• Äldre 19 Mar 11:24
    2269 visningar
    8 svar
    8
    2269

    Huvudvärk/migrän spyr

    Är gravid i vecka åtta, har haft huvudvärk i tre dagar som varierar i styrka och ibland är migrän, det har också gjort så jag har spytt. Är fet vanligt?

  • Svar på tråden Huvudvärk/migrän spyr
  • Äldre 19 Mar 11:53
    #1

    Vet inte hur vanligt det är men jag får alltid huvudvärk och spyor 2 dagar av gravidhormoner i samband med implantationsblödning.

    Vissa gravida har huvudvärk hela tiden.

    Det kan vara migrän.

    Det kan vara dags att byta glasögon.

    Det kan vara matförgiftning/ matallergi/ sömnbrist.

    När jag var gravid vecka 8-11 hade jag huvudvärk varje dag. Men jag bytade glasögon samtidigt så jag vet inte vilket det berodde på. Vanligtvis får jag inte huvudvärk när det är dags för glasögonbyte. Min man gissade att det berodde på graviditeten.

  • Äldre 19 Mar 12:32
    #2

    I förra graviditeten fick jag huvudvärk två gånger som smög sig på och nån timme senare så låg jag däckad efter att ha kräkts som bara den. Båda gångerna kände jag mig bakis dagen efter.

    1 gång vaknade jag med migrän. Låg från det jag vaknade till ca 20.00 på kvällen och kräktes. Kunde inte behålla något. Kunde inte ens röra mig utan att det kom.

  • Äldre 19 Mar 19:48
    #3

    Tack så mycket! Skönt å få höra att det finns fler

  • Äldre 19 Mar 19:53
    #4

    Jag har hormonutlöst migrän och får alltid migrän i samband med mens, när ja väntade mitt första barn, en pojke, försvann besvären helt. Denna gång, när jag väntar en flicka har jag mycket mer besvär med migrän, speciellt i början hade jag hemska migrän attacker. Det har tack jag lov lättat något. Är i v 26 nu. Hoppas de går över!

  • Äldre 19 Mar 20:16
    #5

    Jag har haft migrän varje dag sen v.7, så nu är jag uppe i nästan 17 veckor med migrän. Har det bara som gravid...

  • Äldre 20 Mar 09:04
    #6
    evve88 skrev 2018-03-19 19:53:01 följande:

    Jag har hormonutlöst migrän och får alltid migrän i samband med mens, när ja väntade mitt första barn, en pojke, försvann besvären helt. Denna gång, när jag väntar en flicka har jag mycket mer besvär med migrän, speciellt i början hade jag hemska migrän attacker. Det har tack jag lov lättat något. Är i v 26 nu. Hoppas de går över!


    Tack så mycket, skönt att höra andra
  • Äldre 20 Mar 09:04
    #7
    Jag är bara jag skrev 2018-03-19 20:16:11 följande:

    Jag har haft migrän varje dag sen v.7, så nu är jag uppe i nästan 17 veckor med migrän. Har det bara som gravid...


    Usch det lät inge roligt... hoppas det blir bättre för dig
  • Äldre 20 Mar 19:51
    #8
    Dalens skrev 2018-03-20 09:04:38 följande:
    Usch det lät inge roligt... hoppas det blir bättre för dig
    Förra gången avtog det v.25 så vi får väl se.
Svar på tråden Huvudvärk/migrän spyr