• Bfjuli17

    Barn tätt och tvillingar

    Har en son på nio månader och är nu gravid igen, beräknad i oktober. Vi ville ha barnen tätt men trodde inte att det skulle gå såhär fort! Igår på vul fick vi reda på att det är tvillingar i magen.. blandade känslor och massa funderingar, hur ska det gå med stora killen som bara är 16 mån när tvillingarna kommer?!

    Har lite dåligt samvete redan nu och är orolig över att inte ha tid för honom. Vi har även en äldre son på 7 år men honom är jag inte orolig för, han är ju så självgående.

    Någon annan som fått tvillingar med ett så litet storasyskon? Hur får man ihop allt?

    Funderar även på det här med förskola, ska man låta blivande storebror börja förskolan i aug när han är 14 mån, eller ha honom hemma med tvillingarna? Är orolig för alla smittor han kommer dra hem men han är en väldigt aktiv kille och tror det kommer vara svårt att ha honom ?instängd? här hemma de första månaderna..

  • Svar på tråden Barn tätt och tvillingar
  • Ebo88

    Jag har inte det men en kompis till mig har en dotter som fyllde 1 år i Januari och i Februari kom hennes tvillingflickor till världen. Hon och pappan gick ifrån varann när graviditeten var bekräftad så hon är dessutom ensamstående. Papan kommer på helger och hjälper till men annars är hon själv. För henne fungerar det jättebra, hon har sin mamma som kommer och hjälper till ibland men annars så går det jättebra för henne

Svar på tråden Barn tätt och tvillingar