• Hellbear

    Vill någon gång bli förförd

    Är det fel som kille att känna att man vill bli förförd av sin fina tjej , inte bara att jag ska ta första steget varje gång, visst jag har ev mer lust men hon vill varje gång jag tar steget, men faktiskt så vill jag veta att jag är åtråvärd, att bli förförd någon gång. När jag tar upp det så säger hon att Jo jag ska bli bättre på det men sen händer inget, jag känner mig som man tar mig för givet i denna del av vårt förhållande, som man behöver inte visa att man vill ha mig , för man anser att inte det är viktigt. Jag vill känna mig åtråvärd är detta fel ?

  • Svar på tråden Vill någon gång bli förförd
  • Anonym (Kvinna)

    Jag kan känna tvärtom. Varför får jag aldrig ta initiativ? Min man har faktiskt sagt åt mig att han inte vill att jag gör det, fast det kommer naturligt för mig: spontant krama honom, kyssa ibland och röra vid honom i vardagen.

    När jag är kåt (typ 2ggr/vecka) så är han den första jag tänker på och vill till, men han visar tydligt att mina närmanden är olämpliga, tex. genom att vända ryggen till, knuffa bort mig eller direkt säga att låt bli. Trist detta! :(

  • Anonym (Och)

    En god vän som arbetat som familjeterapeut i 30 år säger: - Kom ihåg att förför och bli förförd lika delar. Annars får ni prata om det.

    Detta är troligen den största frågan som feminismen missat totalt i strävan mot jämställdhet. Enkel men ack så viktig.

  • Ben66

    TS

    Jag känner likadand som dig.

    Under de 15 år som jag och min fru kännt varandra är det alltid Jag som tar intiativet till sex. Tröttnade på detta och det är snart sex år sedan vi knullade.

    Vi kramas och pussar varandra godnatt o godmorgon, men mer än så blir det inte.

  • Pussan
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-03-18 09:33:39 följande:

    Jag kan känna tvärtom. Varför får jag aldrig ta initiativ? Min man har faktiskt sagt åt mig att han inte vill att jag gör det, fast det kommer naturligt för mig: spontant krama honom, kyssa ibland och röra vid honom i vardagen.

    När jag är kåt (typ 2ggr/vecka) så är han den första jag tänker på och vill till, men han visar tydligt att mina närmanden är olämpliga, tex. genom att vända ryggen till, knuffa bort mig eller direkt säga att låt bli. Trist detta! :(


    Finns det fortfarande såna män? Säg till honom att om det inte passar att du är kåt ibland så finns det andra som säkert gillar det
  • Anonym (Nyfiken)

    Klart jag vill bli förförd, få bli pirrig.. att man får känna sig speciell utav sin man. Sen tycker jag att jag ska ju oxå kunna förföra han.

Svar på tråden Vill någon gång bli förförd