• Kassandra91

    Hjärp mig med antidepressiva

    Hej allihopa! Jag behöver verkligen hjälp! Jag har gått på antidepressiva i 1,5 vecka. Jag har sertralin.

    Men jag mår piss, dom första dagarna va jag helt matt, grät, kände hur de kröp i kroppen, ångesten steg extremt. Nu mår jag okej på kvällarna, tar 25mg och nu vill min läkare att jag ska höja till 50mg.

    Jag är så rädd, kommer jag bli bra? Hur länge ska jag känna mig så trött på mig själv? Jag mår som sämst på morgonen och förmiddagen just nu.

    Hjälp mig, jag har lergigan vid behov men blir av trött av dom.

  • Svar på tråden Hjärp mig med antidepressiva
  • AndreaBD

    Det kan ta tre veckor tills det har pendlat in sig. Det kan vara så att alla biverkningar  försvinner då. Ta den andra medicinen om det går, eller försök få en annan sort av läkaren, som du inte blir trött av.

  • Anonym (A)

    Googla " Surviving Antideppressant" kanske det kan hjälpa till.

  • Anonym (PS)

    Släng skiten och börja motionera istället samtidigt som du säger till psykologen "jag är beredd att jobba hårt-ge mig verktygen jag behöver".

  • Kassandra91

    Jag har länge försökt med psykolog och liknande, har haft mycket panikattacker och oro i kroppen, de har begränsat mig otroligt i mitt liv, just därför tog jag detta valet tillslut, har höjt dosen idag och hoppas verkligen på de bästa.

  • Anonym (PS)
    Kassandra91 skrev 2018-03-19 08:56:01 följande:

    Jag har länge försökt med psykolog och liknande, har haft mycket panikattacker och oro i kroppen, de har begränsat mig otroligt i mitt liv, just därför tog jag detta valet tillslut, har höjt dosen idag och hoppas verkligen på de bästa.


    Att komma ur det är jättejobbigt. Jag vet av egen erfarenhet. Men man måste jobba skithårt själv.
  • Anonym (Bättre)

    Johannesört är bättre och ät b-vitaminer, zink och C-vitamin.

    Äter du p-piller så sluta då det ofta leder till depression

  • Kassandra91

    Jag gick in på sidan du rekommendera men jag är riktigt dålig på engelska så de gav inte mig så mycket tyvärr.

  • Anonym (A)

    Det var synd, jättemånga berättar om sina erfarenheter.

Svar på tråden Hjärp mig med antidepressiva