tillbaka till varandra och haft möjlighet till å gosa :)
  • Delilah2001
    blommigt95 skrev 2018-03-18 21:49:31 följande:

    Läste på 1177 att infektionsrisken var som högsta mellan 2-10dagar, och just vid tillfället då vi hade sex så hade vi inga kondomer hemma.. hehe nöden hade ingen lag vid det tillfället. Fått lida efter det dock med hjärnspöken.

    Och ja det känns bra att vi hittat tillbaka till varandra och haft möjlighet till å gosa :)


    Det är en väldigt onödig risk att ha sex redan 2-10 dagar efter kejsarsnittet, då man fortfarande blöder och nyss har opererats i livmodern. Särskilt utan kondom. Risken för infektion är större efter kejsarsnitt. Man ska vara rädd om sin livmoder!

    Dömer dig inte, utan informerar av ren omtanke.
Svar på tråden Sex efter kejsarsnitt