• ellinoras

    Ge mig semestertips!

    Hej! Jag skulle vilja ha semestertips till sommaren. Det är jag, min man och vårt tvååriga barn. Vi vill ha en lugn semester, inte flänga runt, men åker gärna någonstans där det händer något eller finns lite utflyktsmål. Vi älskar vacker natur, vill gärna ha det hyfsat bekvämt, och har en ok budget (ingen lyx dock). Av miljöskäl vill vi inte flyga, så en semester i Sverige eller grannländer är att föredra. Jag antar att det finns hur mycket som helst men vet inte var jag ska börja leta, jag är oerhört tacksam för tips!

  • Svar på tråden Ge mig semestertips!
  • modsey
    ellinoras skrev 2018-03-18 14:18:03 följande:

    Hej! Jag skulle vilja ha semestertips till sommaren. Det är jag, min man och vårt tvååriga barn. Vi vill ha en lugn semester, inte flänga runt, men åker gärna någonstans där det händer något eller finns lite utflyktsmål. Vi älskar vacker natur, vill gärna ha det hyfsat bekvämt, och har en ok budget (ingen lyx dock). Av miljöskäl vill vi inte flyga, så en semester i Sverige eller grannländer är att föredra. Jag antar att det finns hur mycket som helst men vet inte var jag ska börja leta, jag är oerhört tacksam för tips!


    I Sverige med barn i den ålder. Kombinerar kolmården och titta på djur för att ta er vidare tilö Astrid Lindgrens värld och hälsa på pippi långstrump
  • Anonym (Stina)

    Är i samma sits med en tvååring så följer tråden och hoppas du får fler tips. Mina favoriter på sommaren är Österlen - t ex åka till Ystad djupark, fantastisk natur, underbara stränder, mysiga B&B - och Varberg - en härlig sommarstad där det händer mycket, fina bad, inåt landet finns t ex Åkulla bokskogar och Öströ fårfarm. Nära till Göteborg också om man vill.

  • ellinoras
    Anonym (Stina) skrev 2018-03-18 15:30:15 följande:

    Är i samma sits med en tvååring så följer tråden och hoppas du får fler tips. Mina favoriter på sommaren är Österlen - t ex åka till Ystad djupark, fantastisk natur, underbara stränder, mysiga B&B - och Varberg - en härlig sommarstad där det händer mycket, fina bad, inåt landet finns t ex Åkulla bokskogar och Öströ fårfarm. Nära till Göteborg också om man vill.


    Åh tack snälla, vilka bra tips! Jag ska kolla. Förra året hyrde vi bil och hälsade på släkt och vänner lite här och var, samt gjorde många stopp på vägen och campade. Det var trevligt. Jag har även kollat lite på "bo på lantgård", tänkte att det kunde vara kul.
  • ellinoras

    Vi hade förresten planerat att hyra en stuga i något vandringsområde och gå på kortare dagsturer, men nu är jag gravid så vi har strukit den idén. Men det kan vara ett tips till nån annan! Barn kan man ju ta i sele, och så har man med lite lunch-picnic :)

  • Anonym (Turist)
    ellinoras skrev 2018-03-18 14:18:03 följande:

    Hej! Jag skulle vilja ha semestertips till sommaren. Det är jag, min man och vårt tvååriga barn. Vi vill ha en lugn semester, inte flänga runt, men åker gärna någonstans där det händer något eller finns lite utflyktsmål. Vi älskar vacker natur, vill gärna ha det hyfsat bekvämt, och har en ok budget (ingen lyx dock). Av miljöskäl vill vi inte flyga, så en semester i Sverige eller grannländer är att föredra. Jag antar att det finns hur mycket som helst men vet inte var jag ska börja leta, jag är oerhört tacksam för tips!


    Ven

    Mellerud

    Trollhättan

    Vänersborg

    Bornholm

    Norge
  • BeautifulLiz

    Mitt tips är Gotland!

    Var bara medveten om att allt måste bokas i tid, vecka 27 är i stort sett omöjligt att få tag i något till ett hyfsat pris då det är Almedalsveckan.

    Det finns mycket att se och göra på Gotland!

  • Anonym (Ja)

    Finns mycket intressant i Blekinge, sist besökte vi Karlskrona, Karlshamn och Ronneby. Fina städer nära havet.

  • snedtak

    Jag har kikat lite på Öland, verkar vara bra väder, badmöjligheter och fin natur. Vi har ingen tvååring så jag har inte koll på aktiviteter för just den åldern.

  • Mammaa88

    Lalaland i Danmark? Har sett reklam bara. Ej varit där själv. Men barnen blir taggade av att bara se reklamen såååå :)

  • Rock on

    Jag tipsar om Åland

    Är fint där.

    Om ni vill ha guide på Åland, TS........så är vi där v 27 - 30 = vi har egen sommarstuga på Åland.

Svar på tråden Ge mig semestertips!