• Josefine1991

    Flera blödningar och gravid. FLERA?

    Jag hade mens 1 mars. Men trots detta kunde jag inte släppa tanken på att jag kunde vara gravid. Tog ett test den 11/3 bara för att kunna släppa tanken. Men där var ett svaaaaagt (spök?) sträck? Dagen efter med morgonurin va ungefär samma. Väntade till den 16mars och nu är där ett sträck, svagt men klart synligt.

    Ringde barnmorskan och hon sa, när jag berättat lite annat, att jag förmodligen blev gravid förra månaden då vi hade sex när Ägglossning borde ägt rum. och att testerna ju blivit starkare så var det nog inte tal om ett missfall..

    Skulle alltså räkna förra mensens första dag när jag undrade ungefär hur långt gången jag är. Isf är det v7. Men jag kan inte släppa tanken på att jag faktiskt har mått ?konstigt? längre... de sa att jag skulle återkomma om jag har ett starkt sträck om ca 2 veckor, då jag isf ska ha mens igen. Då skulle de kunna göra VUL. Men jag TÄNKER INTE PÅ NÅGOT ANNAT? Det tar över hela livet.

    Detta är tredje barnet o jag känner mig som jag gjort de tidigare gångerna. Kommer föda 3 barn på 4 år så blir relativt tätt med.

    Tycker att jag redan känner foglossning (fick redan i v15-16 förra gången.) denna bebis har bf 4 dagar efter storasyrran hade. Så kommer vara exakt 2 år mellan dem typ. Känns ändå konstigt att känna foglossning så tidigt som i v7?

    Någon som vart med om liknande? Plussa så pass långt efter bebis förmodligen blev till o sen (minst en) blödning (som va precis som en mens). Hur långt gångna var ni? Hur gick allt?

  • Svar på tråden Flera blödningar och gravid. FLERA?
  • Glitterpinnar

    Skulle inte tro att du är i vecka 7 om du får svaga streck. Har du bild på testerna? Dagens tester är ju så himla känsliga så de skulle vara starka om du vore i vecka 7, tippar snarare på att du skulle vara i vecka 3-4 isåfall och att du blivit gravid denna månad (de första testerna kanske faktisk var spök, speciellt om du testade med cb).

    Själv har jag tyvärr erfarenhet av tester som ökar i styrka efter missfall. Hade "mens" och 10 dagar därefter började jag testa med ÄL test, men efter att ha fått starkt positivt på dessa 4 dagar i rad tog jag ett gravtest som var positiv. Var övertygad om att jag var gravid, fortsatte testa under en veckas tid och testerna blev starkare. Ringde gyn och fick ett VUL - som inte visade på några tecken på graviditet. Gjorde ett till några dagar efter och det visade inte heller något (fick även ta blodprov som visade att hcg sjönk och jag fick därmed missfall bekräftat). Tog typ tre veckor innan mina tester var blanka. Så tyvärr kan de se ut att öka även om man fått missfall, beror på koncentrationen av hcg i urinen :/

    Håller iaf tummarna för att du är gravid, mitt råd är att testa om några dagar igen (kanske med ett digitalt?) lycka till!!

  • Ebo88

    Min första graviditet hade jag en mens. Vår son var oplanerad men så välkommen.

    Jag fick mens som vanligt 17/5-2017. Har en cykel på ca 24 dagar så när mensen i Juni inte kom tog jag ett test. Hade blivit gravid runt den 8/5 men kroppen hade inte fattat så fick mens som vanligt samma månad, men det var ända gången. Fick komma på tidigt vul för att bekräfta graviditet så jag kunde få blodförtunnande sprutor och då var jag i 4+6.

  • Josefine1991
    Glitterpinnar skrev 2018-03-19 01:09:30 följande:

    Skulle inte tro att du är i vecka 7 om du får svaga streck. Har du bild på testerna? Dagens tester är ju så himla känsliga så de skulle vara starka om du vore i vecka 7, tippar snarare på att du skulle vara i vecka 3-4 isåfall och att du blivit gravid denna månad (de första testerna kanske faktisk var spök, speciellt om du testade med cb).

    Själv har jag tyvärr erfarenhet av tester som ökar i styrka efter missfall. Hade "mens" och 10 dagar därefter började jag testa med ÄL test, men efter att ha fått starkt positivt på dessa 4 dagar i rad tog jag ett gravtest som var positiv. Var övertygad om att jag var gravid, fortsatte testa under en veckas tid och testerna blev starkare. Ringde gyn och fick ett VUL - som inte visade på några tecken på graviditet. Gjorde ett till några dagar efter och det visade inte heller något (fick även ta blodprov som visade att hcg sjönk och jag fick därmed missfall bekräftat). Tog typ tre veckor innan mina tester var blanka. Så tyvärr kan de se ut att öka även om man fått missfall, beror på koncentrationen av hcg i urinen :/

    Håller iaf tummarna för att du är gravid, mitt råd är att testa om några dagar igen (kanske med ett digitalt?) lycka till!!


    1/2 mens. sex 11, 15 och 17 februari.

    1/3 mens. Sex 13 mars (mannen jobbar iväg så blir ej så mkt sex, hehe)

    ?spöksträcken? kom 11 o 12 mars

    Sen starkare 15, 16, 17 mars.

    Med tanke på detta trodde min barnmorska att jag blev gravid i mitten på februari och kunde räkna ?sista mensen från 1/2 alltså är jag isf i v7 (6+4) idag.

    Blir snurrig, mår illa om jag ej äter och trött som en oxe. Så symptomen finns iaf.

    Men vi får se. Ska ringa tillbaka som sagt om 1,5 vecka om jag fortfarande får positivt då.

  • Josefine1991
    Ebo88 skrev 2018-03-19 05:34:02 följande:

    Min första graviditet hade jag en mens. Vår son var oplanerad men så välkommen.

    Jag fick mens som vanligt 17/5-2017. Har en cykel på ca 24 dagar så när mensen i Juni inte kom tog jag ett test. Hade blivit gravid runt den 8/5 men kroppen hade inte fattat så fick mens som vanligt samma månad, men det var ända gången. Fick komma på tidigt vul för att bekräfta graviditet så jag kunde få blodförtunnande sprutor och då var jag i 4+6.


    Var du på vul i v 4+6? Dem sa till mig att man var tvungen att vara i typ v 7-8 för de ska synas Drf Skulle jag vänta 2 veckor ???? så tröttsamt o vänta :(
  • Akireb
    Josefine1991 skrev 2018-03-19 06:47:04 följande:

    Var du på vul i v 4+6? Dem sa till mig att man var tvungen att vara i typ v 7-8 för de ska synas Drf Skulle jag vänta 2 veckor ???? så tröttsamt o vänta :(


    De brukar inte vilja ta in någon för vul så tidogt utan vill att man ska vara i minst V8 . Annars finns ju risken att man inte ser något och det kan ju skapa oro i onödan.
  • Ebo88
    Josefine1991 skrev 2018-03-19 06:47:04 följande:

    Var du på vul i v 4+6? Dem sa till mig att man var tvungen att vara i typ v 7-8 för de ska synas Drf Skulle jag vänta 2 veckor ???? så tröttsamt o vänta :(


    Dom kan se gulesäck/hinnesäck eller vad det är. Kan inte det där riktgt men det var bara för att jag behövde få sprutor mot blodproppar utskrivna då jag har hög risk att få dom. Helst avvaktar dom med det fram till de veckor du nämner men det finns undantag.
  • Josefine1991
    Akireb skrev 2018-03-19 08:20:09 följande:

    De brukar inte vilja ta in någon för vul så tidogt utan vill att man ska vara i minst V8 . Annars finns ju risken att man inte ser något och det kan ju skapa oro i onödan.


    Ja det är sant. Jag är ju ändå rätt orolig xD haha. Men vi får avvakta helt enkelt.
  • Tokigsnart

    Hur gick det för er som hade lite blödningar?

    Sitter nämligen själv med de, plussade svagt i Onsdags, sen har det ökat lite i styrka hade bim i Fredags och i Lördags eftermiddag kom första flytning med lite rosa i, sen har jag haft till och från brun/rosa på pappret efter att ha gått på toa!! Är på bim +4 idag och nu på eftermiddag har det kommit lite mer på pappret.. usch detta gör en så orolig vet att ingen kan säga hur det kommer att gå men skönt att bara få skriva av sig och prata med andra!!

    Har 2 kemiska grav bakom mig båda i höstas/vintras -17

Svar på tråden Flera blödningar och gravid. FLERA?