• mor3

    flaska

    Vår son på snart 4 år ligger just nu sjuk.


    Och har svårt att äta ordentligt.


    Han ville ha nypon eller blåbärsoppa i systers flaska.


    Vi gav det idag och igår för att han skulle få i sig nått men kännes så dumt.


    Vad tycker ni ska vi säga nej.


    Eller ska vi låta det vara som nattis blöjan och bara låta det vara medan han är sjuk?


    Att han får ha blöjan kvar på dagen ( hans sover mest ligger nästan bara i sängen orkeslös) och få lite soppa ur systers flaska så han får i sig nått?


    Han har åkt på influensan stackaren.


    Så han va jätte ledsen torsdags då han missa stora utflykts dagen med Förskolan då de åker ut och åker pulka skridskor på isen och grillar 

  • Svar på tråden flaska
  • myskmalva

    Har man influensa så ska man se till att få i sig vätska på ett sätt som fungerar. Blir det nappflaska eller isglass så får det vara så.

  • SilverEmma

    Jag tycker själv att det är skitnajs att dricka ur sugrör när jag är sjuk så att jag slipper halvsätta mig upp varje gång jag ska dricka. Hade lätt gett en flaska till en 4-åring i ett sånt läge.

  • Richi3

    Se till att det kommer ner i grabbens mage och att han får behålla det han äter och dricker snarare än om huruvida det känns konstigt att mata honom med nappflaska eller inte. Obestämd

  • mor3

    tackar för all stötning.


    Vi är inskrivna nu på barnavdelningen så de kan ha koll på honom.


    Och han fick med sig lilla systers flaska.


    Men blir att köpa en ny sen till dottern då den här blivit missfärgad av blåbärssoppan.

  • Richi3

    Skönt att höra att grabben är under observation. Köp en egen nappflaska till grabben vet ja, kanske en till gubben i hushållet också.. allt för framtida ev. ändamål jag menar om en sån kraftig sjukdom skulle dyka upp igen. Lycka till med allt. Oskyldig

Svar på tråden flaska