• Anonym (Hur gör man?)

    Fritids vill ha reda på sommarledigheten senast 29 mars, men det har inte ens kommit upp semesterlistor på jobbet...

    Fritids har skickat ut en lapp där man ska fylla i hur barnet ska vara där på sommarlovet.

    De har strukit under att: det är VIKTIGT att det ni anmäler verkligen stämmer!

    Så att de kan planera personalstyrka osv..

    Men min man har inte ens fått ut semesterlistan på sitt jobb. Så han har ingen aning om han får sen eller tidig semester. Han jobbar på Ericsson så det är ju ett stort företag som borde känna till att barnomsorgen måste fixas.

    Hur gör ni? Eller är era företag ute i bättre tid än makens?

  • Svar på tråden Fritids vill ha reda på sommarledigheten senast 29 mars, men det har inte ens kommit upp semesterlistor på jobbet...
  • LFF

    Nej, vi brukar oftast få lämna in semesterlistorna till förskolan innan vi får frågan från jobbet om hur vi tänkt vara lediga. Än så länge har det aldrig varit något problem för nån av oss att vara ledig när vi önskat.

  • Anonym (.:.)

    Jag skriver i sådana fall att barnet ska gå hela sommaren, sen ändrar jag när vi vet. Vad ska de göra? Tvinga dit barnen bara för att man först sa att behövde barnomsorg...

  • Anonym (Prata)
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2018-03-19 14:09:35 följande:

    Fritids har skickat ut en lapp där man ska fylla i hur barnet ska vara där på sommarlovet.

    De har strukit under att: det är VIKTIGT att det ni anmäler verkligen stämmer!

    Så att de kan planera personalstyrka osv..

    Men min man har inte ens fått ut semesterlistan på sitt jobb. Så han har ingen aning om han får sen eller tidig semester. Han jobbar på Ericsson så det är ju ett stort företag som borde känna till att barnomsorgen måste fixas.

    Hur gör ni? Eller är era företag ute i bättre tid än makens?


    Vad är det som är svårt?

    Bara att säga "ni får de så fort vi får de, inget vi kan påverka".
  • Anonym (Hur gör man?)
    Anonym (Prata) skrev 2018-03-19 14:16:07 följande:

    Vad är det som är svårt?

    Bara att säga "ni får de så fort vi får de, inget vi kan påverka".


    Men om man inte anmäler så får man ju ingen plats. Om alla gör som du skriver finns ju ingen andledning att ha ett sista datum att svara på.

    Min tanke var mer varför arbetsplatser och barnomsorg inte sammarbetar om detta, för detta måste ju vara ett återkommande problem varje år ?
  • Anonym (mmm)

    jag har gjort så att jag fyllt i för mycket, eftersom jag inte kunnat veta. Sen har vi ändrat så fort vi vetat exakt. 

  • Anonym (Förälder)

    Samma visa varje år.

    Men den ska vara färdig tills siste mars hos oss.

    Du kan ju säga något på jobb t.ex..

  • Anonym (***)
    Anonym (Hur gör man?) skrev 2018-03-19 16:04:41 följande:
    Men om man inte anmäler så får man ju ingen plats. Om alla gör som du skriver finns ju ingen andledning att ha ett sista datum att svara på.

    Min tanke var mer varför arbetsplatser och barnomsorg inte sammarbetar om detta, för detta måste ju vara ett återkommande problem varje år ?
    Hur brukar ni göra, för detta är väl inte fösta gången?

    Vad säger dom på din mans jobb när han tar upp det? Han är väl inte den enda småbarnspappan?
  • violis

    Man gör precis som man gör på förskolan..man fyller i vad man kommer att önska för semester och noterar samtidigt på semesterlappen att detta är vad ni kommer att önska . När det närmar sig lite mer kommer ni troligen få ut ännu en lapp där ni får ange mer exakt tider. Det skolan troligen är mest intresserade av är de sk " sammanslagningsveckorna" när flera fritids och förskolor slår ihop på en förskola / fritids Ofta är det fyra veckor någon gång mellan v 27-32...

  • Anonym (...)

    Här är semesterönskemålen inlämnade och godkända redan. Annat fall hade vi ansökt om plats för hela sommaren och ändrat när vi visste mer. Kanske har ni lite föräldradagar kvar, då kan ni ju ansöka om en eller någon vecka fl för en av er och på så sätt underlätta vissa veckor.

  • Anonym (S)

    Samma här. Prick 29 mars som sista datum, och dom vill veta exakta dagar och tider. Min man har ingen semester alls, och jag får veta i april hur min ser ut. Kommer därför fylla i behov för varje dag.

Svar på tråden Fritids vill ha reda på sommarledigheten senast 29 mars, men det har inte ens kommit upp semesterlistor på jobbet...