• Äldre 19 Mar 01:23
    7396 visningar
    6 svar
    6
    7396

    Färg på sovrumsväggar? Ev. Fondvägg

    Hej!

    Har en gräsligt ful fondvägg som måste målas över. Resten av rummet är vitt. Nu funderar jag på vilken färg som skulle kunna passa. Tycker grått blir lite trist.

    Jag tror jag skulle gilla grönt eller kanske något åt det mörkt turkosa... tips, någon?

  • Svar på tråden Färg på sovrumsväggar? Ev. Fondvägg
  • Äldre 19 Mar 01:26
    #1

    Tapet på alla väggar. Likadan så klart.

    Fattar inte varför man målar en vägg i en annan färg.Ser ju inte klokt ut.

  • Delila­h2001
    Äldre 19 Mar 01:29
    #2

    Typ grågrönt kan vara fint i ett sovrum. Även antikgrönt och liknande nyanser.

    Turkos är också fint, men i ett sovrum så är nog grönt mer avslappnande...

  • Äldre 19 Mar 05:39
    #3

    Tack för svar. Har inget emot fondvägg men börjar nog luta mer åt att måla alla väggarna i samma färg. Grågrönt - bra tips. Har hört att blått och grönt aka vara rogivande men blått passar dåligt i det här hemmet .. får svänga förbi färgaffären och be om lite prover.

  • Äldre 19 Mar 10:02
    #4

    Jag hade blått innan och grönt nu.

    Det gröna är faktiskt mer rogivande.

  • Äldre 19 Mar 10:16
    #5

    Jag tycker om blått. Fondvägg... nja, det beror på hur mycket plats det finns ens. Fondvägg har man ju ofta i vardagsrum. Om man har en massa garderober och så fönster och dörr, finns det då verkligen utrymme för två olika tapeter? Jag har själv mörkblåa tapeter med ugglor på, och vita garderober, och jag tycker inte att det ser för mörkt ut.  

  • Äldre 19 Mar 21:14
    #6

    Vi målade över en tapet med en ljus mintgrön färg, är jättenöjd. Passar väldigt fint med vita tavelramar/tavellister i vitt osv.

Svar på tråden Färg på sovrumsväggar? Ev. Fondvägg