• Shmx

    V.39+2 och lillen rör inte på sig

    Hej,

    Jag är Bf den 22/3 och hela idag har jag typ inte känt lillen röra på sig. Jag börja bli lite orolig. Är det någon som har vart med om det ? Jag har också märkt att min mage har mjuknat väldigt mycket precis under naveln. Jag haft lite ?mensvärk? under hela igår och idag. Första barnet och jag vet inte riktigt vad jag ska känna .


    #gravid
  • Svar på tråden V.39+2 och lillen rör inte på sig
  • Anonym (R)

    Ring förlossning och åk upp på en gång!

    Det behöver abslut inte vara något farligt men minskade och uteblivna fosterrörelser ska ALLTID kollas upp så ring på en gång!

  • Anonym (Mamma till 2)

    Testa drick ett glas isvatten, känner du fortfarande inga rörelser då så åk in till förlossningen.

  • Nusse91

    Isvatten är ett bra tips och ta även något som är väldigt sött. Då ska det börja röra på sig ganska snart om allt står rätt till. 
    Jag hade dock ringt in direkt utan att tveka ifall det inte är några som helst rörelser.. 

  • Anonym (Mindre)

    Kan ju bli mindre rörelse mot slutet men inte värt att vänta om du inte känner alls. Åk in

  • Shmx

    Åh tack för alla svar. Jag ringde in och pratade med de. Fick många råd om vad jag skulle kunna göra. Dricka iskall juice var en av de och ligga på vänstra sidan. Typ efter 40 min kände jag några sparkar. Men jag ska ändå ringa min barnmorska imorgon bitti och boka tid.

    Nu får vi hoppas att allt ser bra ut under natten. Men vi är förberedda att åka in om något skulle ändras.

    Tack igen ????

Svar på tråden V.39+2 och lillen rör inte på sig