• Anonym (kottar667)

    Varför har jag tröttnat på sex?

    Hej!

    Jag har en fundering över livet och sexlivet i synnerhet. Jag är 37 år, kvinna, har haft längre och kortare förhållanden. Jag har aldrig fått orgasm med en man. Varit nära 2 gånger men det krävs enorm koncentration för mig för att det ska funka. När jag onanerar klarar jag av det på högst 30 sekunder haha, men då är det också bara klitorisstimulans som gäller. 

    I alla fall. Jag har tröttnat på sex, och inte bara av anledningen att det är svårt för mig att komma. Jag tänker att jag nog inte är ensam om detta, vad säger ni? Sex för mig genom åren har alltid varit att killarna alltid vill, och därmed tar bort spänningen för mig (ska vi, ska vi inte?). Till viss del tjat från killar, och när man väl ligger i sängen får man vara på sin vakt och kan inte slappna av, för det har hänt mig mer än 1 gång att killen försöker få till det analt och utan att förvarna bara försöker trycka in den. Jag ser inte längre poängen med att ligga med killar. Detta förhindrar såklart mig från att ha ett förhållande. Jag vill gärna bli kär och i början funkar sexlivet bra i den mån att jag vill (även om jag inte kommer). Men efter 2 år är min lust borta. Det underlättar inte heller att killar ofta fiser och rapar och är allmänt snuskiga bara för att "nu har vi träffats så länge, nu kan vi vara naturliga". Är det någon som känner igen sig? Jag har verkligen inte hittat EN ENDA KILLE som lyckats ge mig orgasm - och jag har ändå legat med runt 30. Och jag är inte tyst om vad jag gillar, men det funkar ändå inte. Jag är less på att sex går ut på att killen ska komma "sen är det över". 

    Långt inlägg kanske... men ska livet vara såhär? Jag vill också kunna njuta av sex, och kunna slappna av utan att killen ska göra porrfilm av allting och köra in den där bak. Herregud alltså. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Varför har jag tröttnat på sex?
  • Anonym (Man)
    Anonym (kottar667) skrev 2018-03-19 13:36:06 följande:

    Hej!

    Jag har en fundering över livet och sexlivet i synnerhet. Jag är 37 år, kvinna, har haft längre och kortare förhållanden. Jag har aldrig fått orgasm med en man. Varit nära 2 gånger men det krävs enorm koncentration för mig för att det ska funka. När jag onanerar klarar jag av det på högst 30 sekunder haha, men då är det också bara klitorisstimulans som gäller. 

    I alla fall. Jag har tröttnat på sex, och inte bara av anledningen att det är svårt för mig att komma. Jag tänker att jag nog inte är ensam om detta, vad säger ni? Sex för mig genom åren har alltid varit att killarna alltid vill, och därmed tar bort spänningen för mig (ska vi, ska vi inte?). Till viss del tjat från killar, och när man väl ligger i sängen får man vara på sin vakt och kan inte slappna av, för det har hänt mig mer än 1 gång att killen försöker få till det analt och utan att förvarna bara försöker trycka in den. Jag ser inte längre poängen med att ligga med killar. Detta förhindrar såklart mig från att ha ett förhållande. Jag vill gärna bli kär och i början funkar sexlivet bra i den mån att jag vill (även om jag inte kommer). Men efter 2 år är min lust borta. Det underlättar inte heller att killar ofta fiser och rapar och är allmänt snuskiga bara för att "nu har vi träffats så länge, nu kan vi vara naturliga". Är det någon som känner igen sig? Jag har verkligen inte hittat EN ENDA KILLE som lyckats ge mig orgasm - och jag har ändå legat med runt 30. Och jag är inte tyst om vad jag gillar, men det funkar ändå inte. Jag är less på att sex går ut på att killen ska komma "sen är det över". 

    Långt inlägg kanske... men ska livet vara såhär? Jag vill också kunna njuta av sex, och kunna slappna av utan att killen ska göra porrfilm av allting och köra in den där bak. Herregud alltså. Vad ska jag göra?


    Om du kan komma själv på 30 sekunder, men inte med en man i rummet är problemet ditt och ingen annans, antingen kommunicerar du som en åsna eller så har du hang-ups bara du själv kan ta tag i.
  • Anonym (kottar667)

    Tack för det sjukt otrevliga svaret som bara kan komma från en man. Det är väl snarare INTE mitt problem om jag kan komma på egen hand. Jag menar att det finns en klitoris, men de flesta killar bryr sig inte om den. Kommunicera som en åsna? "Jag vill att du smeker mig på klitoris, inte för hårt, men länge". Är det svårt att förstå? I övrigt kan du gå vidare i livet och lämna denna tråden. 

  • Tom Araya
    Anonym (kottar667) skrev 2018-03-19 13:36:06 följande:

    Hej!

    Jag har en fundering över livet och sexlivet i synnerhet. Jag är 37 år, kvinna, har haft längre och kortare förhållanden. Jag har aldrig fått orgasm med en man. Varit nära 2 gånger men det krävs enorm koncentration för mig för att det ska funka. När jag onanerar klarar jag av det på högst 30 sekunder haha, men då är det också bara klitorisstimulans som gäller. 

    I alla fall. Jag har tröttnat på sex, och inte bara av anledningen att det är svårt för mig att komma. Jag tänker att jag nog inte är ensam om detta, vad säger ni? Sex för mig genom åren har alltid varit att killarna alltid vill, och därmed tar bort spänningen för mig (ska vi, ska vi inte?). Till viss del tjat från killar, och när man väl ligger i sängen får man vara på sin vakt och kan inte slappna av, för det har hänt mig mer än 1 gång att killen försöker få till det analt och utan att förvarna bara försöker trycka in den. Jag ser inte längre poängen med att ligga med killar. Detta förhindrar såklart mig från att ha ett förhållande. Jag vill gärna bli kär och i början funkar sexlivet bra i den mån att jag vill (även om jag inte kommer). Men efter 2 år är min lust borta. Det underlättar inte heller att killar ofta fiser och rapar och är allmänt snuskiga bara för att "nu har vi träffats så länge, nu kan vi vara naturliga". Är det någon som känner igen sig? Jag har verkligen inte hittat EN ENDA KILLE som lyckats ge mig orgasm - och jag har ändå legat med runt 30. Och jag är inte tyst om vad jag gillar, men det funkar ändå inte. Jag är less på att sex går ut på att killen ska komma "sen är det över". 

    Långt inlägg kanske... men ska livet vara såhär? Jag vill också kunna njuta av sex, och kunna slappna av utan att killen ska göra porrfilm av allting och köra in den där bak. Herregud alltså. Vad ska jag göra?


    Jag lever med en kvinna som har jättesvårt att komma. Hon klarar det ibland själv, helst då med en kraftfull vibrator, men hon har aldrig lyckats när vi är tillsammans och ej heller har jag lyckats ge henne en orgasm, trots mycket ansträngning.

    Jag vet inte om detta påverkat hennes lust, för vi har inte sex lika ofta längre, men hon säger att det är av andra orsaker. Hon är ofta väldigt trött efter jobbet och har ofta även något migränliknande symtom.
    Vi har dock sex och hon njuter mycket av det då vi har det och säger varje gång att vi borde ha det oftare.

    Du borde kanske välja dina sexpartners utefter dina sexuella preferenser i högre grad. Dejta och ha kontakt med intressanta män, men du behöver ju inte nödvändigtvis ligga med alla (ta det inte som att jag påstår att du gör det), utan låt dig ta tiden att lära känna dem mer och var lite mer kräsen i valet vilka du har sex med.

    Att ge upp njutningen av sex, av att vara tillsammans med någon, den fysiska närheten och all annan glädje av umgänge verkar väl drastiskt och trist.

    Jag tror du behöver hitta en annan väg, ett annat sätt, ett annat upplägg av umgänge, kanske mindre sexbaserat eller som fokuserar mer på annan fysisk närhet eller mer på din njutning eller vad som nu passar dig bäst och utefter det hitta mannen som passar in.
  • Anonym (samma här)
    Anonym (kottar667) skrev 2018-03-19 13:36:06 följande:

    Hej!

    Jag har en fundering över livet och sexlivet i synnerhet. Jag är 37 år, kvinna, har haft längre och kortare förhållanden. Jag har aldrig fått orgasm med en man. Varit nära 2 gånger men det krävs enorm koncentration för mig för att det ska funka. När jag onanerar klarar jag av det på högst 30 sekunder haha, men då är det också bara klitorisstimulans som gäller. 

    I alla fall. Jag har tröttnat på sex, och inte bara av anledningen att det är svårt för mig att komma. Jag tänker att jag nog inte är ensam om detta, vad säger ni? Sex för mig genom åren har alltid varit att killarna alltid vill, och därmed tar bort spänningen för mig (ska vi, ska vi inte?). Till viss del tjat från killar, och när man väl ligger i sängen får man vara på sin vakt och kan inte slappna av, för det har hänt mig mer än 1 gång att killen försöker få till det analt och utan att förvarna bara försöker trycka in den. Jag ser inte längre poängen med att ligga med killar. Detta förhindrar såklart mig från att ha ett förhållande. Jag vill gärna bli kär och i början funkar sexlivet bra i den mån att jag vill (även om jag inte kommer). Men efter 2 år är min lust borta. Det underlättar inte heller att killar ofta fiser och rapar och är allmänt snuskiga bara för att "nu har vi träffats så länge, nu kan vi vara naturliga". Är det någon som känner igen sig? Jag har verkligen inte hittat EN ENDA KILLE som lyckats ge mig orgasm - och jag har ändå legat med runt 30. Och jag är inte tyst om vad jag gillar, men det funkar ändå inte. Jag är less på att sex går ut på att killen ska komma "sen är det över". 

    Långt inlägg kanske... men ska livet vara såhär? Jag vill också kunna njuta av sex, och kunna slappna av utan att killen ska göra porrfilm av allting och köra in den där bak. Herregud alltså. Vad ska jag göra?


    Beklagligt att du haft så dåliga upplevelser och inte hittat en enda kille som du lyckats med. Jag har liknande erfarenheter och har aldrig heller kommit med en kille trots att jag är nära 50.. Har alltid behövt kuta in på toa och avsluta eller hjälpa till för brinnande livet för att komma så att upplevelsen gått förlorad. För mig har orgasm inte ens varit något jag sett i samband med sex, bara när jag onanerat själv, då jag kommer riktigt snabbt. Några minuter högst, fast vill då gärna dra ut på det för att det är så otroligt skönt och upphetsande när jag gör det själv, något jag aldrig kommit i närheten av vid sex!!


    Kan vara kåt som attan under förspelet och tycka knullandet är extremskönt men inte på den nivån att orgasmer är aktuella. Jag tycker inte heller det är särskilt skönt att ha fingrar och tunga i mitt underliv mer än bara en kort stund. Känns mest obehagligt efter en stund eller att jag börjar tappa känseln, börjar göra ont, fel takt eller klumpiga fingrar!!!

    Detta har också fått mig att känna väldig press med män som oftast är orgasmjägare och fått mig att känna mig så misslyckad, att jag liksom berövar dem hela upplevelsen. Så fejkar hellre än att göra dem besvikna. Jag föredrar numera att ge vid sex och undviker såna där givarkillar som ska fokusera totalt på kvinnans njutning..jag blir bara spänd och uttråkad.

    Har också haft en del pojkvänner med äckliga vanor som du nämner, vilket sänkt min sexlust ytterligare. Fisar är no no..och dålig kroppshygien och slentriansex. Killar bli alltför snabbt bekväma på FEL SÄTT;I


    Det låter helt fruktansvärt att killar försökt köra in kuken i din anal utan förberedelser...aldrig råkat ut för och skulle nog anmält direkt. Har du haft bra kommunikation med dina killar?

    Jag tröttnar också på ex efter ett par år med samma..känns bara förutsägbart och svårt att utveckla sexet och vara kreativ när man kommit varann nära känslomässigt. Det är som att jag tappar det sexuella då, känner inte åtrå när vi kommer för nära. Vill då börja om med nån ny.

    Jag tror att mycket av problematiken med mina svårigheter att få orgasm självklart är psykiskt eftersom jag kommer så snabbt själv och faktiskt kommit med två kvinnor oralt;) Trots att jag känt mig både älskad, sexig och accepterad så har jag haft en hang up att de ska tröttna pga att de tar för långt tid, ont i käkar, nacke mm. Jag vill heller  inte såra och har svårt att slappna av och våga tappa kontrollen rent allmänt i livet, lite missnöjd med hur jag ser ut därnere, haft lätt för infektioner, jobbigt med oralsex efter rakning pga sveda mm, hatar stubb, bubblig mage, för hård tunga, för lös tunga...ja listan kan göras lång varför man kanske spänner sig.

    Vad tror du dina svårigheter beror på?

  • Anonym (Man)
    Anonym (kottar667) skrev 2018-03-19 13:58:18 följande:

    Tack för det sjukt otrevliga svaret som bara kan komma från en man. Det är väl snarare INTE mitt problem om jag kan komma på egen hand. Jag menar att det finns en klitoris, men de flesta killar bryr sig inte om den. Kommunicera som en åsna? "Jag vill att du smeker mig på klitoris, inte för hårt, men länge". Är det svårt att förstå? I övrigt kan du gå vidare i livet och lämna denna tråden. 


    Om du legat med 30 och inte fått nån av dem att hitta rätt sätt så är det du som gör något fel.

    Dessutom är det ju inte förbjudet för dig att röra dig själv under samlag.
  • Anonym (samma här)
    Anonym (Man) skrev 2018-03-19 14:09:15 följande:
    Om du legat med 30 och inte fått nån av dem att hitta rätt sätt så är det du som gör något fel.

    Dessutom är det ju inte förbjudet för dig att röra dig själv under samlag.
    Tjejen har nog redan fattat detta och ligger sannerligen inte som en död fisk vid sex, men faktumet att hon inte kan slappna av psykiskt eller fysiskt med någon man är väl ganska sorgligt i sig eller hur? Nog därför hon startat tråden för att få tips och höra om det finns andra, knappast bli blaimeshamad av någon oempatisk man!!
  • Anonym (kottar667)

    Det är inte förbjudet att röra sig alltså? Då ska jag testa det, TACK, du har räddat mig! Verkligen tack. Att jag inte kom på det själv? Krävs en man för att jag ska komma på det. Ha en trevlig dag nu, min alldeles egna problemlösare, du borde få nobelpris. 

  • Anonym (kottar667)
    Anonym (samma här) skrev 2018-03-19 14:02:11 följande:

    Beklagligt att du haft så dåliga upplevelser och inte hittat en enda kille som du lyckats med. Jag har liknande erfarenheter och har aldrig heller kommit med en kille trots att jag är nära 50.. Har alltid behövt kuta in på toa och avsluta eller hjälpa till för brinnande livet för att komma så att upplevelsen gått förlorad. För mig har orgasm inte ens varit något jag sett i samband med sex, bara när jag onanerat själv, då jag kommer riktigt snabbt. Några minuter högst, fast vill då gärna dra ut på det för att det är så otroligt skönt och upphetsande när jag gör det själv, något jag aldrig kommit i närheten av vid sex!


    Hej och tack så mycket för ditt svar! Känns skönt att någon har upplevt samma. Även om jag inte önskar det för någon av oss, såklart. 

    Jag kan känna igen mig i hang-ups angående osäkerhet på hur man ser ut, och verkligen i det där med att man oroar sig för att de ska tycka man tar "för lång tid" på sig, för det krävs lite tid för att det ska funka. Oro över utseendet har jag nog släppt nu med åldern, (killar vill ändå ligga med vad som helst, haha) men har också samma problem som du att sexlusten kan minska när jag kommer för nära en man känslomässigt. Det tycker jag är lite skumt, och trist. 
    Och det där med orgasmjägare, absolut, håller med om det. 
    Jag är också väldigt kåt i början, och gillar själva penetrationen osv, men sen är det som att det tar stopp.

    Tack för ditt inlägg! Det var givande :)
  • Anonym (Man)
    Anonym (kottar667) skrev 2018-03-19 14:15:16 följande:

    Det är inte förbjudet att röra sig alltså? Då ska jag testa det, TACK, du har räddat mig! Verkligen tack. Att jag inte kom på det själv? Krävs en man för att jag ska komma på det. Ha en trevlig dag nu, min alldeles egna problemlösare, du borde få nobelpris. 


    Ja, det där löser ju faktiskt exakt det problemet du säger dig ha. Så nu kan du lägga ned din tråd.
  • Anonym (samma här)
    Anonym (Man) skrev 2018-03-19 14:26:12 följande:
    Ja, det där löser ju faktiskt exakt det problemet du säger dig ha. Så nu kan du lägga ned din tråd.
    Är det någon som ska lägga ner så är det du!
Svar på tråden Varför har jag tröttnat på sex?